Spikmatta, 270km/h, sop-kvinna

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Varför ska alltid "Men dom stackars barnen då?" sättas in i ett stycke när man vill betona att något är särskilt eländigt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var också och åkte i trakterna Vallentuna, Knutby, Brottby igår men det var första gången så jag hittar rätt uselt. Såg faktiskt en tant som var i full fart med att lägga ut en lång planka över vägbanan men kopplade inte riktigt varför hon gjorde så förrän nu.

Kanske var det några som drog en bombarrepa förbi hennes hus? Synd bara att jag inte kommer ihåg var det var någonstans.

Plis försök komma ihåg vart det var!

En annan sak, någon skrev till mig idag att Gottröravägen har några gnällspikar.
Vilka då?
Jag åker nog där på varenda tur jag tar och har aldrig sett något.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Markus>> Jag förstår problematiken till fullo. Det du gjorde, att höra sig för lite med "folket på byn" är nog det klart bästa för att skapa nån form av "acceptans" för det vi brinner för. :tummenupp

(Vill du sen uppleva öde vägar så hör av sig :D )

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Även jag ska plita ner ett inlägg i tråden...

Den så enormt coola attityden som finns här på SH kommer att försvinna, och något nytt som heter sympati & förståelse kommer att ersätta tomrummet som coolheten lämnade efter sig den dagen en, två eller tre vänner omkommer. Om du tycker detta låter töntigt och tänker "sköt dig själv och skit i oss andra" så kan jag lova dig att det är INGET du vill uppleva!

Jag är inget helgon i trafiken, men jag har fått en helt annan syn på motorcyklar i år efter att 2 vänner omkommer när båda frontar samma bil med motorcykel. Efter nån vecka omkommer en bardomsvän även han med motorcykel! Det får en att tänka efter om det verkligen är värt att ligga och pressa ute på vägarna.

Förståelsen för de som bor efter vägarna hamnar på en helt annan nivå när man ser hur det påverkar dom när en olycka inträffar precis utanför deras hus!!! De boende får leva resten av livet med vetskapen att det har avlidit 2 unga killar vid uppfarten till deras hus.........................!

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
tror tråden började med att det efterlystes var det finns "galningar" bredvid vägen..
kan tipsa själv om Saltsjö-Duvnäs , två gånger när jag kommit puttrande i 30 knyck har jag fått duschar från vattenslang , nu klarar man ju den överraskningen i 30 - men bara komma på idén att spruta vatten på motorcyklister med vattenslang..:mad:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
tror tråden började med att det efterlystes var det finns "galningar" bredvid vägen..
kan tipsa själv om Saltsjö-Duvnäs , två gånger när jag kommit puttrande i 30 knyck har jag fått duschar från vattenslang , nu klarar man ju den överraskningen i 30 - men bara komma på idén att spruta vatten på motorcyklister med vattenslang..:mad:

Otroligt störande är det med (ursäkta uttrycket) gammla kärringar och gubbfan som ska uttsätta en för diverse påhopp o dyl.

Här om dan åkte jag lungt och fint i 30 km/h utanför ett villaområde. Bredvid vägen går en gammal tant med barnvag. Jag håller in kopplingen precis innan jag ska passera för att inte väcka ungen (snällt va?).Då helt plötsligt hoppar hon ut i vägen och håller upp handen, jag blir tvungen att stanna mitt framför henne.

- "!¤%#¤!#%¤&!, JÄVLA MOTORCYKLISTER!"
Jag stänger av motorcykeln, hoppar av.
- Varför hoppar du ut i vägen?
- "!¤¤!"%¤!"¤#!"¤%#, ni bara åker runt o stör människor. Tycker du att det är ett nöje att störa människor?"
- Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, jag åker här lungt i 30 och försöker vara snäll o inte väcka barnet genom att hålla in kopplingen, sen kommer du med massa påhopp?
- DU! NU ÄR DET SÅHÄR VA. DU SKA INTE KOMMA OCH VARA KAXIG.
- Hade du något konstruktivt att säga?
- "¤"#%¤%&"
- Hej då :D

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Otroligt störande är det med (ursäkta uttrycket) gammla kärringar och gubbfan som ska uttsätta en för diverse påhopp o dyl.

Här om dan åkte jag lungt och fint i 30 km/h utanför ett villaområde. Bredvid vägen går en gammal tant med barnvag. Jag håller in kopplingen precis innan jag ska passera för att inte väcka ungen (snällt va?).Då helt plötsligt hoppar hon ut i vägen och håller upp handen, jag blir tvungen att stanna mitt framför henne.

- "!¤¤!"%¤!"¤#!"¤%#, ni bara åker runt o stör människor. Tycker du att det är ett nöje att störa människor?"
- Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, jag åker här lungt i 30 och försöker vara snäll o inte väcka barnet genom att hålla in kopplingen, sen kommer du med massa påhopp?
- "¤"#%¤%&"

Skolboks uppträdande! Mera sånt behövs nog av oss alla, du kunde ju iofs kontra med att kärringar som skaffar barn bara vill kunna ofreda och lufta tuttarna offentligt.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Med all respekt, det var ditt gäng hon hade lackat ur på. Det har vi konstaterat via PM idag.
Så indirekt är det ditt fel att jag nästan fick en systembolagspåse full med fiskrens och gamla blöjor på mitt Alpinestars. :mad:
Kontenta:
Kapten Blåskägg ska tvätta mitt skinnställ, inte med Habanol eller vad fan det heter. :fakta

Det finns vissa indikationer som pekar åt det hållet ja.

Haha, var det gravad lake och några bättre beg Up&Go eller? :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha, var det gravad lake och några bättre beg Up&Go eller? :hihi

Det var nog fulmetad borre från ån vid sköna kurverna, där brukade det stå tjyviskare förr i tiden.
Och det var hennes inkontinensbindor tror jag. :mad:
Inget luktar dock sämre än habanol som någon brud i utrustningsforumet lurade mig att använda.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Här om dan åkte jag lungt och fint i 30 km/h utanför ett villaområde. Bredvid vägen går en gammal tant med barnvag. Jag håller in kopplingen precis innan jag ska passera för att inte väcka ungen

ja men.... om det nu va din ducati du åkte med och trodde att du skulle vara snäll genom att dra in torrkopplingen. så fort jag hör det ljudet så svartnar det för ögonen på mig och näven knyter sig helt omedvetet. jag förstår att hon blev förbannad.

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Hur många i denna tråd har egentligen körkort har väldigt svårt at förstå att man kan gå igenom en körkortsutbildning och sedan verkat ha tappat all vett o sans totalt.Blev själv omkörd av en dito han körde säkert over 200 i samband med omkörningen kom han ut i sand i mittremsan höll på att krocka med 4 mötande mc åkare (allt för att impa på mig antagligen),för mig var han en brottsling utan känsla för andra bara sitt eget ego. Vill ni leka hoj så är det cross elller banracingbanor som gäller allt annat är bara skitprat.Har full förståelse för damen med efter vägen.

Tänk om samma procent antal bilister kontra mc-åkare började använda vägar som lekstuga hur skulle det se ut då kaos!

Last edited:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Allvarligt!!
Nu har jag suttit och läst igenom heeela tråden och jag tycker mig se ett litet mönster (hmmm).
Jag köpte mig en sporthoj för att jag tycker om att åka fort (syftet med sporthoj??) och SJÄLVKLART ska man ha respekt för folk o fä men om man ska åka runt o släppa gasen varenda gång det dyker upp ett hus längs vägen så blir det ju inte så mycket åka fort.
Jag har som regel att när någon har varit seriös och satt upp en varning-för-lekande-barn skylt så saktar jag ner till angiven hastighet och håller gluggarna öppna på allt runtomkring, men är jag ute på landsbygden på någon skön 70 väg med några små hus mellan gärderna så kör jag garanterat inte i 70, inte överdrivet fort (200++) men runt 150-160 iaf.
Vill man ligga och "respektera" varenda hus längs vägen så borde man ju rent logiskt skaffa sig en glidar hoj och sen kanske en liten banracer också!
Min lilla 929 trivs inte med att ligga och puttra runt i 50 allt för länge, och inte jag heller för den delen.
Men men, smaken e som baken.

Kör försiktigt! Puss

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Allvarligt!!
Nu har jag suttit och läst igenom heeela tråden och jag tycker mig se ett litet mönster (hmmm).
Jag köpte mig en sporthoj för att jag tycker om att åka fort (syftet med sporthoj??) och SJÄLVKLART ska man ha respekt för folk o fä men om man ska åka runt o släppa gasen varenda gång det dyker upp ett hus längs vägen så blir det ju inte så mycket åka fort.
Jag har som regel att när någon har varit seriös och satt upp en varning-för-lekande-barn skylt så saktar jag ner till angiven hastighet och håller gluggarna öppna på allt runtomkring, men är jag ute på landsbygden på någon skön 70 väg med några små hus mellan gärderna så kör jag garanterat inte i 70, inte överdrivet fort (200++) men runt 150-160 iaf.
Vill man ligga och "respektera" varenda hus längs vägen så borde man ju rent logiskt skaffa sig en glidar hoj och sen kanske en liten banracer också!
Min lilla 929 trivs inte med att ligga och puttra runt i 50 allt för länge, och inte jag heller för den delen.
Men men, smaken e som baken.

Kör försiktigt! Puss

En sak är säker Mellow du kommer att tillhöra olyckstråden någon gång om du kör som du snackar

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Helt sjuka resonemang en del för här. Straffpåföljden för grov vårdslöshet i trafik kan bli upp till 2 års fängelse. Att med i det i åtanke sitta och motivera sin fortkörning med orden att jag köpte en båge för att köra fort skiter sig rejält.

Kan ju ta en liten tankelek....

