Speed weekend Halmstad 11-12 juli

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tackar tackar! Det vore rätt fränt att bli intaxad till start av en turbohoj, gör du det så får du första biljett till provkörningen i vår depå under Funäshelgen ifall jag hinner konvertera ångbåtsprojektet till en helautomatisk runkmaskin. Måste ju få in pengar till diesel och korv på något sätt...

Hehe, ja, varför inte? Vet inte var jag ska fästa snöret, men det löser sig nog :tummenupp Funäs? Det är nog för långt för mig att åka...


Vad tror ni gott folk orkar min gamla hoj med att åka riktigt fort.

Jodå, dreva för 280 eller nåt. Det borde den väl orka kanske?
Jag ska dreva upp, original är 14/47 och jag kör med 16/42 nu och den orkar till varvstoppet på 5:an. Runt 330 blås eller nåt. Så uppdrevning blir det nog om jag hitter ett 38 eller 39-drev. Finns nog någonstans. Vet inte hur långt den orkar, men jag vill hålla ner varvet också. Mycket ladd, mycket varv och hålla stumt länge=varmt är inte så bra i längden.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Tror jag skall prova med 16t-46t till att börja med sen gå över till 17t-46t men jag får se utan pengar är det svårt att handla, arbetslöshet har gjort sig till känna ordentligt nu.

Kanske bara blir 17t-54t för då går det använda kjedjan som den är nu tror jag.

Om jag nu får råd att åka ner :(.
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Såja, nu är jag också anmäld till Speed Weekend i Halmstad! :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu är andra åket igångsparkat också, skakar fint i magen när man står i linje med mynningen på insuget...

Senilmoppen

He he ska bli grymt kul att möta er i Halmstad, gäller bara att ligga först:tummenupp
Ok att jag tänker utmana er med fyra hjul, vet ej är det handikap eller fusk:D
Ja just de ja, min går ju på bensin också:tungan

//Stefan"Quaden"Åberg
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Finns det inte fler från forumet som har några roliga åk? Ni där nere i tropikerna (söder om Stockholm) har ju verkligen ingen anledning att inte ställa upp när ni har så nära dit.:7peta
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Finns det inte fler från forumet som har några roliga åk? Ni där nere i tropikerna (söder om Stockholm) har ju verkligen ingen anledning att inte ställa upp när ni har så nära dit.:7peta

Kan bara hålla med, var tog tex. en vis Dahlbäck trimmad Yamaha Raptor TURBO vägen, den är det många som vill se vad den går för.....:va
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det kan du ge dig fan på...Abolut en av dom fränaste hojar jag har sett:D

Inte ska du spara på krute inte:banana

:rodnar Tackar, skoj att du gillar den :) Skulle kanske tvätta den innan rejshelgen då :rolleyes:

Nä, det är ju lite onödigt att hålla igen när man har ett helt flygfält till förfogande :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top