Speed Triple-tråden Sthlm

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Ska INGEN åka hoj ner 6/9...??
Kanske inte gör det själv heller då.. hm.. :va
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag vet inte om jag vill se Tomp@ i mankini som paraplyflicka, det stör mig psykiskt på något sätt.

Skål för helvete:tummenupp

Det vill ni visst det... ni vet inte hur otroligt bra jag gör mig i bikini... kan tvätta motorhuvarna på bilarna också... ålandes och skummig :zpy
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ska INGEN åka hoj ner 6/9...??

Man kan lika gärna fråga "Ska INGEN åka hoj före 6/9...??"

Svaret blir NEEJ, FÖR DET REGNAR JU SÅ ÄNDA IN I HEVETE HELA TIDEN!!! :huvet

Ut och tjör bil som satan så länge, så vi hjälper den globala uppvärmingen på traven lite!:yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Man kan lika gärna fråga "Ska INGEN åka hoj före 6/9...??"

Svaret blir NEEJ, FÖR DET REGNAR JU SÅ ÄNDA IN I HEVETE HELA TIDEN!!! :huvet

Ut och tjör bil som satan så länge, så vi hjälper den globala uppvärmingen på traven lite!:yoparty

Jag har bil å hoj på tomgång dygnet runt :banana
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Hojväder!:)

Nån som tänkt åka ikväll?

Med all uppdämd abstinens efter veckor av syndaflod, så vete f*n om jag inte gör ett försök idag att komma iväg på iaf en kortare kvällstur!:tungan
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jaaag eee pååååå!!!! :huvet fan vad jag ska kröka i midsommar :fyllisar, behöver ändå inte tänka på att köra... :rolleyes:
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Stryker mig ur listan.
Har en polare somska ner samtidigt, så vi tar släp.

Hoppas du slipper åka 1manna nu bara mejner..


Vilka åker hoj från sthlm.?


1.
2.mejner

Jag e på i hlegen om jag har nyktrat till och om vädret vill.
Måste tvätta innan bara så Tom@s inte har ihjäl en. (ryktet säger att han e renlig av sig).
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ryktet säjer att Tompis har en egen autoklav i garaget (en sån man rengör kirurgiska instrument i) där han kör alla mc-delar som kan tänkas nuddas av smutspartiklar :tummenupp

Ryktet säger att Tomp@ kommer grogga satan på tvättspriten nu i helgen, när han ändå inte har annan användning för den...:rolleyes:

:krama

Jag har beredskap hela veckan, även helgen, så jag får hålla mej från såväl kröka, som nån längre styrning.:huvet Var ut och tog en kaffe ikväll i Vaxholm för att stilla abstinensen lite i vart fall...:gnissla Bogan var i fint skick, men den är inte så himla rolig om man inte riktigt känner för att gasa...
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ryktet säjer att Tompis har en egen autoklav i garaget (en sån man rengör kirurgiska instrument i) där han kör alla mc-delar som kan tänkas nuddas av smutspartiklar :tummenupp

Jag har varit hemma hos Tomp@, och han har en stor jävla diskmaskin som rymmer hela gubbmoppen ... så han tjänar extra på att tvätta alla grannars mopeder, precis som i reklamen (tror han snodde idén därifrån, den med trehjulingen) :tummenupp

Fast jag tycker vi ägnar honom en tanke, fan inte kul att vara utan sin älskade :krama
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kan tillägga att grannarna skrattade åt Tomp@ igår när han tvättade utemöblerna från pollen med bilsvamp... dom tyckte synen var bekant men föremålet som blev renare var obekant :näsblod

I övrigt tycker jag ni ska tillägna mig en tanke, -kollade med TCL igår hur det gick med åtgärdsförteckning/prislista åt försäkringsbolaget men enl Malin hade Tommy fått nån straffkommendering och hade kanske inte ens tid denna vecka. Själv så känns varje oaktiv dag en dag närmare TCL´s semester och en dag närmare för att bli av med hojen ännu längre :(
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Kass frambroms/masterkaliber på ST3 2005

Hej,

Är jag den enda som upplever att min frambromsa blir mjuk ”i handtaget” (tar in luft) precis hela tiden??? :confused: :va:confused:
Jag lufter masterkalibern var tredje vecka, så är den perfekt i 2 veckor (60-100mill) och så kan jag börja om! Jävligt irriterande!!!:huvet:huvet
Jag har läst någonstans att det skulle vara ett generellt problem på 05’aren! Har ni fåt det fixat på garantin eller vet om Triumph överhuvudtaget har en lösning på problemet?

Är tacksam för alla svar!

Mvh
DanskJäveln
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hej,

Är jag den enda som upplever att min frambromsa blir mjuk ”i handtaget” (tar in luft) precis hela tiden??? :confused: :va:confused:
Jag lufter masterkalibern var tredje vecka, så är den perfekt i 2 veckor (60-100mill) och så kan jag börja om! Jävligt irriterande!!!:huvet:huvet
Jag har läst någonstans att det skulle vara ett generellt problem på 05’aren! Har ni fåt det fixat på garantin eller vet om Triumph överhuvudtaget har en lösning på problemet?

Är tacksam för alla svar!

Mvh
DanskJäveln

Jag vet att jag läst om detta i den Speed Triple Tråd som finns under MC-relaterade diskussioner och Modellspecifika. Kika där och skriv din fråga där! Tror att det var Johan-ST1050 som haft detta problem...
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Jag vet att jag läst om detta i den Speed Triple Tråd som finns under MC-relaterade diskussioner och Modellspecifika. Kika där och skriv din fråga där! Tror att det var Johan-ST1050 som haft detta problem...

THANKS A MILLION..Shooter, jag skall kolla där strax! :tummenupp

Hinner jag åka ett sväng med er innan juli? Det börjar bli dags för att träffa ST3 Stockholm gänget, när man läser tråden här på SH värkar det som ni har skitkull..:banana:yopartyhoppas jag hinner innan min DK semester….
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Önskar er alla en riktigt trevlig och glad MIDSOMMAR... :fyllisar:cpparty:pussa:dricka:banana:öl:tuttar

Hur går hojen Lelle, har inte hört något av dig, -för visst kom du väl hem mitt i veckan så om jag inte misstar mig borde det snart vara dax för 80 milaservice? ..hinner säker inte kolla SH, bara tuta och köra!
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top