Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hittade ett par ögon!

Ha Ha! De där var ju fräna!:yoparty Såna borde hela högen ha nere på Gelleråsen!:D

Jag har kirrat medlemsskapet nu och bokar kursen på måndag, då borde de fått in info om att jag pröjsat medlemsavgiften. Då är vi 10 på listan (Eller 11 om Niklas kliver på tåget och behåller sin nöjesmaskin:) )
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ha Ha! De där var ju fräna!:yoparty Såna borde hela högen ha nere på Gelleråsen!:D )

Vi har många mystiska maskiner här på jobbet och det är nog inte omöjligt att jag kan trycka upp ett gäng ögonlock till Gälleråsen. Man måste ändå tejpa allt glas innan man kör ut på banan, så det skulle funka fint
Tjong
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Har vart ute och skruvat på lite delar på Speedy.

Man e ju pappaledig. :D :D

Peter Mobil 037.JPG

Taskig bild med mobil, men visst är det snyggt med svart.

Magnif!!
Vet att det finns några andra som gärna kallar sig aik, men det finns bara ett AIK och grabben kommer att växa upp i ett bra hem.

2008-10-13 111.JPG
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har vart ute och skruvat på lite delar på Speedy.

Man e ju pappaledig. :D :D

View attachment 262763

Taskig bild med mobil, men visst är det snyggt med svart.

Magnif!!
Vet att det finns några andra som gärna kallar sig aik, men det finns bara ett AIK och grabben kommer att växa upp i ett bra hem.

View attachment 262764

Blir ju jättebra Gnaget... -snyggt jobbat! alltid lite trevligt med meck! Vågar du åka på Gelleråsen nu då? :) Hjälper lillgrabben till eller har du ingen pli på honom?

Har själv vart ute och skruvat på lite grejjer... vart hyvsat, lite dålig finish på kolfibret, ska ta det med TC sen... annars vart det bra med den svarta plåten, samma kulör/glans som motorn.
 

Bifogat

  • Svart-plåt.jpg
    Svart-plåt.jpg
    199.7 KB · Visningar: 57

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Har själv vart ute och skruvat på lite grejjer... vart hyvsat, lite dålig finish på kolfibret, ska ta det med TC sen... annars vart det bra med den svarta plåten, samma kulör/glans som motorn.

Törs och törs? Ja va f-n några kraschpuckar skulle inte sitta ivägen.

Jag tror du har mer kolfiber på din än en F1 bil. :D :D

Närå, det ser mycket snyggt ut. Önskar att jag hade samma puts på mina grejor som du har.

Ser fram emot 31/5, men jag kanske dyker upp i sTokholm innan dess.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Törs och törs? Ja va f-n några kraschpuckar skulle inte sitta ivägen.

Jag tror du har mer kolfiber på din än en F1 bil. :D :D

Närå, det ser mycket snyggt ut. Önskar att jag hade samma puts på mina grejor som du har.

Ser fram emot 31/5, men jag kanske dyker upp i sTokholm innan dess.

"Har samma puts" kan man skaffa sig...

Klart du kommer innan 31/5... se så, ut och putsa nu!:tuttar
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
08án har ju som orginal stålomspunna bromsvätskeledningar. De som går till oken fram är skyddade med en gummiledning utanpå det stålomspunna, skyddet sitter ca 25cm från oket till strax ovan stänkskärmen, sen slutar skyddet och det stålomspunna går snyggt vidare uppåt. Alltså går den där det kan förmodas att det kan bli stensprut eller likn.

Tror ni man kan ta bort gummiskyddet utan fara, blir lite kaka på kaka samt att det definitivt blir snyggare???
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jag tycker ni ska heta brown eye i stället och ha ett stort brunöga som logo :arsele ..

Förövrigt va det tur för er att jag inte va med på gokarten:krama

Förresten så körde jag faktiskt gokart på isen i åre samma dag då det va 18 minus och spik i däcken, vann gjorde jag såklart men det kostade några förfrusna tår och fingrar:näsblod

O inte fick ja ligga för det på kvällen:(
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag tycker ni ska heta brown eye i stället och ha ett stort brunöga som logo :arsele ..

Förövrigt va det tur för er att jag inte va med på gokarten:krama

Förresten så körde jag faktiskt gokart på isen i åre samma dag då det va 18 minus och spik i däcken, vann gjorde jag såklart men det kostade några förfrusna tår och fingrar:näsblod

O inte fick ja ligga för det på kvällen:(

Det sista du skriver kan ju ha att göra med en lätt fixering för det första du skriver...:arsele :hihi
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hmm, vad är det egentligen som gäller för 31/5? Jag har varit lite out of the loop ett tag!

