Spoox
Race till death or die behind!
Allvarligt!!
Nu har jag suttit och läst igenom heeela tråden och jag tycker mig se ett litet mönster (hmmm).
Jag köpte mig en sporthoj för att jag tycker om att åka fort (syftet med sporthoj??) och SJÄLVKLART ska man ha respekt för folk o fä men om man ska åka runt o släppa gasen varenda gång det dyker upp ett hus längs vägen så blir det ju inte så mycket åka fort.
Jag har som regel att när någon har varit seriös och satt upp en varning-för-lekande-barn skylt så saktar jag ner till angiven hastighet och håller gluggarna öppna på allt runtomkring, men är jag ute på landsbygden på någon skön 70 väg med några små hus mellan gärderna så kör jag garanterat inte i 70, inte överdrivet fort (200++) men runt 150-160 iaf.
Vill man ligga och "respektera" varenda hus längs vägen så borde man ju rent logiskt skaffa sig en glidar hoj och sen kanske en liten banracer också!
Min lilla 929 trivs inte med att ligga och puttra runt i 50 allt för länge, och inte jag heller för den delen.
Men men, smaken e som baken.
Kör försiktigt! Puss
Lek med tanken att du blir far (om du inte redan är det). Du vill ge din son/dotter en perfekt (i dina ögon) uppväxt. Du köper hus på landet, inte alls långt från storstan men ändå på landet, med stor gräsmatta där barnen kan leka och spela boll mm. Givetvis går det en väg utanför tomten/bredvid huset.
Lilla Hasse 3 år bestämmer sig för att springa efter fjärillen som han jagat runt halva huset, olyckligtvis flyger fjärillen över vägen och Hasse knatar efter. Motorcykel 150+ som inte hinner se Hasse = Pang och så var det inte mycket mer... Vem skulle du skylla på? Vem skulle du vara arg på?
Fjärillen mer än motorcyklisten som höll 150+ på 70 väg?