Speed Triple-tråden Sthlm

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
En plats på SMC Gelleråsen 31/5

Min bandag / Sporthojskurs SMC, på Gelleråsen 2008-05-31 är till salu...:död

Snabb grupp / Steg 4 kurs Personlig coaching
Brukar iofs alltid gå att byta grupp om annan passar bättre.

PM:a eller ring hellre på 0768 88 99 55

1450 kr (bandagen 1250kr/steg4 coaching 200kr)
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Nu får det va nog med straffkomendering på kontoret!!!
tänkte jag dra ut å åka lite..
någon som ska med?
 

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Eran senaste speed triple medlem/ägare tänkte droppa in och säga hej och fråga, whats up? :)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Eran senaste speed triple medlem/ägare tänkte droppa in och säga hej och fråga, whats up? :)

Gratulerar till valet och välkommen :tummenupp ...altid kul med en till Triplebroder. Håll nu ögonen på tråden så du inte missar några framtida körningar. Ingen är planerad just nu förutom att ett helt triplegäng mfl drar till Gelleråsen över helgen för lite bankörning!

See you!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Eran senaste speed triple medlem/ägare tänkte droppa in och säga hej och fråga, whats up? :)

Välkommen!:) Vet inte om alla ska vara hemma och putsa (Tomp@:7peta) fram till helgens banåka, eller om det kan bli nån kvällsrepa innan lördag, kanske... Som sagt, håll koll på Tråden! Kan ju va kalas att ha Vaselin med sej på körningarna...:D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jösses, -vågar inte ens spekulera i era fantasier och tankar. :gnissla

Vart kom det där med vaselinet ifrån? ...håller du på att värma upp innan Gåsen?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Eran senaste speed triple medlem/ägare tänkte droppa in och säga hej och fråga, whats up? :)

Hej Hopp ! Som sagt vore kul om du hänger med på några av våra turer.



Söndagsturen och 2xVästerås har tagit hårt på det som var kvar på min basula så jag var förbi i Haninge och satte dit en ny. Denna gång blev det ett RoadSmart 180. Enligt vad som sägs så ska det gå att svänga mer och snabbare med 180 än 190 så nu djävlar :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
:D:D Nähäru! Din lilla gottegris! Men jag kan visa sen, vi ses väl på Karlskoga Hotell... :krama

Du får snacka med Tom@s, han har första tjing :arsele

Söndagsturen och 2xVästerås har tagit hårt på det som var kvar på min basula så jag var förbi i Haninge och satte dit en ny. Denna gång blev det ett RoadSmart 180. Enligt vad som sägs så ska det gå att svänga mer och snabbare med 180 än 190 så nu djävlar :yoparty

Shit, du kommer köra åttor kring oss andra :tummenupp
 

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Hehehe jag är lite upptagen i helgen men ser dock framemot andra "evenemang" :) Då ska ni se vaselinet sprudla! :p Mer vaselin till folket!!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tjing för att inte ligga framför Vaselin (ingen risk kanske då jag oftast kommer sist :)) ...vill inte ha något Vaselin nära min bak! :D

Kollar man vädret så är det bara massa solar på söndag, -hoppas prognosen håller i sig :tummenupp

Fick alla mailet av Ezzo i morse om vad som gällde på söndagen?
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Söndagsturen och 2xVästerås har tagit hårt på det som var kvar på min basula så jag var förbi i Haninge och satte dit en ny. Denna gång blev det ett RoadSmart 180. Enligt vad som sägs så ska det gå att svänga mer och snabbare med 180 än 190 så nu djävlar :yoparty

Har gjort samma sak för några veckor sedan, RoadSmart 180 bak.. Har bara släppt 2ggr, en gång på rullgrus och en gång med "släp" bakpå i en korsning (måste ha varit spill av något slag), båda gångerna var rätt odramatiska. Måste säga att skillnaden mellan Pilot Power (dock rätt slitet) och RoadSmart i hur lätt det är att svänga var för min del rätt stor, med fördel till RoadSmart (båda 180). Dessutom så ska det ju hålla längre med olika gummiblandningar :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
kan bli nån kvällsrepa innan lördag, kanske...

Typ ikväll, kanske...? Jag kan komma loss gissningsvis vid 19... Då drar iaf jag ut en sväng. Avslutar nog på Donken Svea ikväll, tror jag. Lär väl inte bli ensam där...:tungan

Jag kollar till tråden lite senare, skriv en rad om Ni ska ut och isåfall vart Ni drar!:tummenupp
 

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
säkert en jävligt dum fråga :va

jag är ju rätt ny med speed triplen, och jag har märkt att endel t.ex. 07or har avgasrören vid sadeln och har två st. Andra har en lite längre ner på högersida, hur kommer det sig? :| tacksam för svar och mobba mig inte allt för mkt nu :p
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Utseende och smakfråga bara... original är ju dubbla pipor (3 till 2 system), fnns en uppsjö olika märken på sådana slipon (slipon=bara byta ljuddämpare men låta grenrör vara kvar)

Dom som vill skoja till det lite och ha en cleanare bak brukar välja den som sitter lågt monterat och i singelutförande (3 till 1 system), finns en hel del olika fabrikat här med fast Arrow och Zard är vanligast... Arrowsystemet får man byta grenrör på då det är ett helsystem.

Alltså mest en fråga om tycke och smak... Arrow är rätt dyra, 3-2 systemet kostar ca 10´ och 3-1 systemet ca 11-12´, Zard är billigare... :tummenupp

Se i mitt garage tex, jag har Arrow 3-2 system och se tex paPs garage, han har Arrow 3-1 system! :tummenupp

Inte skulle vi mobbas.... PPPSSSSTTT, grabbar, jag PMár er, hahaha :D
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
säkert en jävligt dum fråga :va

jag är ju rätt ny med speed triplen, och jag har märkt att endel t.ex. 07or har avgasrören vid sadeln och har två st. Andra har en lite längre ner på högersida, hur kommer det sig? :| tacksam för svar och mobba mig inte allt för mkt nu :p

Tomp@ har rätt i det han skriver, men han utelämnar en sak. Arrows 3-1 har de som inte vill ligga sist, för det ger mer effekt än de andra systemen.:fakta
Personligen har jag velat lite fram och tillbaka i frågan om vilket som är snyggast. Jag slapp fundera över vad jag skulle skaffa, för på min satt ett 3-1 på när jag köpte den...:yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top