Spikmatta, 270km/h, sop-kvinna

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ska kolla kartan igen, kanske missuppfattade bilden lite. Är det de två lite längre rakorna som vi talar om så ber jag ödmjukt att få lägga på en hunka på mina tidigare fartuppgifter.

Nej nej nej lugn alla nu.
De högfartsrakorna som jag, och gubben menade, är den innan bondgården över gärdet när man kommer från Karby mot Kårsta. Det är flera km kvar till sop-tanten därifrån.

Förbi tantens hus tror jag 130-150 är en rimlig uppfattning om vad de flesta sporthojar håller.

200-250 är nog vad som gäller på rakorna.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag slutar aldrig förvånas över folk. Hade någon/några/hela kollektiv kört dåre utanför mitt hus hade jag förmodligen till slut kastat sopor på er också! Har själv varit ung, dum och idiot i trafiken, men åldern har visat att det finns ett sätt:

www.gotlandring.com
www.karlskogamotorstadion.com
www.falkenbergsmotorklubb.nu
www.ringknutstorp.com
www.scandinavianraceway.info
www.lms.se
www.mantorppark.com

och för att få tillträde:

www.actionpics.se
www.fiver.se
www.svmc.se

Allt annat är helt idiotiskt!

/ Jens - lite lite äldre

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har själv varit ung, dum och idiot i trafiken, men åldern har visat att det finns ett sätt:

/.../

/ Jens - lite lite äldre

:3freak
Du vet att du är yngre än mig och typ alla andra som skrivit i tråden va?
Alla jag vet vilak de är i alla fall.

;)

Ps. Dock har du helt rätt. :tummenupp

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
...retar man folk så är det stor risk att man själv eller nån annan förlorar på det i slutänden..

ORD!
Varför inte bara slå av på gasen där det bor folk?
Ställ er frågan om ni skulle vilja ha en annans liv på ert samvete bara för att ni ska sätt rekord just den dagen?
Det är min åsikt.

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Vem sa att jag skulle köra för fort...?

Dessutom så är det enligt lagen inte klassat som mordförsök att inte följa hastighetsgränsen, det är fortkörning det. Mordförsök är det däremot när du medvetet försöker mörda någon. Troligtvis skulle det bli dråpförsök eller dylikt.

Det är ungefär som om jag skulle ställa mig på en motorvägsbro och slänga ut stora stenar över räcket för att bilarna kör för fort där.

Det är ungefär som att du medvetet skulle hålla tillåtna hastighet x2 medvetet på vägpartier där du vet det ligge rhus längs med vägen och barn leker, det är väll bra jävla dumt?? Du har ju inte en chans i världen att stanna om en unge hoppar upp på vägen.
Och som jag sa, jag påstår inte att du kör för fort men du använder bra dumma jävla argument som måste kommenteras.

Om du nu är så noga, duktig och följer lagen när det gäller dråpförsök/mord. Varför inte följa alla lagar?

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
ORD!
Varför inte bara slå av på gasen där det bor folk?
Ställ er frågan om ni skulle vilja ha en annans liv på ert samvete bara för att ni ska sätt rekord just den dagen?
Det är min åsikt.

Jag har väl dragit ett 50-tal gruppkörningar förbi där och aldrig sett tanten. Är det så att hon har ruttnat så vill jag prata med henne så får vi anpassa oss efter det. Några rekord är det inte frågan om på våra körningar, tvärtom. Får man glada vinkningar från pågående ridlektioner så vill jag nog påstå att man är utrustad med ett visst mått av omdöme.
För att uttrycka mig lite enklare: Jag håller med dig! :)

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
...Får man glada vinkningar från pågående ridlektioner så vill jag nog påstå att man är utrustad med ett visst mått av omdöme...

Det är oftast så i gruppkörningar, beroende på att det finns någon klok "gubbe" som orkar leda och organisera.

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
CBR 929 rr
I en demokrati röstar väl folk!? Som jag ser det är sporthojarna i majoritet, därför vore det smidagast att flytta huset, med barn, bollar, sopor och gubbe! Allvarligt...tror de flesta sporthojar visar hänsyn men ett och ett annat päron finns det alltid. Och att skylla på att barnen leker där håller verkligen inte heller. Ge oss Stockholmare en bana....NU!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har väl dragit ett 50-tal gruppkörningar förbi där och aldrig sett tanten. Är det så att hon har ruttnat så vill jag prata med henne så får vi anpassa oss efter det. Några rekord är det inte frågan om på våra körningar, tvärtom. Får man glada vinkningar från pågående ridlektioner så vill jag nog påstå att man är utrustad med ett visst mått av omdöme.
För att uttrycka mig lite enklare: Jag håller med dig! :)

Med all respekt, det var ditt gäng hon hade lackat ur på. Det har vi konstaterat via PM idag.
Så indirekt är det ditt fel att jag nästan fick en systembolagspåse full med fiskrens och gamla blöjor på mitt Alpinestars. :mad:
Kontenta:
Kapten Blåskägg ska tvätta mitt skinnställ, inte med Habanol eller vad fan det heter. :fakta

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag slutar aldrig förvånas över folk. Hade någon/några/hela kollektiv kört dåre utanför mitt hus hade jag förmodligen till slut kastat sopor på er också!

Du använder ju samma konstiga resonemang som tanten i början av tråden. Du pratar om ett "kollektiv" och använder ordet "er".

Jag vet inte om jag missförstår dig, men om 35 personer kör en bombarrepa och jag kommer efteråt i okej tempo och får en soppåse på mig, är det okej då? Ska jag finna mig i att bli utskälld för något jag inte varit delaktig i? Eller att en tant viftar med 70-skyltar och lägger ut grenar på vägen?

Heja sopkvinnan!

Som sagt, jag hoppas att jag missförstod dig. Annars är det jävligt illa ställt...

Sen fattar jag att soptanten kan vara frustrerad, men det är en helt annan sak. Det får hon ta upp med de personer hon är frustrerad över.

Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Du använder ju samma konstiga resonemang som tanten i början av tråden. Du pratar om ett "kollektiv" och använder ordet "er".

Jag vet inte om jag missförstår dig, men om 35 personer kör en bombarrepa och jag kommer efteråt i okej tempo och får en soppåse på mig, är det okej då? Ska jag finna mig i att bli utskälld? Eller att en tant viftar med 70-skyltar och lägger ut grenar på vägen?

Som sagt, jag hoppas att jag missförstod dig. Annars är det jävligt illa ställt...

Tyvärr får alltid gruppen ta stryk för de enskildas idiotier. Försvarar inga idiottilltag men har någon sett henne lägga pinnarna på vägen? Hon kanske sitter och vaktar om någon kör av pga pinnarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
...men om 35 personer kör en bombarrepa och jag kommer efteråt i okej tempo och får en soppåse på mig, är det okej då?

Ja, det är faktiskt ganska nära okej. Man ingår ju vare sig man vill eller inte i den här gruppen och då kan man ställa upp på en utskällning.
Det här med hot om våld eller till och med försök till våld är så klart inte okej men en utskällning kan i alla fall jag hantera utan att åka hem med darrande underläpp.
Plus att jag körde inte lagligt jag heller. Hon kunde dock nöjt sig med att vinka, jag hade stannat ändå. Jag gillar nämligen diskussioner. :)
Dessutom sade hon till och med förlåt, bokstavligen talat.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Var också och åkte i trakterna Vallentuna, Knutby, Brottby igår men det var första gången så jag hittar rätt uselt. Såg faktiskt en tant som var i full fart med att lägga ut en lång planka över vägbanan men kopplade inte riktigt varför hon gjorde så förrän nu.

Kanske var det några som drog en bombarrepa förbi hennes hus? Synd bara att jag inte kommer ihåg var det var någonstans.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I mina trakter löste en barnfamilj ett liknande problem på ett ganska smart sätt.
De skaffade höns.
Lösgående.
"Alla" visste att det ofta var höns på vägen.
Hastigheten sjönk radikalt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...