. förresten.. hur roligt är det på en skala att köra fort på en raksträcka?
En sporthojs uppgift är att kunna transportera en person, möjligen två. En skruvmejsel ska kunna användas som verktyg. Att du väljer fortkörning är ditt eget val och då även ditt val att bryta svensk lag. Samma sak med skruvmejsel som används för repa lack. Kan alltid använda den lagligt för att skruva skruv. Man väljer att medvetet begå ett brott. Tror knappast att du kan hävda sinnesförvirring om du stoppas för fortkörning.
En sporthojs uppgift är att kunna transportera en person, möjligen två.
Jag tror faktiskt inte att ingenjörerna som sitter och knåpar ihop sporthojar tänker på maskinen som ett rent transport fordon, motorcyklarna är och kommer förhoppningsvis alltid vara byggda för fart.
Dom flesta tillverkarna har ju ett ganska brett sortiment av motorcyklar där det finns hojar sm är lämpade som rena transport fordon så om man nu bara använder sin sporthoj som transport fordon så finns det ju ingen anledning att man går och köper en sporthoj (om man nu inte är en riktig banräv, och då köper man såklart en banhoj.)
Dummaste kommentaren någonsin, alla kategorier, alla forumdelar, alla årtal, över hela jävla internet?
När det kommer till landsvägskörning så brukar jag köra just så fort så att jag kan stanna på den vägsträckan jag kan överblicka, om det inte är några uppenbara övriga riskmoment längs vägen, utfarter etc.
Ska kolla kartan igen, kanske missuppfattade bilden lite. Är det de två lite längre rakorna som vi talar om så ber jag ödmjukt att få lägga på en hunka på mina tidigare fartuppgifter.
När/Om du kör ihjäl någon eller bara skadar någon svårt, är det då för denne individs släktingar och kompisar, som har ben hela, rätt att ge sig på dig och se till att du inte tar dig längre än rullstolen resten av livet?
Vore kanske bra om vi kunde göra en samlingstråd om alla galningar som finns på vägarna. De uppenbart labila alltså.
Mycket bra idé, vi har ju ändå 90% av det folket samlat här på sporthoj så tråden lär ju ha ett bra underlag!
DU får formulera dig bättre, så ska jag svara
ja men.... om det nu va din ducati du åkte med och trodde att du skulle vara snäll genom att dra in torrkopplingen. så fort jag hör det ljudet så svartnar det för ögonen på mig och näven knyter sig helt omedvetet. jag förstår att hon blev förbannad.
Majkie_87: Nästa gång vet du bättre och gör en Fuck You-Burnout i barnvagnen.
Du har inte läst tråden va?Och????? kör lugnt där med då!!!
hur roligt är det på en skala att köra fort på en raksträcka?
Varför ska man bo brevid vägen egentligen?
Du skrev att du gillar hastigheter å inte skulle slå av på hastighet mm. Men skulle det hända någon gång at en ilsken käring kastar ut något på dig så skulle det bli jävligt synd om henne.
Då undrar jag, eftersom du rättfärdigar dina handlingar, Skulle det även vara rätt av henne att göra livet jävligt surt (ex rullstol) för dig om du skulle köra ihjäl ex hennes barn pga din framfart?
Vad förstod du inte?
Nej jag skrev "Jag kör ungefär som mellow, men jag kör mkt fortare men jag har fortfarande respekt för folk.
Men det skulle fan inte vara roligt för den som kasta något på mig."
Låt mig göra mig riktigt klar i denna fråga!:
Om hennes barn skulle leka runt på vägen så visst skulle jag må riktigt dåligt på grund av det, om jag körde på barnet.
MEN, jag har aldrig någonsin sett ett barn leka på en 70 eller 90 väg.
Så troligheten i det är jävligt dålig.
Om dina/ditt barn? Får leka eller ens vara utan någons vuxet uppsyn i närhet av en 70 eller 90 väg, då tycker jag att soss ska ingripa.
Precis, barn leker inte på vägarna. Hade dom gjort det hade de antagligen inte skett några olyckor för då hade man kunnat ha uppsikt över dem hela tiden som fordonets chaufför.
Problemet är ju att på landet leker barn längs med vägaran och ibland springer de över vägen, det är då olyckorna sker och dessvärre alldeles för ofta. Dock sker fler olyckor av detta fall på 50 väg i bostadsområden än på 70/90 vägar på landet. (kanske borde de vara 30 i alla bostadssområden)
Jag har inga barn själv. Men jag tror ingen förälder någonsin skulle tillåta att sina barn leker längs med 70/90 vägar. Det gör dem ju tyvärr ändå, om det beror på dålig uppfostran eller dålig översikt från föräldrar låter jag vara osagt.
Men jag vet också att barn är barn, och kanske just därför endel "bybor" är så oroliga över framfarten hos vissa och försöker till slut på desperata vis få stopp på enligt dem "vansinnesdåden"
Till sist, du skriver "Jag kör ungefär som mellow, men jag kör mkt fortare men jag har fortfarande respekt för folk."
På vilket sätt kan du säga att du ändå har respekt för folk?
I ditt uttrycksätt tolkar man ju att du håller minst 50-70 km/h högre snitthastighet än en som kanske redan ligger lite över hastighetsbegränsningen.
MEN, jag har aldrig någonsin sett ett barn leka på en 70 eller 90 väg.
Så troligheten i det är jävligt dålig.
Om dina/ditt barn? Får leka eller ens vara utan någons vuxet uppsyn i närhet av en 70 eller 90 väg, då tycker jag att soss ska ingripa.
Du är stadsbarn misstänker jag.
Du är stadsbarn misstänker jag.
Bor man på landet befinner man sig ofta på åtminstone 70-vägar, även 90-vägar från och till. Det handlar inte om taskig uppfostran, man fick lära sig från väldigt unga år att man ska vara uppmärksam när man är ute på vägarna. Men ska man till polaren 3 km bort måste man använda vägen. Det finns ingen buss eller tunnelbana som tar dig dit på ett säkert sätt, man cyklar helt enkelt.
Ska sen hela gänget upp i skogen för att bygga vidare på kojan, eller sticka till sjön för att bada (t.ex) så nog är det samma väg dom kommer att befinna sig på en stund igen.
Alla har rätt att befinna sig på vägen, ung som gammal, och alla bör också ha samma rätt att känna sig säkra på vägen.
Så jag ska anmäla dina föräldrar hos socialen?
Nope, killen är från Örebro.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari