Spielberg slut som artist?!?!

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Spenderade ett par timmar av gårdagens kväll med att titta på Spielbergs War of the Worlds...... :zpy

Seriöst den sämsta film jag sett på väldigt länge....en halvtimmes scen i en källare?!?! kom igen nu...och handlingen, fanns det ngn?

Har inte sett den första versionen från 1953 och har inte läst boken, men jag tyckte att den här innehöll en hel del Hubbard trams....

Tänkte att jag skulle varna resten av er.... :D

(Tur att man laddade ner skiten så att man inte betalade ngt... :crash)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
En annan tyckte den filmen var hur underbar som helst. Kan hålla med om att källarscenen var lite lång, men jag tyckte den funkade bra.

Såg den på bio som väntar nu på en fet DVD-utgåva som man kan njuta av den igen. Ljudet var helt enormt. :tummenupp Fick fanimej rysningar när tripoderna började "blåsa i hornet" :)rolleyes:) vid båtscenen bland annat. :eek:

EDIT: Har noterat att jag stavar "fan i mig/fanimig" som "fanimej" omedvetet... :va

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
en av de fånigaste "amerika-är-bäst" filmerna jag sett på länge

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Också besviken på filmen..som sagt, hände ju knappt nåt, och det som hände kunde man ju lista ut redan innan...
Sen en massa konstiga felaktigheter i storyn om jag inte minns helt fel. T e så funkade vissa saker ändå, fast de inte skulle funka, om man säger så... (utan att avslöja för mkt).

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
heimdal skrev:
en av de fånigaste "amerika-är-bäst" filmerna jag sett på länge
Det var ju just den delen jag tyckte var bäst i filmen, inget "slå sig för bröstet och vifta med jänkartyget" som i exempelvis indepence day. Sånt gillar vi inte.
här handlade det enbart om en familj och deras överlevnad. :tummenupp

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
morlock skrev:
Det var ju just den delen jag tyckte var bäst i filmen, inget "slå sig för bröstet och vifta med jänkartyget" som i exempelvis indepence day. Sånt gillar vi inte.
här handlade det enbart om en familj och deras överlevnad. :tummenupp

Filmen var väl sådär, inget man ser om direkt.
Slutet var ju bara patetiskt..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tyckte den riktigt bra gjord! Ljudet var helt ett av de grymmaste jobb jag sett inom film på länge. Väntar på att få tag på R1:a och sen fippla lite med utrustningen i en timme innan jag drar på filmen för att överväldigas av ljudeffekterna.
Handlingen var hyffsad, men jag hade inte väntat mig något bättre så där blev jag inte besviken.
Jag tycker inte den har det töntiga USA-stuket som independence day mfl.
Sen är jag helt såld på långa filmer! En film som är under 1h30m kollar jag sällan på om det inte är en komedi. Så scenen i källaren var helt ok för min del.
Och eftersom jag har bättre smak än alla så säger jag tvärtemot Infamous, den är sevärd! :hihi

Solid snake

Guest
Ska köpa den bara för alla effekter jag, kul med ljud! :D
Kommer ställa in hela anläggningen exakt innan jag ser på den så jag får skitbra ljud med mycket tryck.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Såg den igår och fattar ingenting. Först gick det inte att skjuta på dom eller någonting. Sen i slutet så bara dör dom.?? Och vad hade fåglarna med saken att göra?

Solid snake

Guest
sleven skrev:
Såg den igår och fattar ingenting. Först gick det inte att skjuta på dom eller någonting. Sen i slutet så bara dör dom.?? Och vad hade fåglarna med saken att göra?
När de ser fåglarna sitta på dem så ser de ju att sköldarna är nere, typ. :rolleyes:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Solid snake skrev:
När de ser fåglarna sitta på dem så ser de ju att sköldarna är nere, typ. :rolleyes:

Okaj. Glömde dom byta batterier till sköldarna då typ eller :rolleyes:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
sleven skrev:
Såg den igår och fattar ingenting. Först gick det inte att skjuta på dom eller någonting. Sen i slutet så bara dör dom.??
Om du lyssnade på morgan freemans intro och outro så förklarade han varför. När männsiskorna var på väg att vinna över tripodarna så slutade deras vapen att fungera vilket illustrerades med fåglarna.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Behöver man förklara det här? :mattias

Storyn skrevs 1898 av en engelsman, HG Wells. Det är i england som berättelsen utspelar sig i boken. Rymdisarna dör av sjukdomar, bakterier whatever som de inte kan stå emot. Samma som i 2005 filmen.

Orson Welles framförde en radioteater baserad på Wells story. Väldigt känd.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Spinky Spendrup skrev:
Rymdisarna dör av sjukdomar, bakterier whatever som de inte kan stå emot. Samma som i 2005 filmen.

Ett slut som mest är löjligt men det lät väl bra 1898..

Det riktigt sorgliga var när en viss överlevande dök upp i slutet,då var det inte långt ifrån att man lämnade salongen....men jänkarna kräver lyckliga slut..

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
P@trik skrev:
Ett slut som mest är löjligt men det lät väl bra 1898..
...men hela idén är ju baserad på det. Hur skulle de slutat då? Två forskare som piper iväg med en minitripod till moderskeppet eller nåt och pula in lite virus? :yoparty

Solid snake

Guest
morlock skrev:
...men hela idén är ju baserad på det. Hur skulle de slutat då? Två forskare som piper iväg med en minitripod till moderskeppet eller nåt och pula in lite virus? :yoparty
Stridspilot. :mattias

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
morlock skrev:

Ja inte fan vet jag... duka upp med gevalia kanske.

Nej jag har inget alternativt slut,har inte ägnat filmen en extra tanke sen jag såg den och avfärdade den som vanlig hollywood crap..

Men du kan inte påstå att slutet håller nått vidare.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
P@trik skrev:
Ja inte fan vet jag... duka upp med gevalia kanske.

Nej jag har inget alternativt slut,har inte ägnat filmen en extra tanke sen jag såg den och avfärdade den som vanlig hollywood crap..

Men du kan inte påstå att slutet håller nått vidare.

Efter att ha läst en del om den senaste bakteriella rymdfloran där det avhandlas om att vi inte ska skicka upp bakterier i rymden, så tycker jag det var helt ok.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...