Spegel eller mörkt?

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
2346.jpg

Bogvisir är det mest gheijya visiret...

Hörde jag tunnbrödrulle med extra gurkmajonnäs..?

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Jag kör med FC-motos "Stark getönt" (mao mörkast möjliga) dygnet runt. Första gången jag körde i mörker blev jag förvånad över hur bra man faktiskt ser med några gatlampor som support.

Min röst faller på mörkt. Spegel blir lite väl mkt star wars och klart visir på allt annat än bana känns rätt osexigt (det är inte för inte som de flesta krukor visas med tonat visir på annonsbilderna.

De väljer integralhjälm med klart visir och solglajjer under tror jag inte klarar en rättpsykologisk undersökning.

Däremot...öppen kruka + solglasögon funkar utmärkt, det hade gjort att Arnold faktiskt sett hyffsad ut på filmomslaget till T2 (nu ser han istället ut som någon som längtar efter MC-kort men inte riktigt vågar ta steget fullt ut.)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Spegelvisir är för tatuerade hantverkare i hyresrätt med pizzahelikopter ovanför mässings- och glasbordet bredvid soffan i imiterat kalvläder.

Så är det, spegelvisir och vitt posörställ, ja då vet man hur det står till. Inte plogat ända fram

apollo11.jpg

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vaffö dådå?

F-n va mycke posörgener hojåkare i allmänhet verkar ligga inne med.

Varför betala för att vara ful? Det är ju som att köpa onepiece, fullständigt vansinnigt.

Tydligen består dagens rättpsykriatiska undersökning av en enda fråga:

-Skulle du kunna tänka dig att använda en onepiece?

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Varför betala för att vara ful? Det är ju som att köpa onepiece, fullständigt vansinnigt.

Om jag skulle sätta på mig en onepiece då skulle jag köra ihJäLL mig DireCkT!! :crash

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
387778_217260871684466_100002016657930_477794_792205236_n.jpg

Snyggt och praktiskt, inbyggt solvisir!!:tummenupp

Körde mörkt förut, tills jag åkte hem en kväll i 10 plusgrader och mörker:va

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Smaken är som baken, tycker spegel är fett till rätt hjälm. kör dock med mörkt själv. och transparent när jag kör i mörker.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag tycker att någon borde konsultera Blondinbella så att vi får det här utrett en gång för alla!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fan också, jag måste svara ja på det. I min värld så är en one piece ett sånt här tex
http://www.daineseclothing.com/acatalog/info_24.html

Din värld är i osynk. Det där är ett skinnställ. Detta är vad du ska se på näthinnan när du hör ordet:

fc6b2917-b559-415b-b0d0-f85073948bb74.jpg

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S

Betala för att vara ful? Hur tänkte du nu? Brukar det inte följa med ett standardvisir när man köper hjälm, som dessutom ofta är klart? Det har det då gjort för min del iallafall. Jag fick däremot betala för ett svart visir som jag köpte i samband med hjälmen ;). Alltså betalade jag för att se cool ut (men se dåligt som fan i skymning och mörker). Frågan är om det är värt det... Jag tycker det, eftersom att jag upplever det riktigt behagligt med mörkt visir när det är ljust ute.
Menmen... Jag använder det klara för det mesta av praktiska skäl. Sen om du tycker det är fult eller inte, det skiter jag högaktningsfullt i :p. Jag får :ligga ändå och MC-körningen blir inte tråkigare för det :D.

Kan tillägga att jag inte skulle klara en rättpsykiatrisk undersökning, då jag är ägare av en onepiece. Jag har den på mig bland folk ibland och det är inte för att jag tycker den är snygg på något som helst sätt, men dock ett underbart skönt plagg. Jag skiter dyrt och heligt i om folk tittar konstigt på mig. Alltid kan det väl roa någon som är så jävla osäker på sig själv att dom tror dom måste klä sig på ett speciellt sätt för att duga här i världen.

Ytliga fjanterier ger jag inte mycket för. Lev livet, ha roligt, slappna av och njut så länge det varar =)

Mvh //Robert

JUMCOL0201r.jpg

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Hahahah, fyyyy faaan va ni har spårat här inne under det senaste dygnet! Det blev iaf spegelvisiret av en enkel anledning, det var inte i närheten av lika mörkt inifrån, tog mest bort skarpa kontraster.

Fortsätt gärna er debatt om onepiece's, rättspsykiatriska undersökningar, gula brillor, om Burt Reynolds klädval är "ghey" eller inte, fördomar om folk som bryr sig om vilket visir man ska ha m.m. Det är extremt underhållande!

Efter era beskrivningar/fördomar av personerna med färgat/spegelvisir jämfört med mina egna fördomar om er med solglas under visiret väljer jag alternativ ett. Helt klart. ;)

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vem e du?

Jag har kört med bägge.. Vilket som är snyggast beror lite på färgen på hjälmen. Jag föredrar mörkt för att eventuella repor på visiret stör mycket mer på ett spegelvisir än ett mörkt.

Just nu änvänder jag ljustonat för det funkar både på dagen och kvällen, även på hösten när det är mörkt på kvällarna.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®

Vadå..?
Så det är helt okej att ränna omkring i en one-piece så länge den är gjord av läder och sportar knäpuckar?

onepiece.JPG

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Hahahah, fyyyy faaan va ni har spårat här inne under det senaste dygnet! Det blev iaf spegelvisiret av en enkel anledning, det var inte i närheten av lika mörkt inifrån, tog mest bort skarpa kontraster.

Fortsätt gärna er debatt om onepiece's, rättspsykiatriska undersökningar, gula brillor, om Burt Reynolds klädval är "ghey" eller inte, fördomar om folk som bryr sig om vilket visir man ska ha m.m. Det är extremt underhållande!

Efter era beskrivningar/fördomar av personerna med färgat/spegelvisir jämfört med mina egna fördomar om er med solglas under visiret väljer jag alternativ ett. Helt klart. ;)

Har bara en sak att säga: Välkommen till Sporthoj.com !!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag kör med spegel. Alltid bra om man behöver kolla till läppstiftet eller eyelinern.

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Tjusigt Pepper, visste faktiskt inte att sporthoj hade sin alldeles egna crossdresser. Verkar vara mycket mer välkomnande och accepterat här inne än vad jag trott att det var! Good on you!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln