Speed Weekend 2012 i Orsa...

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Jag hade annons ute för ett par månader sedan då jag tog upp beställningar, vilket resulterade i att jag fick ta bort annonsen till slut. Så jag har fullt upp ett tag framöver. Problemet jag hade med styrdämparen var att den var helt slut och inte dämpade ett dugg. Då blir hojen lite nervös och även jag när man närmade sig 200... Om jag ska köra med hoj där igen så blir det med en fullt justerbar dämpare skruvad i botten...:tummenupp.


Kör du med styrdämparn i botten blir det nog svårt o svänga du...hahahahahaha
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag hade annons ute för ett par månader sedan då jag tog upp beställningar, vilket resulterade i att jag fick ta bort annonsen till slut. Så jag har fullt upp ett tag framöver. Problemet jag hade med styrdämparen var att den var helt slut och inte dämpade ett dugg. Då blir hojen lite nervös och även jag när man närmade sig 200... Om jag ska köra med hoj där igen så blir det med en fullt justerbar dämpare skruvad i botten...:tummenupp.


Kör du med styrdämparn i botten blir det nog svårt o svänga du...hahahahahaha

Mohahaha...jaja men hårt ställd ska den vara iaf! Mitt styre gick ju fan som skinnet på picken i f.....n.
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Jaha, då har man gett bort förra årets däck o börjat på ett nytt, då! :tummenupp
 

Bifogat

  • bildfinalmini.JPG
    bildfinalmini.JPG
    31.9 KB · Visningar: 119

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Ja, nu i efterhand, när jag kommit på igen, att man inte gör ett däck på 5 minuter, så känns det som man borde behållit det gamla...
Fast lite roligt är det ju att tillverka, det är lite som att det kommer nya smaker på glöggen varje år!
Men att ge bort dem ökar antalet personer i Vmaxklubben som kör på is o det är ju skoj.
Sedan har vi ju normalt kardan, så enda enkla sättet att dreva om är att byta däckdimension och detta året satsar jag på lite större omkrets.
Mönstret blir lite av en slump o jag har redan bytt tanke ett par gånger, men det blir nog 108st, så det inte blir för tungt, mönstret blir då så som på bilden.
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Ja, nu i efterhand, när jag kommit på igen, att man inte gör ett däck på 5 minuter, så känns det som man borde behållit det gamla...
Fast lite roligt är det ju att tillverka, det är lite som att det kommer nya smaker på glöggen varje år!
Men att ge bort dem ökar antalet personer i Vmaxklubben som kör på is o det är ju skoj.
Sedan har vi ju normalt kardan, så enda enkla sättet att dreva om är att byta däckdimension och detta året satsar jag på lite större omkrets.
Mönstret blir lite av en slump o jag har redan bytt tanke ett par gånger, men det blir nog 108st, så det inte blir för tungt, mönstret blir då så som på bilden.

:tummenupp Vad satsar du på för fart i år då anders..
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
-10 har det varit i 2 nätter nu, bilden tagen i torsdags
 

Bifogat

  • 450mmdownload.jpg
    450mmdownload.jpg
    50.4 KB · Visningar: 98

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Coolt!
Tänk om det såg ut sådär på morgonen,! om en lite drygt tre månader! :tummenupp Var är horisonten?, liksom.

@Peter: Jadu, helst en 200,5 iaf (minst), ;-) , men jag har inte tagit ur motorn än..., så vi får väl se vad som hinns med.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Skulle vara kul att köra men mekigt att fixa däck osv...
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Jo, lite jobb är det väl, men nu är nog jag klar iaf.:tummenupp
 

Bifogat

  • färdig.JPG
    färdig.JPG
    170.8 KB · Visningar: 96

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Hjälper Peter dig med dubbdäck eller ska du fixa själv? Kommer bli skitskoj att åka igen! Hoppas bara på lite flera sporthojar och roliga byggen...

Peter kommer hjälpa mig en hel del:tummenupp, svårt att försöka sig på hans vansinnes rekord annars på första försöket:)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Skulle vara kul att köra men mekigt att fixa däck osv...

Det är inte så himla farligt jobb om man nu får lite tips och vet hur man ska göra. I början tror jag det tog 10 timmar att tillverka 2 däck, nu är jag nere på ca 5-6 timmar inkl slipning av 400 skruvar...
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
84 st anmälda redan kommer bli skoj det här:yoparty
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
84 st anmälda redan kommer bli skoj det här:yoparty

Varav 28 hojar...synd bara att två tredjedelar är motarder, crossar eller mellanklasshojar. De gör sig inte så bra på en flygande kilometer. Hoppas de får åka flygande 100m istället. Skulle vara roligt om det kunde komma lite flera literhojar...eller turbohojar förstås. Men det finns ju fortfarande utrymme för flera!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
90 anmälda nu...enligt hemsidan så har visst isen precis börjat lägga sig igen. Hoppas, hoppas, hoppas!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Måste erkänna att jag är lite sugen. Har lämnat in gaffelben och motor för lite vinter renovering men om det blir klart i tid och jag får tag på däck kanske jag kommer. Annars så får man komma upp och sparka lite däck... :)
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Vilken film! Känns fräsch! Snygga var ni också, allihop. Vilken pedagog du är Vestman! ;-D
Fast man blev bra sugen på finndubb! Synd att det inte finns nåt sånt däck till min fälg...
Till 2013, kanske.
Men det är manligt med genomgående M6 man tillverkat själv! O så är däcket redan klart...
Nu vart man iaf riktigt sugen på Orsa!
Ses Då!
http://www.youtube.com/watch?v=lQ28XJ4053A&feature=g-all-u&context=G2b372e3FAAAAAAAABAA
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top