Jag går och köper mig en skruvmejsel. Den köper jag givetvis för att skapa spänning med. Exempelvis repa lacken på fordon jag ser. Sitta och skruva i skruv går ju inte för sig. Alldeles för slött och ointressant. Helt ok händelse väl? Straff för skadegörelse med påföljd som är upp till ett års fängelse. Hur många vill ha lacken på hojen sönderrepad? Finns ju försäkringar där med.. :tungan Då riskeras ju inte ens någon annans liv. Jo, troligen mitt då hetsporrarna som tokkör ska hämnas.. men det är en annan femma.. och helt eget val..

pidde85

wheelie master
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
yamaha raptor 700se-07 med massa godis

- "¤"#%¤%&"

ha ah var med om något liknande för ett par månader sedan. efter en längre wheelie på 3-4 hundra meter på industri området så svänger jag ner i byn stanna vid ett rödljuse. var vid där tvärnitar en nyare herrgårdsvagn brevid och vrålar e du helt jävla dum i huvudet vem fan tror du att du är har du inget vett etc etc etc etc orkar inte svara denna stackars förvirrade man utan gestikulerar med fingret till honom, var vid det blir grönt fuck u burnar lite där ifrån och lägger mig på stadiga 50, då kommer herr hergårds förare och blåser förbi mig på omkörning i runt 90 100, på 50 väg utan för en förskola???... det roliga är att i passagerar sätet sitter en unge på typ 3-4 bast.. skönt att se att den svenska avundsjukan och dubbelmoralen frodas:yoparty

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
En sak är säker Mellow du kommer att tillhöra olyckstråden någon gång om du kör som du snackar

Varför?
Jag säger inte att jag kör som en tok i bebyggt område, men om jag kommer i glesbygden så borde ju chansen för en olycka vara relativt liten?

Jag påstår inte att jag blåser 150 knyck i ett villa område, men om det ligger 2-3-4 hus längs en fin 70 väg mellan några gärden/åkrar så saktar jag inte ner, däremot om gatan är kantat med villor och stugor så självklart tar man det lugnt.
Det är ju lite svårt var män än bor att hitta vägar som är fria från hus i närheten av samhället man bor i (om man nu inte råkar på ute i skogen högt upp i norr), jag tror (observera, tror) att dom flesta här inne som kör sporthoj har en fin kurvig väg i närheten av samhället som det är glest mellan husen där man känner att man kan gasa lite extra.

Nu skriver ju jag bara utefter mina egna (relativt få) erfarenheter och från folk jag känner, men om alla i den här tråden gör som dom säger (dvs: släpper gasen när dom passar ett hus) så är det värt allt beröm i världen men jag kan ju bara berätta hur jag gör, jag kanske inte har samma själv diciplin eller erfarenhet som ni andra men vem vet, det kanske måste gå så långt att jag kvaddar innan det sätter sig skallen.

Puss o kram kära vänner :)

Helt sjuka resonemang en del för här. Straffpåföljden för grov vårdslöshet i trafik kan bli upp till 2 års fängelse. Att med i det i åtanke sitta och motivera sin fortkörning med orden att jag köpte en båge för att köra fort skiter sig rejält.

Kan ju ta en liten tankelek....

Jag går och köper mig en skruvmejsel. Den köper jag givetvis för att skapa spänning med. Exempelvis repa lacken på fordon jag ser. Sitta och skruva i skruv går ju inte för sig. Alldeles för slött och ointressant. Helt ok händelse väl? Straff för skadegörelse med påföljd som är upp till ett års fängelse. Hur många vill ha lacken på hojen sönderrepad? Finns ju försäkringar där med.. :tungan Då riskeras ju inte ens någon annans liv. Jo, troligen mitt då hetsporrarna som tokkör ska hämnas.. men det är en annan femma.. och helt eget val..

Nu vet inte jag helt säkert men en skruvmejsels uppgift är väl att skruva åt/lossa en skruv och sist jag tittade så tror jag en sporthojs "uppgift" var att gå fort?
(Nu lät det där lite drygt när jag läste igenom det men det var inte min meningen.)

Last edited:

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Lek på allmän väg

Jag är ingen ängel i trafiken.. men väljer vart jag kör fort.(no angel)
Om vi säger så här, dom "få" som kör utan att tänka sig för,
Skulle under sin lek, orsaka min sons död. 1år+.
Vad skulle ni säga till mig öga mot öga veckan efter.......:confused:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hela tråden är full av fina moralkakor! :D

Då ska jag ge er nått att snaska på! :tummenupp

Jag kör ungefär som mellow, men jag kör mkt fortare men jag har fortfarande respekt för folk.

Men det skulle fan inte vara roligt för den som kasta något på mig.

Jag är ingen ängel i trafiken.. men väljer vart jag kör fort.(no angel)
Om vi säger så här, dom "få" som kör utan att tänka sig för,
Skulle under sin lek, orsaka min sons död. 1år+.
Vad skulle ni säga till mig öga mot öga veckan efter.......:confused:

Jag tycker du skulle hålla bättre koll på din son för jag färdades i laglig hastighet. :va

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...