Var också och åkte i trakterna Vallentuna, Knutby, Brottby igår men det var första gången så jag hittar rätt uselt. Såg faktiskt en tant som var i full fart med att lägga ut en lång planka över vägbanan men kopplade inte riktigt varför hon gjorde så förrän nu.
Kanske var det några som drog en bombarrepa förbi hennes hus? Synd bara att jag inte kommer ihåg var det var någonstans.
tror tråden började med att det efterlystes var det finns "galningar" bredvid vägen..
kan tipsa själv om Saltsjö-Duvnäs , två gånger när jag kommit puttrande i 30 knyck har jag fått duschar från vattenslang , nu klarar man ju den överraskningen i 30 - men bara komma på idén att spruta vatten på motorcyklister med vattenslang..
Otroligt störande är det med (ursäkta uttrycket) gammla kärringar och gubbfan som ska uttsätta en för diverse påhopp o dyl.
Här om dan åkte jag lungt och fint i 30 km/h utanför ett villaområde. Bredvid vägen går en gammal tant med barnvag. Jag håller in kopplingen precis innan jag ska passera för att inte väcka ungen (snällt va?).Då helt plötsligt hoppar hon ut i vägen och håller upp handen, jag blir tvungen att stanna mitt framför henne.
- "!¤%#¤!#%¤&!, JÄVLA MOTORCYKLISTER!"
Jag stänger av motorcykeln, hoppar av.
- Varför hoppar du ut i vägen?
- "!¤¤!"%¤!"¤#!"¤%#, ni bara åker runt o stör människor. Tycker du att det är ett nöje att störa människor?"
- Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, jag åker här lungt i 30 och försöker vara snäll o inte väcka barnet genom att hålla in kopplingen, sen kommer du med massa påhopp?
- DU! NU ÄR DET SÅHÄR VA. DU SKA INTE KOMMA OCH VARA KAXIG.
- Hade du något konstruktivt att säga?
- "¤"#%¤%&"
- Hej då
Med all respekt, det var ditt gäng hon hade lackat ur på. Det har vi konstaterat via PM idag.
Så indirekt är det ditt fel att jag nästan fick en systembolagspåse full med fiskrens och gamla blöjor på mitt Alpinestars.
Kontenta:
Kapten Blåskägg ska tvätta mitt skinnställ, inte med Habanol eller vad fan det heter.
Haha, var det gravad lake och några bättre beg Up&Go eller?
Här om dan åkte jag lungt och fint i 30 km/h utanför ett villaområde. Bredvid vägen går en gammal tant med barnvag. Jag håller in kopplingen precis innan jag ska passera för att inte väcka ungen
Allvarligt!!
Nu har jag suttit och läst igenom heeela tråden och jag tycker mig se ett litet mönster (hmmm).
Jag köpte mig en sporthoj för att jag tycker om att åka fort (syftet med sporthoj??) och SJÄLVKLART ska man ha respekt för folk o fä men om man ska åka runt o släppa gasen varenda gång det dyker upp ett hus längs vägen så blir det ju inte så mycket åka fort.
Jag har som regel att när någon har varit seriös och satt upp en varning-för-lekande-barn skylt så saktar jag ner till angiven hastighet och håller gluggarna öppna på allt runtomkring, men är jag ute på landsbygden på någon skön 70 väg med några små hus mellan gärderna så kör jag garanterat inte i 70, inte överdrivet fort (200++) men runt 150-160 iaf.
Vill man ligga och "respektera" varenda hus längs vägen så borde man ju rent logiskt skaffa sig en glidar hoj och sen kanske en liten banracer också!
Min lilla 929 trivs inte med att ligga och puttra runt i 50 allt för länge, och inte jag heller för den delen.
Men men, smaken e som baken.
Kör försiktigt! Puss
Tycker det han beskriver är väldigt likt dom flesta´s körsätt/mentalitet som åker sporthoj!En sak är säker Mellow du kommer att tillhöra olyckstråden någon gång om du kör som du snackar
Otroligt störande är det med (ursäkta uttrycket) gammla kärringar och gubbfan som ska uttsätta en för diverse påhopp o dyl.
Här om dan åkte jag lungt och fint i 30 km/h utanför ett villaområde. Bredvid vägen går en gammal tant med barnvag. Jag håller in kopplingen precis innan jag ska passera för att inte väcka ungen (snällt va?).Då helt plötsligt hoppar hon ut i vägen och håller upp handen, jag blir tvungen att stanna mitt framför henne.
- "!¤%#¤!#%¤&!, JÄVLA MOTORCYKLISTER!"
Jag stänger av motorcykeln, hoppar av.
- Varför hoppar du ut i vägen?
- "!¤¤!"%¤!"¤#!"¤%#, ni bara åker runt o stör människor. Tycker du att det är ett nöje att störa människor?"
- Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, jag åker här lungt i 30 och försöker vara snäll o inte väcka barnet genom att hålla in kopplingen, sen kommer du med massa påhopp?
- DU! NU ÄR DET SÅHÄR VA. DU SKA INTE KOMMA OCH VARA KAXIG.
- Hade du något konstruktivt att säga?
- "¤"#%¤%&"
- Hej då
En sak är säker Mellow du kommer att tillhöra olyckstråden någon gång om du kör som du snackar
Helt sjuka resonemang en del för här. Straffpåföljden för grov vårdslöshet i trafik kan bli upp till 2 års fängelse. Att med i det i åtanke sitta och motivera sin fortkörning med orden att jag köpte en båge för att köra fort skiter sig rejält.
Kan ju ta en liten tankelek....
Jag går och köper mig en skruvmejsel. Den köper jag givetvis för att skapa spänning med. Exempelvis repa lacken på fordon jag ser. Sitta och skruva i skruv går ju inte för sig. Alldeles för slött och ointressant. Helt ok händelse väl? Straff för skadegörelse med påföljd som är upp till ett års fängelse. Hur många vill ha lacken på hojen sönderrepad? Finns ju försäkringar där med.. Då riskeras ju inte ens någon annans liv. Jo, troligen mitt då hetsporrarna som tokkör ska hämnas.. men det är en annan femma.. och helt eget val..
Jag är ingen ängel i trafiken.. men väljer vart jag kör fort.(no angel)
Om vi säger så här, dom "få" som kör utan att tänka sig för,
Skulle under sin lek, orsaka min sons död. 1år+.
Vad skulle ni säga till mig öga mot öga veckan efter.......
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|