Speed weekend Halmstad 11-12 juli

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Nyköping i september ? var har ni läst det ?. Man har ju väntat länge nu och jäkligt sugen på att få gasa så jag hoppas att det meddelas i tid när det blir av.

Det är inte bara att kasta upp hojen på kärra och dra, man har ju familj och annat så jag hoppas att dom har lite framförhållning.

Är inget jag läst utan hörde på Kjula senast det var race där.
Men dra ett mail till Glenn och kolla status.

info@Landracing.se

Mvh
Patrik

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Har gjort det ett par gånger utan att få svar tyvärr.

Okey.
Jag vet att Glenn denna vecka har träffat de som har flygfältet i Nyköping, och vad jag förstått så hoppas han på att komma imål med förhandlingarna i helgen. Så vi hoppas det kommer något besked i början av veckan.

Mvh
Patrik

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
Då var det klart :tummenupp

Speed Weekend på Asfalt 9-10 oktober i Nyköping

Vi har nu hittat en lösning på Speed Weekend då vi fick ställa in Halmstad i somras, äntligen så har vi hittat en långsiktig lösning på Björkvik Ring Nyköping. Det blir lite i sista minuten att göra Speed Weekend i oktober kan tyckas men intresset är så stort att vi vill genomföra detta i år trots all problem som uppstått. Mera info kommer snarast då vi har lite mera klart, anmälningarna som är gjorda till Halmstad står kvar och dom som vill lämna återbud kan göra det och får tillbaka startavgiften och vi kan bara beklaga flytten av bana och förseningen.

Frågor besvaras gärna på info@Landracing.se och anm är öppen.

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Peter.
Då är det bara du lägger på dubbdäcken då! kan ju vara drivis och snö i mitten av oktober :)

Då var det klart :tummenupp

Speed Weekend på Asfalt 9-10 oktober i Nyköping

Vi har nu hittat en lösning på Speed Weekend då vi fick ställa in Halmstad i somras, äntligen så har vi hittat en långsiktig lösning på Björkvik Ring Nyköping. Det blir lite i sista minuten att göra Speed Weekend i oktober kan tyckas men intresset är så stort att vi vill genomföra detta i år trots all problem som uppstått. Mera info kommer snarast då vi har lite mera klart, anmälningarna som är gjorda till Halmstad står kvar och dom som vill lämna återbud kan göra det och får tillbaka startavgiften och vi kan bara beklaga flytten av bana och förseningen.

Frågor besvaras gärna på info@Landracing.se och anm är öppen.

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Japp nu laddar vi om igen, lite sent kan tyckas men intresset är så stort att vi vill genomföra fart rekord körningen, det blir på Nyköpings Ring några får längre att åka och visa kortare hoppas så många som möjligt blir nöjda. Vi har ett reserv datum helgen efter vid dålig väder. Mera info kommer på www:landracing.se

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Har slimmat hojen inför Speed weekend så nu fattas bara en trikå dräkt så jag också blir slimmad.

Bifogat

• P1060006.jpg
    P1060006.jpg
    253.5 KB · Visningar: 65
  • P1060010.jpg
    P1060010.jpg
    253.5 KB · Visningar: 67

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
Hejsan alla

Var i kontakt med Glenn i dag och han sa att det är inte så många anmälda
till speed weekend,ca 10 fordon.....

Dom som vill,kan och tänker köra på speed weekend,kan ni/du kasta iväg ett
mail till glenn om att ni/du tänker köra,även om ni/du är anmälda sen förut så
vet Glenn inte om ni/du kommer i och med att tävlingen är flyttad till okt.

Och blir det bara 10 fordon som vill gasa så tror jag inte att det blir någon speed weekend på asfalt...

Så gör alla en tjänst och kasta iväg ett mail till info@Landracing.se att ni/du
tänker köra,för det tänker ni/du göra,eller hur......:tummenupp

MVH

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Bra skrivet :tummenupp

Jag hoppas verkigen att det blir av, känns som man väntat en evighet på att detta skall bli av.

Enligt anmälningslistan så är vi bara 3st som hört av sig, och det tycker jag är konstigt om det inte var större intresse av de 60st som var föranmälda i halmstad.

Än så länge har vi ju fint väder (korbyxer idag) så än har väl inte alla krypigt in i sina garage.

Så pass på att testa era turbo/sug trimmade hojar innan vintern

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Trist om det inte blir av, men jag har full förståelse för att folk bokar av efter allt strul som varit. Inte ett ont ord om arrangörerna, hade det inte varit för försäkringseländet hade det körts i Halmstad och allt varit frid och fröjd.

Däremot tappar man fort suget efter att ha skruvat, planerat semestern och ordnat med resa och boende i Halmstad bara för att få veta att det inte blir något och sen går det vecka efter vecka utan att man hör ett ord om vad som händer.

Jag och Olov skulle ner och köra men efter allt strul kändes det mest besvärligt så vi skiter i det och satsar på vinterkörningen istället.

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Någon måste väl våga testa hojen eller torr bryts det bara i garaget.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Någon måste väl våga testa hojen eller torr bryts det bara i garaget.

Jo, men från att ha 1 mil enkel resa till att ha 40 mil enkel resa gör att jag lämnade återbud. Lite svårt för mig iallafall att vara borta en hel helg eftersom jag har en tre månaders dotter här hemma. Kostar en del att köra också. Pengar och tid finns inte i överflöd... :rolleyes: En annan gång kanske om det arrangeras här i krokarna!

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Jag hade samma när jag skulle till halmstad 40mil enkel väg, men jag förstår vad du menar.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln