Spikmatta, 270km/h, sop-kvinna

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
hur svårt ska de va, jag kör enligt principen:
30=30,
50=50,
70, 90, 110 och 120=fri hastighet
hemgjord "akta våra barn"-skylt eller liknande= 30-50 beroende på sikt och omständigheter, OAVSETT begränsning.
om nu folk har barn eller djur eller vafansomhelst i närheten av vägen, så sätt upp en dylik skylt istället för att vifta med kvastar och hinkar.
det finns ingen anledning för någon av parterna att riskera varandras liv.

edit: dock är de flesta 70-vägar hemmavid ganska glesbyggda, tar det givetvis lite lugnare om det skulle vara "tätbebyggt" 70-område också

Det finns 70-vägar, t.ex. den nämnda, som tydligen inte lämpar sig för fri fart och det finns 30-vägar man lätt kan hålla 80-100 på, t.ex. den genom Lill-Jansskogen.

Någon annan än mig som tycker att den här diskussionen är rätt färgad beroende på var man bor i landet. I Örkelljunga är säkert en 30-väg synonymt med dagis eller kattskola. I Stockholm kan det vara 30/50/70 var som helst. Det är 70 på motorvägen mellan Stocksund och Roslagstull, nu kallar de ju inte den för motorväg men den skiljer ingenting i karaktär jämf med motorvägen som nyss var 100-skyltad, dvs E18.

Med rätt hoj ger ett gruspass mer än en 250+repa bland stugorna...

Jag har funerat på det där, om man vill köra i skog eller liknande. Vad ska man ha då och var ska man köra och måste man hålla på och laga massa skit själv?

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har funerat på det där, om man vill köra i skog eller liknande. Vad ska man ha då och var ska man köra och måste man hålla på och laga massa skit själv?

Men Markus, det är väl det du har din butler till? :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På tors ska vi ska vi fan åka två åttio förbi tanten :crash

Jag ska dit redan imorgon. :yoparty
Ska värma upp henne ordentligt och skrika att:
Imorgon kommer jag med alla mina polare vid 8-tiden, ta med din senila gubbe ut då om du vågar. :4skrika

Då jädrar kommer de baxa ut latrintunna från utedasset och hälla på era skinnställ så de också luktar Habanol!!!1111111

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag ska dit redan imorgon. :yoparty
Ska värma upp henne ordentligt och skrika att:
Imorgon kommer jag med alla mina polare vid 8-tiden, ta med din senila gubbe ut då om du vågar. :4skrika

Då jädrar kommer de baxa ut latrintunna från utedasset och hälla på era skinnställ så de också luktar Habanol!!!1111111

:rofl
Do it man, do it!
Hörde att gubben hyrt en brandpump och kopplat upp grispisstanken med 12 kilos tryck.

Fan vad du surrar om Habanol, vad är det :va
Har du tvättat töjet med det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:rofl
Do it man, do it!
Hörde att gubben hyrt en brandpump och kopplat upp grispisstanken med 12 kilos tryck.

Fan vad du surrar om Habanol, vad är det :va
Har du tvättat töjet med det?

Habanol är något skit som får hästar att vilja ta livet av sig, som ett avlivningsmedel. Odören får dem att välja att begå harakiri med en spade hellre än att invänta slaktmasken eller sprutan. Det marknadsförs dock som sadelfett och en brud (förmodligen illvillig) lurade mig att smörja in mitt Alpinestars i Habanol.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Habanol är något skit som får hästar att vilja ta livet av sig, som ett avlivningsmedel. Odören får dem att välja att begå harakiri med en spade hellre än att invänta slaktmasken eller sprutan. Det marknadsförs dock som sadelfett och en brud (förmodligen illvillig) lurade mig att smörja in mitt Alpinestars i Habanol.

:rofl :rofl :tummenupp :D

/J

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Mmmm,sadelfett och rekat av en tjej,det var inte illvilligt utan bara att hon vill känna sig hemma när hon sitter på dig.

Henrik

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...villagata med rekomenderad hastighet 30. För ett antal år sedan så fanns en chaufför som hade bråttom varje gång han kom......
Samma sak här i krokarna med en personbil som ständigt körde som f-n genom ett villaområde, trots tillsägelser, till nån skjutsade ut en docka på en trehjuling som skrotades under bilen.
Föraren var rätt vit i nyllet när han klev ur och den läxan funkade!

Bra / anus, döm själva...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Uppdatering

Har idag gjort en rekonstruktion på platsen.
Ca 100-120 tror jag de flesta håller förbi hennes hus. Jag hade 108.
270 är glöm att många håller på deras kära raksträcka.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Men var i helvete ligger huset???
Vi fattade det aldrig på våran körning... Le Capitän hittade inte heller så vi kunde aldrig sakta ner just där... Men vi saktade ändå ner vid ställen där husen låg nära vägen osv... :D

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Men var i helvete ligger huset???
Vi fattade det aldrig på våran körning... Le Capitän hittade inte heller så vi kunde aldrig sakta ner just där... Men vi saktade ändå ner vid ställen där husen låg nära vägen osv... :D

Vit/svart skylt pekar på huset.
kommer du från tungelsta hållet så kommer du först till en gård som står precis vid vägen så att du rundar knuten, och där det finns något växthus eller två. sedan har du några sköna långa kurvor som avslutas med några kortare som ligger i en nedförs backe. Precis där nedförsbacker övergår till en lätt uppförsbacke ligger huset på vänster sida.
fortsätt svängen så ser du skylten.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Vit/svart skylt pekar på huset.
kommer du från tungelsta hållet så kommer du först till en gård som står precis vid vägen så att du rundar knuten, och där det finns något växthus eller två. sedan har du några sköna långa kurvor som avslutas med några kortare som ligger i en nedförs backe. Precis där nedförsbacker övergår till en lätt uppförsbacke ligger huset på vänster sida.
fortsätt svängen så ser du skylten.

:va
Du, vi snackar inte Bulten i den här tråden.....vi reder ut frågetecken mellan Kårsta och Karby.

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
tror tråden började med att det efterlystes var det finns "galningar" bredvid vägen..
kan tipsa själv om Saltsjö-Duvnäs , två gånger när jag kommit puttrande i 30 knyck har jag fått duschar från vattenslang , nu klarar man ju den överraskningen i 30 - men bara komma på idén att spruta vatten på motorcyklister med vattenslang..:mad:

Hade ngt fucko gjort det mot mig hade ja helt lugnt gått in på hans tomt o låtit honom smaka Titanförstärkta knogar (Dainese :yoparty )

Nicotin

Guest
kör på bana så slipper ni allt de här tjaffset

skulle inte tro det..hahaha tänk om alla som åkte sportklass moppe skulle åka bana..el bara kolla som det är nu..alla bandagar försvinner inom 2 röda..kvar e gatan..
och kärringarna och gubbarna kring bogan.bulten kårsta.grillby osv osv osv

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...