Speed Triple-tråden Sthlm

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
ok, för när jag köpte min hade den "helsystem" och en sån arrow 3-1 lägre monterad. Personligen tycker jag med två avgasrör är finare, men om det ger bättre prestanda varför inte :) då behåller jag detta :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tomp@ har rätt i det han skriver, men han utelämnar en sak. Arrows 3-1 har de som inte vill ligga sist, för det ger mer effekt än de andra systemen.:fakta
Personligen har jag velat lite fram och tillbaka i frågan om vilket som är snyggast. Jag slapp fundera över vad jag skulle skaffa, för på min satt ett 3-1 på när jag köpte den...:yoparty

Är det verkligen så? ...skulle vara skoj att bänkköra och se skillnaden ...måste vara marginell! Vaselin, upp med bilder på din skönhet, och nej Shooter, jag tänkte inte på den vaselininsmorda röven uan hoijen!

Hoppas ni spammar loss ordentligt ikväll... sitter i Tanumshede i ett sunkigt hotellrum och pimplar en Mariestad i väntan på Uppdrag granskning... hejhopp vad kul! :)
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Är det verkligen så? ...skulle vara skoj att bänkköra och se skillnaden ...måste vara marginell!

Nej, tyvärr, för din del, så är det visst inte så marginellt, säger de som jobbar med Traja iaf... Någon har sagt 7-10 hk, någon har sagt att man slipper den vanliga förlusten av effekt från motorn till bakhjulet, dvs att man ska ha runt 132 hk på bakhjulet med ett 3-1...:tungan

Jag vill minnas att man ska fråga Lelle hur bänkningen gick...:D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nej, tyvärr, för din del, så är det visst inte så marginellt, säger de som jobbar med Traja iaf... Någon har sagt 7-10 hk, någon har sagt att man slipper den vanliga förlusten av effekt från motorn till bakhjulet, dvs att man ska ha runt 132 hk på bakhjulet med ett 3-1...:tungan

Jag vill minnas att man ska fråga Lelle hur bänkningen gick...:D

ÄÄHHH, TJAFS ...du har bergis Flyscreen :D
 

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Tja! Ni får ursäkta färgen men priset va för bra för att tacka nej :), ska kolla runt lite vad en omlackning kostar, här kommer en bild ska ladda upp flera sen har bara denna som min kompis tog när ja åkte :D
 

Bifogat

  • mmdownload.jpg
    mmdownload.jpg
    86.8 KB · Visningar: 37

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tja! Ni får ursäkta färgen men priset va för bra för att tacka nej :), ska kolla runt lite vad en omlackning kostar, här kommer en bild ska ladda upp flera sen har bara denna som min kompis tog när ja åkte :D

Rensad bakdel, BellyPan och Kuts och så ett 3-1, som du skrev, (Syns inte på den bilden) Det var ju en hel del "godsaker" på den där!:tummenupp

Som Tomp@ skrev, så åker jag runt med FlugSmälla på min, men det är BellyPan på G!:tungan
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tja! Ni får ursäkta färgen men priset va för bra för att tacka nej :), ska kolla runt lite vad en omlackning kostar, här kommer en bild ska ladda upp flera sen har bara denna som min kompis tog när ja åkte :D

Mäh, nu åker jag inte Speed Triple, men blå Triumph är snabbast i alla lägen ... pungt!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tja! Ni får ursäkta färgen men priset va för bra för att tacka nej :), ska kolla runt lite vad en omlackning kostar, här kommer en bild ska ladda upp flera sen har bara denna som min kompis tog när ja åkte :D

Vafan, en blå till :tuttar hej förresten, vi ses säkert på nånn S3 körning :tummenupp

LucaBrasi

blå Triumph är snabbast i alla lägen ... pungt!

hrmf....
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Mäh, nu åker jag inte Speed Triple, men blå Triumph är snabbast i alla lägen ... pungt!

Blåa är snabbast! :Bugar

Lackar du om den tappar du 8-10hkr diREkCt! :D


Någon som vet hur det funkar på Gelleråsen? Om man åker upp och ställer sig med pengar i handen, kan man få åka om någon skulle fått förhinder tror ni? Får jag inte köra så är det ändå rätt trevliga vägar till och från karlskoga från mig så köra hoj får man ändå. Sen ryktas det att det skall komma en hel del trevligt folk dit och köra! :tummenupp

// Johan
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Blåa är snabbast! :Bugar

Lackar du om den tappar du 8-10hkr diREkCt! :D


Någon som vet hur det funkar på Gelleråsen? Om man åker upp och ställer sig med pengar i handen, kan man få åka om någon skulle fått förhinder tror ni? Får jag inte köra så är det ändå rätt trevliga vägar till och från karlskoga från mig så köra hoj får man ändå. Sen ryktas det att det skall komma en hel del trevligt folk dit och köra! :tummenupp

// Johan

Faktiskt ingen aning. Borde ju gå att ringa och kolla upp. Känns ju lite tungt att åka dit för att vara där kl 7 och sen upptäcka att man inte får delta. Men som du skrev, blir ju mkt trevligt folk :)
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Eran senaste speed triple medlem/ägare tänkte droppa in och säga hej och fråga, whats up? :)

Hej hopp! Bra j-vla val av hoj!

Du är givetvis galet välkommen!

ok, för när jag köpte min hade den "helsystem" och en sån arrow 3-1 lägre monterad. Personligen tycker jag med två avgasrör är finare, men om det ger bättre prestanda varför inte :) då behåller jag detta :D

Bra tänkt! Du får mkt bättre vrid med helsystemet dvs 3 till 1...det är se'n gammalt sörru...som dag och natt jämfört med 3 till 2....framförallt Magniffens 3 till 2..det är sjukt slött...blir slöare och slöare för varje år oxå av någon märklig anledning....
:tummenupp

den hade en vind grejjs som jag tog bort också :D

Fan...du har ju stenkoll!
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
ok, för när jag köpte min hade den "helsystem" och en sån arrow 3-1 lägre monterad. Personligen tycker jag med två avgasrör är finare...

Vi kan byta rakt av :tummenupp

klarar man kravet på 95 db med sliponen + insatserna eller måste man byta till orginalen?

Jag har ringt Generalagenten, de återkommer under dagen. Jag gissar att 3-2 med insatserna gör det, men 3-1 är nog tveksamt.

den hade en vind grejjs som jag tog bort också :D

:rofl :rofl :rofl :tummenupp

Bra tänkt! Du får mkt bättre vrid med helsystemet dvs 3 till 1...det är se'n gammalt sörru...som dag och natt jämfört med 3 till 2....framförallt Magniffens 3 till 2...det är sjukt slött

Köpa? Skulle ju passa dig pejfeCkt? :arsele :krama

...blir slöare och slöare för varje år oxå av någon märklig anledning....

Det är inte systemet som blir slöare, det är jag som blir äldre & av ren barmhärtighet slår av på takten så att ni andra ska hänga med. Dessutom börjar det bli lite uttjatat att stå och vänta hela tiden... :rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top