Jag var ute på the infamous onsdagstur med me, myself and I igår. Vägen förde mig som oftast till Karby och vidare mot Kårsta. Någonstans i mitten, eller lite närmre slutet på vägen mellan Karby och Kårsta så träffar jag på sop-kvinnan. Hon står i mötande körfält och måttar att hon ska kasta en hink på mig. Full broms på det säger jag bara. . När jag kommer närmre ser jag att det är en sop-påse. Kvinnan skriker hysteriskt och jag vädrar debatt så jag slår av tändningen.
”Fy fan vad fort ni kör här, det bor hundar och barn här!”
”-Ja, jag förstår. Vilka är ni?”
”NI! Ni motorcyklister, det kommer ju hundratals! Man borde lägga ut en spikmatta”
”-Jag har inte kört här förut idag”
”Nej jag vet….”
”-Du kan väl inte kasta saker på folk, det löser inget”
”Nej förlåt”
”-Tänk om jag blev rädd och körde omkull?”
”Ja man blir så arg”
Nu ansluter ”mannen” i huset:
”Vi har bott här sedan det var grusväg”
”-ok”
”Folk kör 270km/h där borta”
”-eh, ok, ja det är ju en populär väg”
”Ja man blir så arg”
”-ja, vi ses, hej då”
Vilken tönt, han stod inte ens upp för sin hoe. I alla fall, det var något kraftigt sympatiskt med sop-kvinnan. Hon var verkligen desperat, tårögd till och med.
Hade just sett de ”hundratals” hojarna hon pratade om uppe vid busshållplatsen i Karby och precis innan sop-kvinnan uppenbarade sig mötte jag 4st motarder som jag förvisso tror körde rätt långsamt.
Nu är frågan som jag inte kan reda ut, ska man slå av eller öka just här? Slår man av så riskerar man att träffas av sop-kvinnans nästa attack. Inte kommer man göra någon skillnad heller då jag är 1 av 100 motorcyklister som åker förbi där dagligen. Ökar man så kommer sop-påsen göra mer ont och orsaka större skada. Ett tredje alternativ är att anmäla henne för olaga hot.
Förresten, vilka sådana här kvinnor finns det egentligen? Consider er varnade om denna, men det finns också en på gamla Norrtäljevägen mellan Brottby och Roslagsstoppet, han fotograferar och kastar vatten (nej inte sådant vatten). Tydligen finns ju B&B-kvinnan på Slingerbulten också.
Vore kanske bra om vi kunde göra en samlingstråd om alla galningar som finns på vägarna. De uppenbart labila alltså.
”Fy fan vad fort ni kör här, det bor hundar och barn här!”
”-Ja, jag förstår. Vilka är ni?”
”NI! Ni motorcyklister, det kommer ju hundratals! Man borde lägga ut en spikmatta”
”-Jag har inte kört här förut idag”
”Nej jag vet….”
”-Du kan väl inte kasta saker på folk, det löser inget”
”Nej förlåt”
”-Tänk om jag blev rädd och körde omkull?”
”Ja man blir så arg”
Nu ansluter ”mannen” i huset:
”Vi har bott här sedan det var grusväg”
”-ok”
”Folk kör 270km/h där borta”
”-eh, ok, ja det är ju en populär väg”
”Ja man blir så arg”
”-ja, vi ses, hej då”
Vilken tönt, han stod inte ens upp för sin hoe. I alla fall, det var något kraftigt sympatiskt med sop-kvinnan. Hon var verkligen desperat, tårögd till och med.
Hade just sett de ”hundratals” hojarna hon pratade om uppe vid busshållplatsen i Karby och precis innan sop-kvinnan uppenbarade sig mötte jag 4st motarder som jag förvisso tror körde rätt långsamt.
Nu är frågan som jag inte kan reda ut, ska man slå av eller öka just här? Slår man av så riskerar man att träffas av sop-kvinnans nästa attack. Inte kommer man göra någon skillnad heller då jag är 1 av 100 motorcyklister som åker förbi där dagligen. Ökar man så kommer sop-påsen göra mer ont och orsaka större skada. Ett tredje alternativ är att anmäla henne för olaga hot.
Förresten, vilka sådana här kvinnor finns det egentligen? Consider er varnade om denna, men det finns också en på gamla Norrtäljevägen mellan Brottby och Roslagsstoppet, han fotograferar och kastar vatten (nej inte sådant vatten). Tydligen finns ju B&B-kvinnan på Slingerbulten också.
Vore kanske bra om vi kunde göra en samlingstråd om alla galningar som finns på vägarna. De uppenbart labila alltså.