RichardLundgren
Fattighjon
Du är bra jä**a sugen nu va?
Nu börjar det pirra lite i magen. Drygt en vecka kvar och över 100 st anmälda! Får hoppas att isen är ok när det är dags och att allt klaffar...
Det gick ju lite sisådär vid helgens provkörning hemma...
Du är bra jä**a sugen nu va?
Vi ska göra vad vi kan för att få isen så perfekt vi bara kan.
Jag tror inte du kommer bli besviken
Som testet gick i lördags så går det att köra fort, men lite guppigt var det även för mig när jag körde snowracer i 120 knyck. Men Peter grejade ++250 km/h så den lär duga åt oss sniglar
Om ni inte får isen perfekt så har jag lösningen...
[YOUTUBE-ID]07gU0z85AeQ&feature[/YOUTUBE-ID]
Man längtar ju inte mindre nu....
Jag åker upp på måndag. Lite jobba, lite leka, lite jobba, lite leka, mera lite leka å lite jobba
Kommer dock bara jobba när allt drar igång så jag ska leka av mig lite innan vi lämna över isen till er
Då är däcken provkörda antar jag?
Skall bli kul att se detta event och speciellt Peter turbohoj
Men nu när det är plusgrader här i trakterna, hur påverkar det greppet?
Jupp. De funkar hur bra som helst. Nu sitter det bara i huvudet att våga lita på sulorna vid nedlägg. En styrdämpare är ju att föredra också... Det jazzar rätt bra i styret runt redan runt 110 km/h.
Får väl hoppas att det blir någon minusgrad tills det är dags. Men om isen är lite "mjukare" borde väl ge bättre grepp? Det blir nog bra hur som helst. Bara det inte är massa vatten på isen.
Ja styrdämpare hade nog varit fint. Hur har du ställt fjädringen? Fick tips av en annan kille som köpt däck av mig. Han ställde bakfjädringen väldigt mjuk och dekompressionen skruvade han ut så att inte bakänden fjädrade ut för fort. Det hade en tendens att släppa bak då sa han. Sen höjde han gaffelbenen i styrkronan lite.
Får väl hoppas att det blir någon minusgrad tills det är dags. Men om isen är lite "mjukare" borde väl ge bättre grepp? Det blir nog bra hur som helst. Bara det inte är massa vatten på isen.
Spanade på www.smhi.se och hoppas prognosen är fel...
Ska klura på tipsen å se vad jag hinner ändra under veckan
Kanske är så själv tror jag dock att blankis och sylvassa dubb borde vara optimalt. Tänk vad tungt det måste gå om man skall köra fort i slask.
yr.no säger 1 grad varmt och solsken
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |