Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag ser att ni som svarat hittills tycker ungefär som jag. Ju mer jag jämför desto mer lutar jag åt 2. Mest Skull 'n' Metal och snyggaste "linjer"

View attachment 262350

1 Är lite ojämn i linjerna men ser dock elakare ut tycker jag

Har tittat lite mer, 2:an röstar jag definitivt för. Tycker själv den ser elakare ut, lite bättre form på den. 1:an ser lite vinglig och bred ut... Gillar döskalleformen.

Vore fint att ha en sån bak på hjälmen också!

Finns bra dekaltryckeri, bla dekaltrim samt Å-kompani i Hammarby sjöstad... säg till om jag skall kolla pris på laserskuret. Eller hade du någon kontakt på det?

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag ser att ni som svarat hittills tycker ungefär som jag. Ju mer jag jämför desto mer lutar jag åt 2. Mest Skull 'n' Metal och snyggaste "linjer"

View attachment 262350

1 Är lite ojämn i linjerna men ser dock elakare ut tycker jag

Personligen så skulle jag nog hellre satsa på något lite enklare och renare. Något mer Streetfightermässigt och rått utan att bli überhårt och töntigt.
Jag tycker mer fokus bör ligga på EYES istället för som nu BUG.

Något i stil med dessa...fast gärna att dom tittar rakt fram istället.

Bifogat

• bugeyes1.jpg
    bugeyes1.jpg
    2.3 KB · Visningar: 145

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hoppas alla andra har träningsvärk i armarna efter Gocarten... eller ni är säkert mindre otränade än vad jag är :( Har riktigt ont i underarmarna...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Personligen så skulle jag nog hellre satsa på något lite enklare och renare. Något mer Streetfightermässigt och rått utan att bli überhårt och töntigt.
Jag tycker mer fokus bör ligga på EYES istället för som nu BUG.

Något i stil med dessa...fast gärna att dom tittar rakt fram istället.

Faan, jag håller nog med skotten lite här... :tummenupp
Nånting enklare & renare känns bättre - gärna flugögonaktigt? :confused:
Bara det inte blir för likt "No Fear"-ögon...

Hoppas alla andra har träningsvärk i armarna efter Gocarten... eller ni är säkert mindre otränade än vad jag är :( Har riktigt ont i underarmarna...

Jotack, mina flugarmar värker som satan oxå... :gnissla

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Fast faller inte idén lite med namnet Bug Eyes då?

Har ju inte vart med i diskussionen från början så har inte all bakgrundsinfo... Tänkte bara att den andra ögontypen inte e så Buggig?

...och nu lästa jag Mascoots inlägg nogrannare där han redan skrivit detta :3freak

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Fast faller inte idén lite med namnet Bug Eyes då?

Har ju inte vart med i diskussionen från början så har inte all bakgrundsinfo... Tänkte bara att den andra ögontypen inte e så Buggig?

...och nu lästa jag Mascoots inlägg nogrannare där han redan skrivit detta :3freak

Namnet Bug Eyes är ju grundat i att Speed Tripelns lyktor brukar kallas för Bug Eyes overthere...bug eyes är ju liksom bug eyes...man behöver nog inte rita en hela flugsvärm runt namnet för att folk ska förstå kopplingen :D

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Namnet Bug Eyes är ju grundat i att Speed Tripelns lyktor brukar kallas för Bug Eyes overthere...bug eyes är ju liksom bug eyes...man behöver nog inte rita en hela flugsvärm runt namnet för att folk ska förstå kopplingen :D

:D okejrå...

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Vill bara meddela att världen berikats med ytterligare en Gnagare och tillika en framtida hojåkare.

Oliver som han ska heta, damp ner i natt.

:banana

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

:skrattaåt Det är vi som är flugsvärmen... :hihi

Vill bara meddela att världen berikats med ytterligare en Gnagare och tillika en framtida hojåkare.

GRATTIS!!! :tummenupp
Sa du gnagare förresten?

Bifogat

• Skellefteå AIK.jpg
    Skellefteå AIK.jpg
    18.3 KB · Visningar: 39

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det står vem som helst fritt att ta över tröjprojektet. Jag tog tag i det eftersom scotten inte ville driva det och jag hade kontakt med en konstnär som ställde upp.

Lite trist för konstnären om det inte blir av men, men....

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det står vem som helst fritt att ta över tröjprojektet. Jag tog tag i det eftersom scotten inte ville driva det och jag hade kontakt med en konstnär som ställde upp.

Lite trist för konstnären om det inte blir av men, men....

Alltid bra med lite synpunkter och vinklar tycker jag. :tummenupp
Det är ju inte sommar än, så vi lämnar tankarna öppna ett tag till och tar ett gemensamt beslut över en fika i mars :)

What say you?

PS: Jag är snyggast i vad som helst ändå :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Alltid bra med lite synpunkter och vinklar tycker jag. :tummenupp
Det är ju inte sommar än, så vi lämnar tankarna öppna ett tag till och tar ett gemensamt beslut över en fika i mars :)

What say you?

PS: Jag är snyggast i vad som helst ändå :D

Jo det är ju bra med synpunkter men inte så kul när man jobbar vidare med ett förslag som verkar gillas men sen när det i princip är klart så kommer synpunkterna. Känns lite fnitterm...s men det kanske beror på åldern. :)

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
31/5

Då har jag anmält mig åxå! Ska bli kul att inte vara den enda speedyn på Plats:yoparty

Jag kan även föreslå att om intresse finns skulle vi kunna träffas tidigare och åka en sväng. Det finns några klassiska vägar kring Örebro/Karlskoga som vi skulle kunna dra ut på lite tok touring på eftermiddagen. Jag är gärna guide på en sådan tur! ( bor i Örebro )
Turen brukar innehålla stop för hemgjord glass och kurviga vägar så man nästan åker på sitt eget bakhjul och go mat i Örebro!
Fnula på detta så kan jag återkomma om intresse finns.

Hade´

edit Jag menar självklart att vi hittar på något på lördagen när ni kommer till Karlskoga!

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tja boys!

Gå in på Speed Triple tråden och skriv upp vilka som ska åka på bandagen från Bug Eyes den 31/5... -startade ett inlägg för att se hur många triplar det blir! :)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hittade ett par ögon!

Bifogat

• 2564572200_71df9b8efb.jpg
    2564572200_71df9b8efb.jpg
    56.4 KB · Visningar: 38
Nyheter