Spolarvätska i Nyllet

Danne boy

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6-06(projekt)
Jahhh, det var väl skönt att få en extra dush på morgonen.
Är det eller borde det inte vara olagligt att som MC förare bli nerspolad med spolarvätska från en dum dum dum bilförare?
Åker bakom en dam i en audi som antagligen har fått en liten spyfluga på rutan, hon sätter in hela brandförsvarets vattenresurser. Inget dåligt tryck i dagens spolarhydralik :machinegu. Arg som ett bi åker jag upp jämsides öppnar visiret o vrålar id... inte en reaktion.
Vad ska man göra?

Gör som polaren gjorde när en liten bratt-unge körde pappas SUV, låtsas att du har ngt vasst i handen o dra den längs sidan på bilen:cdevil ganska kul o se hur dom vinglar in i väggrenen....:D :D :D

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
hahahaha....och fortsätter de ligga en i häcken så slänger man ut en tändsticka eller?? :D

enligt han själv så backade dom direkt och det hade jag nog med gjort :)

men det är inte allt den gubben gör, han har hur mycket skit för sig som helst!!

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Tänk om det inte var med meningen och ni åker upp och sparkar av spegeln?

I en annan tråd så skriver folk här på sporthoj att dom vill bli respekterade av bilar i trafiken, det har jag svårt att tro eftersom sånt här händer.
Bästa är väl att följa efter dem och förklara varför man inte ska spruta spolarvätska när en hoj är bakom.

Samtidigt tycker jag det är en lite grej, men visst är det jävligt tråkigt om man har nytvättad båge och skit.

Därimot så har jag blivigt prejad i mina yngre dagar när man åkte moppe och åkte om bilar på innsidan, klotade i ca 90 med min moppe och slog mej så in i helvette.

Hadde bara träningsbyxor,t-shirt och självklart en hjälm.

Sen har det hänt flera gånger när jag åkt att det är idioter som "låtsas" prejas, alltså jag är ca 5 meter bakom och dom väjer ut över hela vägen.

Dom tycker nog det är skitkul och det stör mig då jag inte vill sparka deras speglar men visst kanske blir så nästa gång.

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Gammal Muskelfighter
Blev oxå utsatt för det samma i går på tyresövägen av ett skithuvud i en blå vovlvo v70.

Först åkte han förbi vid böjen på mot tyresövägen där en kille vurpat o sprutade som besatt så vi som stannat fick på oss..

Tänkte inte mer på det o började köra mot skogis, körde fort o kom i kapp en volvo som ja la mej bakom utan o tänka på det tidigare inträffade.

Då börjar samma IDIOT tok spola igen så ja blev nerstänkt, arg som satan o skrikandes i hjälmen villa ja ta hans liv ifrån honom men tänker lite till o åker upp snett bakom o laddar för o sparka av spegeln men missbedömmer min fart i ilskan så sparken missade precis.

Hade ingen lust att pröva igen med tanke på vad han gjorde, dåren kanske hade prejat mej om ja lagt mej brevid igen nu när han visste vad ja tänkte göra..

Ångrar att ja inte tog regnumret, då hade ja åkt o brutigt av hela torkararmen o kört upp i avgasröret på honom :kulspruta
Antingen är du väähäldigt ironisk eller har du spelat för mycket rollspel!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Bara att lägga ut snusen på bildörren när man drar förbi, eventuellt i kombination med en fuck-you-burnout

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Herregud....
Alla andra situationer utom möjligtvis kökörning så ligger man för nära om man skulle bli nerstänkt.
Om man, på grund av att man legat för nära och fått spolarvätska på sig, funderar på att Skälla ut/kicka speglar/repa bilen, då har man nåt riktigt stort fel på hjärnan.
Tänk efter, är bilisten lika hetlevrad som motorcyklisten så prejar han med stor sannolikhet mc:n av vägen.
Är det värt det?

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Antingen är du väähäldigt ironisk eller har du spelat för mycket rollspel!

Nej jag var varken ironisk eller spelar rollspel lilla gubben:pannkyss

Bör kanske tillägga att personen i fråga inte RÅKADE spruta lite när ja låg bakom, utan toksprutade i ca 20 sekunder o hans enda syfte va o stänka ner oss som låg bakom liksom gången innan.

Även jag har råkat blivigt nersprutad me spolarvätska många gånger titigare när folk inte riktigt tänkt på att spolarvätskan liksom hänger kvar i luften en stund när man kommer i 100kmh bakom..
Det har ja inga som helst problem med, men denna nisse ville bara jävlas.

Fattarni!!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Herregud....
Alla andra situationer utom möjligtvis kökörning så ligger man för nära om man skulle bli nerstänkt.
Om man, på grund av att man legat för nära och fått spolarvätska på sig, funderar på att Skälla ut/kicka speglar/repa bilen, då har man nåt riktigt stort fel på hjärnan.
Tänk efter, är bilisten lika hetlevrad som motorcyklisten så prejar han med stor sannolikhet mc:n av vägen.
Är det värt det?

Ett inlägg jag håller med om.
Blir man dushad så ligger man för nära. Det kan förresten finnas anledningar till att tvätta bilrutan även vid vackert väder och solsken, vilket vi som kör bil vet. Jag parkerar t.ex. ofta under ett träd hemma (enda lediga platsen oftast) och det släpper ifrån sig världens klistrigaste smet på somrarna och dom gånger jag åker bil måste jag spola utav fan för att få bort det. I dom lägena skiter jag fullständigt i om det är en hoj bakom, han får väl ge tusan i att ligga så nära.

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Ett inlägg jag håller med om.
Blir man dushad så ligger man för nära. Det kan förresten finnas anledningar till att tvätta bilrutan även vid vackert väder och solsken, vilket vi som kör bil vet. Jag parkerar t.ex. ofta under ett träd hemma (enda lediga platsen oftast) och det släpper ifrån sig världens klistrigaste smet på somrarna och dom gånger jag åker bil måste jag spola utav fan för att få bort det. I dom lägena skiter jag fullständigt i om det är en hoj bakom, han får väl ge tusan i att ligga så nära.

Och vi andra bilister brukar spola rutan INNAN vi börjar åka när klistret från ekarna hamnat på rutan så vi ser alla hojåkare som e nog utsatta ändå..

Du kanske borde pröva det nästa gång..

Men å andra sidan gör inte det för ja ger då blanka fan i om du åker i diket för att du inte ser nåt :såjaponken

Dominator-Rocks

Guest
Skitungar som gör det på flit, som dom gjorde på mig en gång borde skjutas.. Eller iaf få en repa/skada på sin bil.

Men många är ovetandes om att dom duschar mcåkare, tänk på det!

Jag åkte knarr och några polare i en bil framför vi var påväg nånstanns kommer inte ihåg vart skitesamma.... Rätt som vare är så duschar han mig med lite spolarvätska.. jag flinar lite och ger honom :finger grejen är att han fotrsätter flera gånger och tillslut blir jag :mad: åker ifatt och han vevar ner rutan å garvar. Jävla IDIOT lägg av med det där skriker jag.. :hihi

Och när vi väl kom fram så förklarade han att första gången var liksom bara för att göra rent rutan. Å jag som var bombsäker på att han gjordet för å jävlas.

Folk som inte åker knarr själva tänker inte påt!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
bara å gapa!! gratis sprit :tummenupp

Midsommardagens morgon
(En hoj har blivit stoppad)

Konstapeln: - Du luktar gammalt :cpparty och alkometern visar att du är full så det är bara att parkera !

Hojåkaren: - Nä, det har varit en massa kärringar med blått hår och gubbar i keps som tvättat rutan och jag kör aldrig om någon !:fakta

Konstapeln: - Jaha, jag tyckte väl att det luktade citron. Du kan åka men stäng munnen nästa gång någon spolar. :tummenupp

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Haha, great success! :D

Jag kommer ihåg ett practikal yoke man gjorde och råkade ut för i yngre dar.

Byt ut tvålen i tvålautomaten på muggen mot sågkedjeolja.

Offret tar först lite för att tvätta sig och sen vatten :D och så lite till för det skall tvätta bättre:huvet

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
har en mer eller mindre egendomlig gubbe på jobbet! han är väldigt trevlig men fick höra en grej för ett tag sen som jag hade svårt att tro på men det är sant ... han har fyllt bakre spolarbehållaren med diesel på sin volvo 245 och vänt munstyckte rakt bakåt så om bilar kommer för nära så blir dom duschade med diesel.... :gnissla

han berättade att det räcker med en dusch sen håller dom avståndet :näsblod

Då tycker jag att du ska ta ett snack med din jobbarkompis!!!!!

INGEN i den här tråden har reagerat på att det åker en IDIOT och sprutar diesel ute på vägarna:mad:

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Hände något liknande för mig. Kör jämsides med en lastbil ( 2-filig väg)
Han får för sig att spola rutorna just då. Fick ett riktigt skyfall över mig

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Sparka av sidospegeln och lägg en bombbörnis.

Inte en god idé, vissa speglar är förstärkta. Kan sluta på sjukan eller med polisen i armen. Hände min körskolelärare, han sparka spegeln på en bilist som trängde han. han slapp dock undan böter för det var en vänlig polis som förstod han. En polare hade dock inte lika mycke tur, tre frakturer på höger ben.

Tror man får bita i det sura äpplet och köra vidare. Va glad att den inte brann iaf...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0