Speed weekend Halmstad 11-12 juli

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
OBS!!! Speed Weekend Halmstad 11-12 Juli 2009 INSTÄLLT!

Vi tvingas tyvärr ställa in Speed Weekend Halmstad 11-12 juli, det har sedan lång tid varit klart med tävlingen. Planeringen var gjord i god tid och alla frågor och praktiska funktioner var lösta på ett bra sätt. Det som har hänt är att Länsförsäkringar i Halmstad som försäkrar hela flygplatsen har i sista skedet bestämt sig utan förvarning för att inte försäkra fastigheterna på hela flygområdet som är flera km i radie, med motiveringen att ”motorsport är en så farligt aktivitet” så LF tar bort allt försäkringsskydd på hela området! Detta är enl. oss alla inom motorsport en mycket unik situation, då motorsport finns på många flygplatser och utan problem med försäkringsskyddet på dessa.

Landracing har alla tillstånd och försäkringar som krävs för att genomföra denna tävling på tävlingsområdet som brukligt är, men LF hänvisar till att dom anser att hela flygplats området är en tävlingsbana vilket det givet vis inte är.

VD på LF i Halmstad vägrar att diskutera en ev. lösning på detta problem utan hänvisning och går ej nå för en kommentar trots många försök, vi alla inblandade har gjort vårat yttersta för att hitta en lösning, Landracing, Halmstad Flyg AB och Halmstad Flygklubb men utan resultat.

Speed Weekend kommer att genomföras i mitten av augusti antingen i Halmstad eller på en annan flygplats, vi har redan nu flera alternativ till bana. Men vill genomföra detta på ett så bra vis som möjligt och tar till extra tid för att säkerställa att dessa problem inte uppstår igen, att arrangera tävlingar är ett enormt arbete och att dessutom göra tävlingar på tillfälliga banor är mycket mycket svårare. Anmälningarna står kvar tillsvidare och vi kommer att meddela var Speed Weekend kommer att gå av stapeln ASAP, vi hoppas att förare, publik, sponsorer och media har tålamod till detta problem som uppstått.
Frågor besvaras gärna på mail eller tel.

Vi kan bara beklaga och be om ursäkt.

Mvh Glenn Ocklund

www.Landracing.se

Damn :huvet
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nästan så man funderar på att byta försäkringsbolag:mad::mad::mad:.


/Maveric
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Iofs betyder en flytt av evenemanget till augusti att jag kanske hinner få fram en vettig hoj att delta med.

Synd bara att jag redan tagit ledig den kommande helgen för att kunna ta mig ned. Oh well, får väl göra något på hemmplan nu när man är ledig :)
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Så jäkla besviken man blir, man har ju gått och väntat på att man snart skall få åka ner och kör.
Sen har man lagt ut massa pengar på drev och annat.... surt. Man vet ju inte om man får en möjlighet att kunna komma i augusti.

Motorsport är en så farligt aktivitet ????? Har LF aldrig sett fotboll för det är en sport som borde total förbjudas då, Livsfarlig för både publik och utövare.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Så fastigheterna på området skulle då vara utsatta för att det bedrivs en hastighetstävling på flygrakan ..... ?

Antingen är dom totalt oinsatta och eller inte vill veta av ett arrangemang likt detta då det skiljer sig från vad som brukar försigå på just den marken.

Och som alla svenssons vet så är en förändring i vardagen något negativt om det inte följer rutinerna därav blev dom lite rädda och drog in försäkringsskyddet.

Finns där inte en möjligthet att anlita ett annat mindre fjantigt försäkringsbolag för att försäkra området i ett par dagar om det nu är en absolut nödvändighet.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finns där inte en möjligthet att anlita ett annat mindre fjantigt försäkringsbolag för att försäkra området i ett par dagar om det nu är en absolut nödvändighet.

Tror inte att något bolag vill teckna upp en flygplats hur som hellst, de vill nog först inventera fastighetsbeståndet, bedömma riskerna, osv.
Inget man gör på en vecka direkt.
 

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Jaha då har Halmstad återigen visat sin rätta sida när det gäller främjande av Motorsport mm....... :arsele

Lf hade ju innan ett gott rykte om sig av att vara smidiga och det har ju nu grusats rejält :crash
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Meeeeeen, vad försäkringsbolag ska krångla! :huvet Skit också... hoppas att det löser sig så det kan bli något av det i sommar! Har ju sett fram emot detta ganska mycket... :huvet
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Flyttas arrangemanget till kl 23:00 och halmstads längsta industriraka nu?:D
 

mc mekanikker

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2006
Ort
täby
Hoj
honda vtr turbo
jippi

så glad jeg blir vi venter barn den 10/7 så jeg ikke kunne mrlde meg på men i august er jeg pappa ledig
så håper det går i orden da
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hur går det med detta nu då? Känns inte som det blir av i år eller? Hur blir det med inbetald startavgift?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Då skiter det sig för mig, jag har redan börjat plocka ner gocarten för ombyggnation och semestern är slut. Trist eftersom vi hade ställt för att åka ner och köra men det får bli nya tag till vintern i Ljusnedal istället.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ryktet gick att det skulle gå av stapeln i Nyköping i sept.

Nyköping? Ajdå, så långt åker jag inte. Inte det jag anmälde mig till. Jaja, får väl försöka få tillbaka startavgiften och se om det kommer något på närmre håll någon annan gång :näsblod
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Nyköping i september ? var har ni läst det ?. Man har ju väntat länge nu och jäkligt sugen på att få gasa så jag hoppas att det meddelas i tid när det blir av.

Det är inte bara att kasta upp hojen på kärra och dra, man har ju familj och annat så jag hoppas att dom har lite framförhållning.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top