Spikmatta, 270km/h, sop-kvinna

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Menar du att lugna gruppen håller 220-230 km/h på rakorna? Då ska jag nog träna mig lite mer på bromsningar innan jag hänger med på en onsdagskörning.

//Dafe

Haha, naturligtvis inte!
Det brukar gasas lite extra på sista rakan innan Karby, det var den jag tänkte på.
Du är varmt välkommen :)

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Det är ju klart att man försöker ta det lugnare när det finns bebyggelse tätt utmed vägen.
Det är ju stor risk att träffa på barn hundar katter gångtrafikanter cyklister utbackande fordon mm.
Dessutom stör man de kringboende mindre om man tar det lite lugnt förbi deras hus.
Det handlar om att visa hänsyn.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
En sporthojs uppgift är att kunna transportera en person, möjligen två. En skruvmejsel ska kunna användas som verktyg. Att du väljer fortkörning är ditt eget val och då även ditt val att bryta svensk lag. Samma sak med skruvmejsel som används för repa lack. Kan alltid använda den lagligt för att skruva skruv. Man väljer att medvetet begå ett brott. Tror knappast att du kan hävda sinnesförvirring om du stoppas för fortkörning.

Sporthoj kallas normalt en motorcykel utvecklade med stil och prestanda som anknyter till tävlingsmotorcyklar för roadracing.

Källa: Wikipedia

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det var nog fulmetad borre från ån vid sköna kurverna, där brukade det stå tjyviskare förr i tiden.
Och det var hennes inkontinensbindor tror jag. :mad:
Inget luktar dock sämre än habanol som någon brud i utrustningsforumet lurade mig att använda.

Har inte lukten gått ur stället än :hihi

Det jag inte förstår är varför alla verkar köra på bulten.
Är det den enda krogiga vägen i hela 08-området??

Antingen det eller så har alla 08:eek:r dåligt lokalsinne så de måste köra på samma vägar hela tiden för att annars hittar dom inte :tungan

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju klart att man försöker ta det lugnare när det finns bebyggelse tätt utmed vägen.
Det är ju stor risk att träffa på barn hundar katter gångtrafikanter cyklister utbackande fordon mm.
Dessutom stör man de kringboende mindre om man tar det lite lugnt förbi deras hus.
Det handlar om att visa hänsyn.

Du har helt rätt.
Men, säg mig tre bra vägar där detta är lätt att efterleva.
Jag vet verkligen ingen bra väg som är öde, knappt delvis. Kanske kör du så fort att du tror de är öde pga tunnelseende? ;)
Jag kan Roslagen bra, så: hit me.

Har inte lukten gått ur stället än :hihi

Förmodligen inte, jag sålde det på postorder för att min hoj kunde inte köra ifrån lukten, så jag vet egentligen inte. Stängde hotmajlen och slängde kontantkortet när jag lämnat av på posten.

Även om jag körde utan hjälm och i +200 så luktade det bäver/våt hund så jag var tvungen att köpa nytt.

Last edited:

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Du har helt rätt.
Men, säg mig tre bra vägar där detta är lätt att efterleva.
Jag vet verkligen ingen bra väg som är öde, knappt delvis. Kanske kör du så fort att du tror de är öde pga tunnelseende? ;)
Jag kan Roslagen bra, så: hit me.
Nja, jag känner inte till några helt öde vägar.
De flesta småvägarna är ju delvis kantade av hus, men bitvis finns det partier där det inte bor någon och där kan man ju brassa på om det av andra anledningar är okej att göra det.
Ett exempel på sådan sträckning är vägen mellan Rörsby och Knutby (men den går mest genom skog, så den är lite dålig pga. det), även många sträckor runt Kårsta och Gottröra har ju öppna fina partier mellan husen, men de känner du väl till om du har härjat runt mycket där?

Vägen upp mot Gimo, den ”högraste” från Knutby på kartan är också ganska bra, (jävligt fin asfalt, och krokig) men man får ju dra ner ordentligt emellanåt när man kommer till gårdarna.

Helt öde vägar är nog svårt att hitta, men man kan ju variera hastigheten och sakta in som satan vid hus mm.
Då fungerar de flesta småvägarna tycker jag och då får man även leenden och nöjda blickar efter sig, inte minst från hästtjejjerna.

