Spolarvätska i Nyllet

NyrkNeve

Gullifjun
Gick med
31 May 2007
Hoj
R1 05´a
Jahhh, det var väl skönt att få en extra dush på morgonen.
Är det eller borde det inte vara olagligt att som MC förare bli nerspolad med spolarvätska från en dum dum dum bilförare?
Åker bakom en dam i en audi som antagligen har fått en liten spyfluga på rutan, hon sätter in hela brandförsvarets vattenresurser. Inget dåligt tryck i dagens spolarhydralik :machinegu. Arg som ett bi åker jag upp jämsides öppnar visiret o vrålar id... inte en reaktion.
Vad ska man göra?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ta fram servetten och torka av visiret i farten och tacka damen för gratis vattnet... :gnissla

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Är det eller borde det inte vara olagligt att som MC förare bli nerspolad med spolarvätska från en dum dum dum bilförare?
Åker bakom en dam i en audi som antagligen har fått en liten spyfluga på rutan, hon sätter in hela brandförsvarets vattenresurser. Inget dåligt tryck i dagens spolarhydralik :machinegu. Arg som ett bi åker jag upp jämsides öppnar visiret o vrålar id... inte en reaktion.
Vad ska man göra?

En outsägligt nitisk lymmel till bilförare hade vinklat ut sin spolarvätskefjupp och spolade motorcyklister som åkte förbi. Garvade gott!! Jösses vilka j-vla ollon det finns där ute asså!!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Vad ska man göra?

Men herregud, tål du inte lite vatten och sprit......... :pannkyss

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Har själv blivit utsatt för samma behandling, även då av en audi... sammanträffande?:va
Vete tusan hur man ska hantera det, jag körde om och "hytte med näven" iaf:rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om det var med mening hon eller någon annan gör det... kör framför o pinka på deras vindruta :D :tungan

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Vad ska man göra?

har en mer eller mindre egendomlig gubbe på jobbet! han är väldigt trevlig men fick höra en grej för ett tag sen som jag hade svårt att tro på men det är sant ... han har fyllt bakre spolarbehållaren med diesel på sin volvo 245 och vänt munstyckte rakt bakåt så om bilar kommer för nära så blir dom duschade med diesel.... :gnissla

han berättade att det räcker med en dusch sen håller dom avståndet :näsblod

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
Vad ska man göra?

Gör en FUCKYOUBURNOUT !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Råkade ut för samma sak för en vecka sen, följde efter han å skällde ut idioten efter notor. Finns inte en sportkeps att han hade behövt spola rutan där, fint väder, inte en fluga i närheten och han bara "råkade" spola rent rutan när jag låg bakomför.

Kan inte sånt falla under vårdslöshet i trafik alternativ framkallande av fara för annan?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3014580 har en mer eller mindre egendomlig gubbe på jobbet! han är väldigt trevlig men fick höra en grej för ett tag sen som jag hade svårt att tro på men det är sant ... han har fyllt bakre spolarbehållaren med diesel på sin volvo 245 och vänt munstyckte rakt bakåt så om bilar kommer för nära så blir dom duschade med diesel.... :gnissla

tror jag ska lägga lite metallkulor i rutan som "åtgärd" om någon för för sig något fuffens...

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
har en mer eller mindre egendomlig gubbe på jobbet! han är väldigt trevlig men fick höra en grej för ett tag sen som jag hade svårt att tro på men det är sant ... han har fyllt bakre spolarbehållaren med diesel på sin volvo 245 och vänt munstyckte rakt bakåt så om bilar kommer för nära så blir dom duschade med diesel.... :gnissla

hahahaha....och fortsätter de ligga en i häcken så slänger man ut en tändsticka eller?? :D

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
eller borde det inte vara olagligt att som MC förare bli nerspolad med spolarvätska från en dum dum dum bilförare?

först ska man bli nersprutad, sen ska man få straff för det oxå :mad: vart är världen på väg?
Det måste ju va lagligt att få tvätta rutan, men sitter de där med ett hånflin när man kör förbi borde det va lagligt att sparka in backspegeln

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Håller man ordentligt med avstånd så brukar (observera ordet brukar)man vara utanför "target area". I kryp/kökörning är man rökt oavsett.

Hukar mig för alla eventuella kommentarer och påhopp....

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Blev oxå utsatt för det samma i går på tyresövägen av ett skithuvud i en blå vovlvo v70.

Först åkte han förbi vid böjen på mot tyresövägen där en kille vurpat o sprutade som besatt så vi som stannat fick på oss..

Tänkte inte mer på det o började köra mot skogis, körde fort o kom i kapp en volvo som ja la mej bakom utan o tänka på det tidigare inträffade.

Då börjar samma IDIOT tok spola igen så ja blev nerstänkt, arg som satan o skrikandes i hjälmen villa ja ta hans liv ifrån honom men tänker lite till o åker upp snett bakom o laddar för o sparka av spegeln men missbedömmer min fart i ilskan så sparken missade precis.

Hade ingen lust att pröva igen med tanke på vad han gjorde, dåren kanske hade prejat mej om ja lagt mej brevid igen nu när han visste vad ja tänkte göra..

Ångrar att ja inte tog regnumret, då hade ja åkt o brutigt av hela torkararmen o kört upp i avgasröret på honom :kulspruta

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM