Probotector
Piratiserad
Du måste skaffa HD Markus. Då kan man nämligen köra som en gnu och den äldre generationen tycker ändå att "det där, det kallar jag motorcykel det! "
Du måste skaffa HD Markus. Då kan man nämligen köra som en gnu och den äldre generationen tycker ändå att "det där, det kallar jag motorcykel det! "
jag tror iq-nivån för många hojåkare är ganska låg.
Om jag råkar ut för någon som medvetet försöker slänga en sopsäck eller annats föremål på mig medans jag färdas på hoj så blir det en polisanmälan om mordförsök.
Eventuellt ett envarsgripande på plats.
Går dom så långt att dom medvetet försöker orsaka en olycka och ta livet av mig så är det en brottslig handling som dom skall straffas för.
Vem sa att jag skulle köra för fort...?Vad gör du när de anmäler dig för mordförsök då?
Att hålla 160+ (++++) på vägarna förbi hus på landet (där det i 90% av alla fall bor barn) kan väll räknas som mordförsök det med ungefär??
Vem sa att jag skulle köra för fort...?
Ja fy fan. Världen är full av låtsaspoliser. Jag vet en här nere utanför Lund som stördes av mc åkandet så han gick ut och hällde en hink grus i kurvan vid sitt hus...
Följden blev att en stackare flög av vägen. Tursamt nog blev det bara lite skrapade kåpor och ett lite mer "begagnat" skinnställ.
Själv kör jag förhållandevis försiktigt innan vi kollat av vägen vi skall köra.
Världen är full av idioter, ibland möts de och då kan det sluta precis hur som helst...
Tanten kasnke tar dit polisen och sätter fast er, tänkt på det?Men få dit polisen en onsdag då och sätt åt tanten som kränkt dig. Be dem ta med en massa bumsar så hon inte sticker och några laserpistoler så du kan se hur fort hon föröker smita.
Tackar
270 är det nog få som håller där, jag brukar väl hålla 120-130 med lugna gruppen, dryga 150 gissar jag för de som steker lite hårdare.
Jag ska koppla på charmen och prata med gumman så får vi se vad hon säger
Går dom så långt att dom medvetet försöker orsaka en olycka och ta livet av mig så är det en brottslig handling som dom skall straffas för.
Har aldrig själv kört på bulten då jag bor i en annan del av landet.
Men hur man än vrider och vänder på det så bör man väl ta hänsyn till boende.
Kan dra en liknelse hemifrån.
Vi har en klockren skärgård där jag och mina kompisar har kört båt och vattenskoter i 15 års tid. Vi har alltid skött oss och saktat ner på "rätt" ställen.
Den frihet vi haft under alla år med att kunna ta några bärs, grilla och köra lite skoter håller nu på att förstöras.
Ett par yngre förmågor har med hjälp av pappas plånbok fått tag i vattenskotrar och de kör som idioter precis överallt. Förra sommaren hade vi hastighetskontroll med laser och polis och kustbevakning syns allt oftare.
Inte så kul att torska på kortet bara för att man tagit ett par öl på sjön....
Alltså, retar man folk så är det stor risk att man själv eller nån annan förlorar på det i slutänden..
Absolut inte menat till dig specifikt, men generellt:Det förekommer garanterat, både där och innan mellanstadieskolan i Karby.
Ska ni köra hystersikt fort så gör det där det inte finns folk, lämpligast är att köra på bana.
270 var det hennes gubbe som snackade om och det var garanterat raksträckan innan bondgården han menade, fortfarande Karby->Kårsta körriktning.
Det förekommer garanterat, både där och innan mellanstadieskolan i Karby.
Det har stått i lokaltidningen i Vallentuna om de där raksträckorna härom året, förmodligen saltat men någorlunda verklighetsförankrat.
Absolut inte menat till dig specifikt, men generellt:
Hur i hela jävla helvetet kan man få för sig att hålla något annat än 30/50 (såvida det är skyltat det) utanför en skola? Att inte ens kunna göra det visar på en så grov orespekt för andras - barns - liv så det är skrämmande.
Jag kör - tyvärr - +90% av tiden för fort i mitt arbete, men när det är 30 utanför en skola bromsar jag oavsett. Att få ett barns liv - och det kommer du få om de kommer utspringande när du wheelar i 150km/h - i ens goda minne är något jag inte önskar ens min värsta fiende.
Snälla sakta ned runt skolor!
Absolut inte menat till dig specifikt, men generellt:
Hur i hela jävla helvetet kan man få för sig att hålla något annat än 30/50 (såvida det är skyltat det) utanför en skola? Att inte ens kunna göra det visar på en så grov orespekt för andras - barns - liv så det är skrämmande.
Jag kör - tyvärr - +90% av tiden för fort i mitt arbete, men när det är 30 utanför en skola bromsar jag oavsett. Att få ett barns liv - och det kommer du få om de kommer utspringande när du wheelar i 150km/h - i ens goda minne är något jag inte önskar ens min värsta fiende.
Snälla sakta ned runt skolor!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |