Spikmatta, 270km/h, sop-kvinna

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Har själv blivit utsatt för käpphyttande gubbar och bromsande samt täckande mercor med ändamålet att sänka min hastighet. Problemet är att vid alla dessa 3 tillfällen har jag legat i laglig (nej inte ens momsat) eller under laglig hastighet...

Respekten ökar inte direkt då, snarare så att man vill gazza på gärnet förbi den platsen nästa gång...

Men ja e int bitter! :yoparty

Edit: har orginaldämpare i mycket gott skick = tyst symaskinsljud.

Last edited:

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
jag tror iq-nivån för många hojåkare är ganska låg.

Faktum är att hjärnan inte är fullt utvecklad för än runt 25 års ålder. Det är nåt som jag tycker man påminns om här dagligen. Det dära med orsak - verkan verkar extra svårt. "Jag wheelar i 279 framför fartkamerorna för det är så skönt outlaw. Nummerskylt fram? Va? Jag fattar inte! :va " eller "Jag wheelar och gasar med mitt trasiga slipon inne i stan på gatan med alla utefik för alla tycker jag är så cool! Farligt för andra? Vad menar du? Jag förstår inte? Störande? Dålig PR? När nu fattar jag ingenting. Jag har väl ff rätt att vara cool utan att en massa moralkärringar ska komma och gaffla!!! :mad: :mad: :mad: "

Godspeed

Inschenjör
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR600F (gammal & billig...)
Världen är full av låtsaspoliser...

Ja fy fan. Världen är full av låtsaspoliser. Jag vet en här nere utanför Lund som stördes av mc åkandet så han gick ut och hällde en hink grus i kurvan vid sitt hus...

Följden blev att en stackare flög av vägen. Tursamt nog blev det bara lite skrapade kåpor och ett lite mer "begagnat" skinnställ.

Själv kör jag förhållandevis försiktigt innan vi kollat av vägen vi skall köra.

Världen är full av idioter, ibland möts de och då kan det sluta precis hur som helst...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om jag råkar ut för någon som medvetet försöker slänga en sopsäck eller annats föremål på mig medans jag färdas på hoj så blir det en polisanmälan om mordförsök.
Eventuellt ett envarsgripande på plats.

Går dom så långt att dom medvetet försöker orsaka en olycka och ta livet av mig så är det en brottslig handling som dom skall straffas för.

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Varför kan inte alla bara slå av längs med sträckorna där det ligger hus. Eller är endel hojåkare helt hjärndöda?
Måste det hända något allvarligt för att folk ska fatta?

Om jag råkar ut för någon som medvetet försöker slänga en sopsäck eller annats föremål på mig medans jag färdas på hoj så blir det en polisanmälan om mordförsök.
Eventuellt ett envarsgripande på plats.

Går dom så långt att dom medvetet försöker orsaka en olycka och ta livet av mig så är det en brottslig handling som dom skall straffas för.

Vad gör du när de anmäler dig för mordförsök då?
Att hålla 160+ (++++) på vägarna förbi hus på landet (där det i 90% av alla fall bor barn) kan väll räknas som mordförsök det med ungefär??
Inte sagt att du håller dessa hastigheter för det har jag ingen aning om men det är ju just dessa hojåkare ilskan riktas mot och tyvärr så dras alla över samma kant samtidigt..

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tror inte riktigt att folk från utomsocknes begriper riktigt hur det ser ut på de här vägsträckorna. Och då menar jag inte bara geografiskt.
Vilken dag som helst så rullar det garanterat minst 50 hojar på bulten, många åker flera vändor och långt ifrån alla kör som idioter.
Bortsett från några enstaka kåkar och ett grustag så är bulten en perfekt hojväg.
Oavsett om kille som åkte före mig håller 180km/h utanför nån tants kåk så tycker inte jag att jag har förtjänat en kvast i ansiktet, eller ett rep över vägen. Det kommer garanterat göra ont även i lagliga 70km/h.

Tanten får helt enkelt lov att visa sitt missnöje på annat sätt. Personligen hade jag nog satt upp en egenkonstruerad blå saftblandare vid vägkanten ena dagen, nästa dag hade jag bjudit på gratis kaffe och bullar för hojåkare och sedan snackat med dem och vädjat på ett civiliserat och vänligt sätt.

Räcker inte det så hade jag startat registreringsverksamhet av regnummer sen hade jag tjöpt fotbolls-sirén och åkt hem till vederbörande nattetid och slentrientutat ner i brevinkastet.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad gör du när de anmäler dig för mordförsök då?
Att hålla 160+ (++++) på vägarna förbi hus på landet (där det i 90% av alla fall bor barn) kan väll räknas som mordförsök det med ungefär??
Vem sa att jag skulle köra för fort...?

Dessutom så är det enligt lagen inte klassat som mordförsök att inte följa hastighetsgränsen, det är fortkörning det. Mordförsök är det däremot när du medvetet försöker mörda någon. Troligtvis skulle det bli dråpförsök eller dylikt.

Det är ungefär som om jag skulle ställa mig på en motorvägsbro och slänga ut stora stenar över räcket för att bilarna kör för fort där.

njelger

Guest
Vem sa att jag skulle köra för fort...?

Men få dit polisen en onsdag då och sätt åt tanten som kränkt dig. Be dem ta med en massa bumsar så hon inte sticker och några laserpistoler så du kan se hur fort hon föröker smita.

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Jag förstår henne!. Huset byggdes före det fanns hojar som gick i 300km/h.

Ja fy fan. Världen är full av låtsaspoliser. Jag vet en här nere utanför Lund som stördes av mc åkandet så han gick ut och hällde en hink grus i kurvan vid sitt hus...

Följden blev att en stackare flög av vägen. Tursamt nog blev det bara lite skrapade kåpor och ett lite mer "begagnat" skinnställ.

Själv kör jag förhållandevis försiktigt innan vi kollat av vägen vi skall köra.

Världen är full av idioter, ibland möts de och då kan det sluta precis hur som helst...

Det gav resultat iaf

Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Men få dit polisen en onsdag då och sätt åt tanten som kränkt dig. Be dem ta med en massa bumsar så hon inte sticker och några laserpistoler så du kan se hur fort hon föröker smita.
Tanten kasnke tar dit polisen och sätter fast er, tänkt på det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tackar :tummenupp
270 är det nog få som håller där, jag brukar väl hålla 120-130 med lugna gruppen, dryga 150 gissar jag för de som steker lite hårdare.
Jag ska koppla på charmen och prata med gumman så får vi se vad hon säger :)

270 var det hennes gubbe som snackade om och det var garanterat raksträckan innan bondgården han menade, fortfarande Karby->Kårsta körriktning.

Det förekommer garanterat, både där och innan mellanstadieskolan i Karby. :gnissla

Det har stått i lokaltidningen i Vallentuna om de där raksträckorna härom året, förmodligen saltat men någorlunda verklighetsförankrat.

Ja, säkert. Men det var inte det som hände. Läs tråden igen:)

Last edited:

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Har aldrig själv kört på bulten då jag bor i en annan del av landet.

Men hur man än vrider och vänder på det så bör man väl ta hänsyn till boende.

Kan dra en liknelse hemifrån.

Vi har en klockren skärgård där jag och mina kompisar har kört båt och vattenskoter i 15 års tid. Vi har alltid skött oss och saktat ner på "rätt" ställen.

Den frihet vi haft under alla år med att kunna ta några bärs, grilla och köra lite skoter håller nu på att förstöras.

Ett par yngre förmågor har med hjälp av pappas plånbok fått tag i vattenskotrar och de kör som idioter precis överallt. Förra sommaren hade vi hastighetskontroll med laser och polis och kustbevakning syns allt oftare.

Inte så kul att torska på kortet bara för att man tagit ett par öl på sjön....

Alltså, retar man folk så är det stor risk att man själv eller nån annan förlorar på det i slutänden..

Så fungerar det ju med i princip allt.

Hade ingen smällt med bil/mc full så hade inte lagen behövts.

Blåser man förbi en fartkamera i 200 på bakhjulet så får man framskylt.

Hade folk skött sig på sjön så...

Om man får könssjukdomar av sex så använder man kondom.

Om man får skrapsår av att lägga sig med hojen så använder man skinnställ...

Sen får man ju inte skada andra genom att hysta skit på dem. Men för fan sakta ner när ni kör förbi folks boningar. Det är väl självklart att man gör det?

Den som blåser förbi ett hus i de här hastigheterna har totalt missuppfattat det här med mc-åkning. Riv era kort och sälj MC'n!!!

Ska ni köra hystersikt fort så gör det där det inte finns folk, lämpligast är att köra på bana.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Hehe, tanten borde hälla lite vatten på vägen...
Det är ju inget som sabbar motorcyklar och det får folk att sänka farten.
Drar någon omkull för att det är lite fukt på asfalten får de skylla sig själva, för inte fan håller man laglig fart då.:rolleyes:

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02
Det förekommer garanterat, både där och innan mellanstadieskolan i Karby. :gnissla
Absolut inte menat till dig specifikt, men generellt:
Hur i hela jävla helvetet kan man få för sig att hålla något annat än 30/50 (såvida det är skyltat det) utanför en skola? Att inte ens kunna göra det visar på en så grov orespekt för andras - barns - liv så det är skrämmande.

Jag kör - tyvärr - +90% av tiden för fort i mitt arbete, men när det är 30 utanför en skola bromsar jag oavsett. Att få ett barns liv - och det kommer du få om de kommer utspringande när du wheelar i 150km/h - i ens goda minne är något jag inte önskar ens min värsta fiende.

Snälla sakta ned runt skolor!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ska ni köra hystersikt fort så gör det där det inte finns folk, lämpligast är att köra på bana.

Det här är inte en ursäkt, det är en förklaring. Vänligen försök skilj på det:
Det finns inga sådana vägar i Stockholm och det finns ingen bana.
Så, ska man köra Sporthoj i Stockholm så är det detta som gäller. Bra eller dåligt, bara fakta.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
270 var det hennes gubbe som snackade om och det var garanterat raksträckan innan bondgården han menade, fortfarande Karby->Kårsta körriktning.

Det har stått i lokaltidningen i Vallentuna om de där raksträckorna härom året, förmodligen saltat men någorlunda verklighetsförankrat.

Ska kolla kartan igen, kanske missuppfattade bilden lite. Är det de två lite längre rakorna som vi talar om så ber jag ödmjukt att få lägga på en hunka på mina tidigare fartuppgifter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur i hela jävla helvetet kan man få för sig att hålla något annat än 30/50 (såvida det är skyltat det) utanför en skola? Att inte ens kunna göra det visar på en så grov orespekt för andras - barns - liv så det är skrämmande.

Jag kör - tyvärr - +90% av tiden för fort i mitt arbete, men när det är 30 utanför en skola bromsar jag oavsett. Att få ett barns liv - och det kommer du få om de kommer utspringande när du wheelar i 150km/h - i ens goda minne är något jag inte önskar ens min värsta fiende.

Du missförstår, det här är någon km bort på en öde åker. Det finns en raksträcka, en påfart, en enorm åker och två diken. That's it.

Det är efter infarten till en skola, har ingen anknytnign alsl till skolan. Du bor ju i Stockholm så du har väl kört i Karby/Kårsta själv förresten?!

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev

Lugna dig nu, vi snackar inte om vägar utanför skolor. Självklart tar vi det lugnt där, jag syftar på ett par rakor som går över tomma åkrar.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha