Speed Triple-tråden Sthlm

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Här har Ni killen som var mest sugen att se mitt nyförvärv! Han stod och lurpassade på mej när jag svängde in hemma idag!:D Måste säga att jag är grymt nöjd med köpet!:) Jäklar vilken skillnad faktiskt! Känns mycket rappare!:)

Tror att det blir att skafa en bellypan till den sen och så får jag se om vindrutan får sitta kvar, eller om den får finna sig i att ligga i förrådet sen. Vi får väl åka ner till den där låååånga raka fina vägen nedanför Skanssundet igen och testa vindavvisaren på riktigt!:hihi

Det ska ju bli fint till helgen och på lördagen är det provkörning av hojar (I vart fall Triumph) på Barkarby... Kanske kan vara nåt...? Men ska jag ut bland Er andra med den nu, får Ni inte retas för ankstjärten! :3freak Har inte hunnit fixa det än...

Och Magniffen,jag håller fulquoten i minnet...:mad: :hihi

Barkaby är inställt , började tydligen med att H-D drog sig ur.... TRC Länna kommer köra nåt eget i Länna..
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Hej,

DanskJävelen här igen med en tech fråga.

Hvilkan motor olje körer ni med på S3 '05? På Mc varuhuset gav han mig Motul 7100 4T, men 20W50 inte 10W40, han sa att det rekommenderade de på värkstan. Jag tycker det känns lite tjockt eller...??

Mvh
Bo
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
och så får jag se om vindrutan får sitta kvar, eller om den får finna sig i att ligga i förrådet sen. Vi får väl åka ner till den där låååånga raka fina vägen nedanför Skanssundet igen och testa vindavvisaren på riktigt!:hihi


ah, skanssundsrakan, 190 på mätaren, trycker ner skallen mot tanken, tyst och lugnt som på en sommaräng, man riktigt känner lukten av blommor, tittar ut genom rutan och ser fyra S3-åkare som håller i sej för kung och fosterland efter sina åk, som batmans käp :hihi

:whip
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej,

DanskJävelen här igen med en tech fråga.

Hvilkan motor olje körer ni med på S3 '05? På Mc varuhuset gav han mig Motul 7100 4T, men 20W50 inte 10W40, han sa att det rekommenderade de på värkstan. Jag tycker det känns lite tjockt eller...??

Mvh
Bo

Hej jag kör det dom har i macken jag befinner mig vid när jag behöver fylla på. Senast vart det Q8 SBK Racing 4T 15W/50. Jag brukar fylla några mm över den högsta markeringen. Det brukar dom göra vid service också.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
ah, skanssundsrakan, 190 på mätaren, trycker ner skallen mot tanken, tyst och lugnt som på en sommaräng, man riktigt känner lukten av blommor, tittar ut genom rutan och ser fyra S3-åkare som håller i sej för kung och fosterland efter sina åk, som batmans käp :hihi

:whip

:D Tolkar det där som att S3:eek:rna låg före iaf...:arsele

Undrar om det blir lugnt som den där sommarängen för mej nu åxå...:va
 

Bifogat

  • Nya1.JPG
    Nya1.JPG
    190.6 KB · Visningar: 39
  • Nya2.JPG
    Nya2.JPG
    207.7 KB · Visningar: 41

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag har sett den live :banana

...svängde ut från jobbet med bilen, solen lös för fullt och vad ser man i den mötande filen, -två bug eyes, man tänker, åh kolla vad vackert... kommer lite närmare, fan, -den e grön, e det Shooter? ...jajamen, det är han, bara att lägga om ratten på Vitaran och gasa ikapp för en första inspektion. Til och med Anneli hade överseende att hon fick vänta 10 minuter extra :D

Snygg hoj Shooter, och kul med lite färg som omväxling! :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Undrar om det blir lugnt som den där sommarängen för mej nu åxå...:va

Stort grattis till nyförvärvet! :tummenupp

...men vad fyller den där gröna flugsmällan för funktion? :va
Är det månne en flugramp för att få så mycket som möjligt på visiret? "-Årets lansering från Triumph: Eat and drive - undvik onödiga stopp, vik upp visiret & ät i farten." :confused:
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Stort grattis till nyförvärvet! :tummenupp

...men vad fyller den där gröna skärmen för funktion? :va
Är det månne en designtingest för att få så snygg hoj som möjligt? "-Årets lansering från Triumph: Look good and drive - blir lätt stopp, folk vill titta och studera hojen." :arsele


Du har fattat poängen, finns den i mattsvart?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag kollade med Urban & Malin direCkt, men nej, tydligen finns den bara som extra tillbehör till de långsamma look-good-and-drive-färgerna... :D

Nu sitter du ju väl skyddad bakom ett tangentbord iofs, men man förundras gång på gång faktiskt, att det kan komma så stora ord från så spe hals!:D

Jag har hört att det var klipp i den, betyder det att du powerwheelat redan :yoparty

Japp! Blev väl sisådär 42 centimeter, typ...:skrämd Och då menar jag långt, inte att framhjulet var upp så högt...:D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu sitter du ju väl skyddad bakom ett tangentbord iofs, men man förundras gång på gång faktiskt, att det kan komma så stora ord från så spe hals!:D



Japp! Blev väl sisådär 42 centimeter, typ...:skrämd Och då menar jag långt, inte att framhjulet var upp så högt...:D

Way to go, shooter:tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Way to go, shooter :tummenupp

Ja jävlar, och 42cm blir snabbt 42m... å sen 420m :D

Varning Shootis: Att wheela är både olagligt (tror jag) och starkt beroendeframkallande (har jag hört) så ge faan! :mad:

...dessutom är det tydligen lätt att slå runt med det där look-good-and-drive-kittet om man försöker wheela, då det i första hand togs fram specifikt för korvmojjsposörer. :fakta

Nu sitter du ju väl skyddad bakom ett tangentbord iofs, men man förundras gång på gång faktiskt, att det kan komma så stora ord från så spe hals!:D

:dricka Va på Islay i helgen å boostade egot - både där å i handväskan - så nu hugger jag på allt... :rolleyes: :kulspruta
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Varning Shootis: Att wheela är både olagligt (tror jag) och starkt beroendeframkallande (har jag hört) så ge faan! :mad:

...dessutom är det tydligen lätt att slå runt med det där look-good-and-drive-kittet om man försöker wheela, då det i första hand togs fram specifikt för korvmojjsposörer. :fakta

Jag tror inte att det står nånstans att man måste ha 2 hjul i backen hela tiden. Däremot måste man framföra fordonet på ett betryggande sätt, typ... så frågan är om jag ska kliva upp på mornarna öht...:näsblod

Jag tror det kan vara de där pressanerframhjuletibackenjättevingflärparna, som sitter ovanför lysena på min och Tomp@s hojjar, som har en aerodynamiskt negativ effekt, på våra möjligheter att bara slita på bakdäcket under färd med fordonet. :3freak Måste nog ta bort den och bara ha en sån där lyftauppframhjuletmothimlenjättelättvinge istället, som sitter där nere under kylarna på hojen...:va

Sen att vi alltid ser bra ut när vi kör, det kan vi liksom inte göra så mycket åt...:D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Sen att vi alltid ser bra ut när vi kör, det kan vi liksom inte göra så mycket åt...:D

Word :D

Låter som du & paPs va sugna på en lördagsrepa med tidigare start för att hinna med "långsvängen" vi missade sist?

paPs, några tankar? Tidigare avfärd då?

Fint väder idag, så drar nog från jobbet idag vid 3-tiden, ska ner & fixa reläet på TC. Sen åker ju "lugna gruppen" iväg från skogis vid 18-tiden, damen å jag funtar på att haka på där. Någon fler?
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Word :D

Låter som du & paPs va sugna på en lördagsrepa med tidigare start för att hinna med "långsvängen" vi missade sist?

paPs, några tankar? Tidigare avfärd då?

Fint väder idag, så drar nog från jobbet idag vid 3-tiden, ska ner & fixa reläet på TC. Sen åker ju "lugna gruppen" iväg från skogis vid 18-tiden, damen å jag funtar på att haka på där. Någon fler?

Jag ska på... men va beredd på att det går betydligt saktare än med paPs i täten :)

Stör inte Nicke i dag nu... han håller på och byter min koppling, lamellerna har klibbat ihop, tydligen nå vanligt fel på 08órna :näsblod Nicke hakar också på ikväll...

Jag tror inte att det står nånstans att man måste ha 2 hjul i backen hela tiden. Däremot måste man framföra fordonet på ett betryggande sätt, typ... så frågan är om jag ska kliva upp på mornarna öht...:näsblod

Jag tror det kan vara de där pressanerframhjuletibackenjättevingflärparna, som sitter ovanför lysena på min och Tomp@s hojjar, som har en aerodynamiskt negativ effekt, på våra möjligheter att bara slita på bakdäcket under färd med fordonet. :3freak Måste nog ta bort den och bara ha en sån där lyftauppframhjuletmothimlenjättelättvinge istället, som sitter där nere under kylarna på hojen...:va

Sen att vi alltid ser bra ut när vi kör, det kan vi liksom inte göra så mycket åt...:D

Men va fan, ett jäkla tjat om den där vingen :D Ta bort den och sätt den upp och ner under grenrören så får du en kjol :yoparty

Tar du bort den kan du få köpa baksidan på instrumenthuset av mig för 8000 pix! ...för av ren trots kommer det vara det sista jag ar bort på hojen :)
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top