En annan bra psykologisk åtgärd är att köra med en tyst mc.
Kör man med en tyst mc så upplever jag att man stör MYCKET mindre än de som brappar med högljudda system. Högljudda system kanske impar vid korvmojjen (även om inte jag tycker det)
Jag bor själv precis invid en populär mc-väg (södertjära), och det slår aldrig fel, står man och snackar med grannar och hör högljudda ”racehojjar” med öppna system som drar på, så avbryts alltid samtalet direkt av grannen med typ: ”nu du, nu ska du snart få se vilka jävla fartdårar det är som kommer”. (Det spelar ingen roll om de kör sakta, de är fartdårar iallafall)
Det visar tydligt på vilken DÅLIG ”väckarklocka” öppna system är för befolkningen runt vägarna.
Man bryr sig mycket mindre om det blåser förbi tysta mc, även om det ibland går mycket fortare.
Konstigt det där, men så är det.
Högljudda system imponerar INTE på de som bor utefter vägarna, tvärtom.

Last edited:

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Du vrider och vänder på ord precis som en kvinna :D

Respekten jag visar för folk är att jag inte kör som ett jävla svin på 30-50 vägar, samt inne i stan.

Sen att jag brassar fan på en kurvig fin väg är ju det fina med motorcykel, om du inte har provat det så rek jag det starkt. :tummenupp

Som jag skrev tidigare är ATT JAG aldrig någonsin har sett ett barn leka nära en 70-90 sträcka! vad är det du inte fattar?
Om jag någonsin ser ett barn leka nära vägen när jag ligger och bombar är väl klart jag saktar ned.

Tycker du ska slappna av lite och hitta något nytt att gnälla över för detta är en strid du inte kommer gå vinnande ur. :pannkyss

Sosse?

Bra att du visar respekt på 30-50 vägar.
Men vad är det du inte fattar? Är du verkligen så insnöad som du verkar?
du har aldrig sett något barn på 70-90 vägar, bra/tur. Grejjen är ju dock att precis det samma säger de som kör på dem, Jag såg honom/henne inte.

Och om det nu är så mycket liv längs med denna vägsträcka och folk är ute och påpekar det samt varnar. VARFÖR då inte bara slå av på tempot där?

Behöver man verkligen köra ihjäl någon för att vakna till?

och som sagt om du nu gör det någon dag, är det då rätt för den dödes annhöriga att göra ditt liv jävligt surt, precis som du skulle ställa till deras om du någon gång fick något på dig??

Föresten är du så duktig själv?

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2048743&postcount=27

Skulle gärna vilja veta hur det gick till!
Men jag drar mina egna slutsatser istället. :pannkyss

Du får gärna fråga, och det gör mig mycket bättre för jag vill inte veta hur du kör på motorväg.
Men det var 141 km/h på motorväg, Östergötlands län.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vägen upp mot Gimo, den ”högraste” från Knutby på kartan är också ganska bra, (jävligt fin asfalt, och krokig) men man får ju dra ner ordentligt emellanåt när man kommer till gårdarna.

Har du karta på den vägen? Jag är osäker vilken du menar.
Resten har jag koll på som du nämnde, Kårsta är ju fullsmetad med små stugor. :va

Högljudda system imponerar INTE på de som bor utefter vägarna, tvärtom.

Fan också, jag som trodde det. :(
Å andra sidan är det bättre att höras och förarga än att inte höras och krocka.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Känns lite som om att det är problemet med att anmäla ngn för mordförsök eller dyl om man kommer i 200+ o ngn kastar ut ngt framför eller rullar ut me bilen "oj jag såg han/hon inte" när det väl klickar för ngn, tror mer på att det kommer bli vissa problem med sin egen överlevnad o brösta ner en sop-påse/sop-säck i 200 så sitta o gapa om att så får man minnsan inte göra hjälper föga om man nu inte skall spöka för dom =P

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Har du karta på den vägen? Jag är osäker vilken du menar.

Sådär.:)
De blåa vägarna (Jag har markerat tre st) tycker jag är bra sträckor. Visst bor det folk efter vägarna men där kan man ju sakta in.

Bifogat

• vägkarta.JPG
    vägkarta.JPG
    127.6 KB · Visningar: 94
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sådär.:)
De blåa vägarna (Jag har markerat tre st) tycker jag är bra sträckor. Visst bor det folk efter vägarna men där kan man ju sakta in.

Tack, men den från Rånäsvägen mot Knutby är väl grus? :va
Jag vet att det är en skylt mot Knutby på den vägen och det är en grusväg i alla fall.

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Tack, men den från Rånäsvägen mot Knutby är väl grus? :va
Jag vet att det är en skylt mot Knutby på den vägen och det är en grusväg i alla fall.
Den gula är grusväg. Det kanske är den du har sett?
vi Kan väl sammanstråla någon gång så kan jag visa de vägar jag tycker är bra.
Men då får du vara skärpt om du vill hänga på, för jag kör jEtefort.;)

(jEtefort= *ironi*)

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    126.3 KB · Visningar: 73
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Sosse?

Bra att du visar respekt på 30-50 vägar.
Men vad är det du inte fattar? Är du verkligen så insnöad som du verkar?
du har aldrig sett något barn på 70-90 vägar, bra/tur. Grejjen är ju dock att precis det samma säger de som kör på dem, Jag såg honom/henne inte.

Och om det nu är så mycket liv längs med denna vägsträcka och folk är ute och påpekar det samt varnar. VARFÖR då inte bara slå av på tempot där?

Behöver man verkligen köra ihjäl någon för att vakna till?

och som sagt om du nu gör det någon dag, är det då rätt för den dödes annhöriga att göra ditt liv jävligt surt, precis som du skulle ställa till deras om du någon gång fick något på dig??

Du får gärna fråga, och det gör mig mycket bättre för jag vill inte veta hur du kör på motorväg.
Men det var 141 km/h på motorväg, Östergötlands län.

Men ge dig nu! Jag kommer verkligen inte ändra på min körstil på grund av en människa med sån grym dubbelmoral som du!

Det är alltså ok för dig att bli av med kortet upprepade gånger och sedan komma här och predika!!! idi*t är det enda jag säger!

Skulle det vara bättre att åka i 141km/h på en motorväg i en bil?

Jag förstår inte, vad är det som är jobbigt?
Och vad är problemet med att ha varit av med körkortet?

Kan du inte räkna ut det är du fan retarded.

Last edited:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Vem har sagt något om rent söligt transportfordon? :va Att transportera någon kan gå fort eller sakta. Fortfarande är du ute och seglar i din första motivering om sporthojar. Att bara för ett fordon kan köra fort får man göra det och ska göra det. Där med skulle det det vara ett giltigt skäl att dra på för fullt med sporthoj oavsett väg och hastighetsbegränsning.

Jag har aldrig påstått att man får köra för fort, det jag ville få fram var att jag köpte en sporthoj för att kunna köra fort och att jag tror majoriteten här inne gjorde det av samma anledning som jag.

Om alla här inne resonerade som du att man inte ska köra fortare än hastighets begränsningen (på roliga vägar såklart) så skulle det ju inte finnas någon som hellst anledning att införskaffa en sporthoj för gatbruk eller hur? Jag menar, vad är nöjet att äga en sporthoj om man aldrig tänker köra fort?

Då kunde ju dom som vill köra fort skaffa sig en banhoj och sen använda en lite mer ändamålsenlig maskin på gatan...

Väntar på ditt svar älskling! :blink

gaunten

V2 FTW
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
2007 ducati monster s2r 1000
hur svårt ska de va, jag kör enligt principen:
30=30,
50=50,
70, 90, 110 och 120=fri hastighet
hemgjord "akta våra barn"-skylt eller liknande= 30-50 beroende på sikt och omständigheter, OAVSETT begränsning.
om nu folk har barn eller djur eller vafansomhelst i närheten av vägen, så sätt upp en dylik skylt istället för att vifta med kvastar och hinkar.
det finns ingen anledning för någon av parterna att riskera varandras liv.

edit: dock är de flesta 70-vägar hemmavid ganska glesbyggda, tar det givetvis lite lugnare om det skulle vara "tätbebyggt" 70-område också

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...