Bankörning antar jag? Give me more...I´m a lazy bastard!:banana

Förresten gnagarn! Kan du inte slänga in en helbild med Zarden? Är det slip-on eller helrör? Vill se hela skapelsen juh....!!

Ja, det var allt för idag..I´m out of here...:glömdet :glömdet :glömdet
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hmm, vad är det egentligen som gäller för 31/5? Jag har varit lite out of the loop ett tag!

Bankörning antar jag? Give me more...I´m a lazy bastard!:banana

Jaha, och vad är nytt i det där... :va

Vad som gäller är att du ska bli medlem i SMC, om du inte redan är det och sen ska du snabbt som attan anmäla dej hos SMC till deras kurs på Gelleråsen den 31/5. Så enkelt är det!:)
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Förresten gnagarn! Kan du inte slänga in en helbild med Zarden? Är det slip-on eller helrör? Vill se hela skapelsen juh....!!

Visst kan jag det. Ska bara skotta mig fram till förrådet (har kommit ca 50cm snö de senaste dagarna) Sedan ska jag knuffa cykel lite till vänster, krypa ner bakom flyttlådorna, lyfta bort gräsklipparen och ta ett kort. :tummenupp

Våren ser ut att vara väldigt långt borta. :(

men ja ä intä bittäääär. INTE ALLS :huvet

Det kommer kort när jag skruvat ihop hela, lovar.
Det är slipon. Funderar på att lacka det mattsvart oxå.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nu är det klart! :banana Anmäld till Gelleråsen den 31/5:yoparty

Kan glädja läsarna med att det är BARA :huvet 110 dagar kvar...:D

Bokat in mej på Karlskoga hotell åxå, 640 pix för en liten svit med fri minibar, var det samma som du fick Tomp@... :va
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nu är det klart! :banana Anmäld till Gelleråsen den 31/5:yoparty

Kan glädja läsarna med att det är BARA :huvet 110 dagar kvar...:D

Bokat in mej på Karlskoga hotell åxå, 640 pix för en liten svit med fri minibar, var det samma som du fick Tomp@... :va

Japp... obegränsad minibar var det. Kommer förmodligen stå över körningen om dom har blåskontroll. Eller så ber vi Lelle duka upp lite bira i depåtältet för att lösa bakfyllan. ...lite ovett brukar han ju inte banga för att få! :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Nu är det klart! :banana Anmäld till Gelleråsen den 31/5:yoparty

Kan glädja läsarna med att det är BARA :huvet 110 dagar kvar...:D

Bokat in mej på Karlskoga hotell åxå, 640 pix för en liten svit med fri minibar, var det samma som du fick Tomp@... :va

De va faan på tiden, kan glädja dig med att det bara är 11 platser kvar nu! :brinnerup Ska inte SNADDJO med förresten?!? Kom igen nu, snajdarn, jag looovar, du får köra åttor runt mig...så fort du hinner ikapp :FU

Å vart faan e skotten? Jag fruktar det värsta, begravd i en flaklavin av pampers-baby-dry från övervåningen i sitt nya hus... :hihi

Japp... obegränsad minibar var det. Kommer förmodligen stå över körningen om dom har blåskontroll. Eller så ber vi Lelle duka upp lite bira i depåtältet för att lösa bakfyllan. ...lite ovett brukar han ju inte banga för att få! :)

Helvete :( Karlskoga Hotel fick nys om det nattliga firande på OT efter 2:a platsen i gokart så vi fick "begränsad" minibar på vårt rum... :gnissla 8st 5cl miniflaskor med ramlösa :mad: ...i pet-variant dessutom, raj-raj :huvet

...tror det var paPs som tipsade efter 48h slamsuging av volvon :rofl
Vi skrattade så vi skrek efter ditt inlägg... Maximilia hälsar & ber om ursäkt för tomglas-hanteringen... :näsblod
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Satan vicken förkylning jag åkte på, fick stå och sova för att inte hosta så jag spydde.

Back on track igen.

Var och hämtade ut hojen efter service idag.

Så har man slagit ett rekord igen, Värst slitna bromsbackar på en -06 :tummenupp

Brake-Pads.jpg

Well-Well så blir det om man använder grejerna :D

Stiften såg djävligt mycke bättre ut än dom brukar så dom nya tändhattarna verkar funka klart bättre.

Sjuttsingen också mitt i eländet har jag glömt bort G-åsen. Får kolla på det i kväll, hoppas det finns tider kvar då.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top