Det är väldigt många 250 sp hojar och min 400:a med mig som förare är inte riktigt konkurrenskraftig. Dock ska jag göra mitt bästa för att ha roligt![]()
Vet du vart man hittar kåpglas? Jag har bara ett svart så skulle behöva ett nytt.
Det är väldigt många 250 sp hojar och min 400:a med mig som förare är inte riktigt konkurrenskraftig. Dock ska jag göra mitt bästa för att ha roligt![]()
Vad innebär "sport production"??
Tack för svaret..2933785En tävlingsklass som tidigare bara var öppen för 250cc 2-takt och 400cc 4-takt. Iår så tillåts även 650cc 4-takts twin.
Vad innebär "sport production"??
Och som namnet antyder, att man använder massproducerade sporthojar i standardutförande. Reglementet är mycket hårt och tillåter få förändringar från standardutförande.En tävlingsklass som tidigare bara var öppen för 250cc 2-takt och 400cc 4-takt. Iår så tillåts även 650cc 4-takts twin.
Och som namnet antyder, att man använder massproducerade sporthojar i standardutförande. Reglementet är mycket hårt och tillåter få förändringar från standardutförande.
Dum fråga kanske men innebär det att man kan köra en sv650 eller en ER6n/f?
Var det inte det Don Q ville köra men inte fick? Jag kanske blandar ihop klasser.
Dum fråga kanske men innebär det att man kan köra en sv650 eller en ER6n/f?
Var det inte det Don Q ville köra men inte fick? Jag kanske blandar ihop klasser.
Ballt att Magnus SV hänger medKul att det går bra för Magnus med sin SV.
Skaka fram regndäck och kör imorgon! Du skulel ju inte rejsa förut men övervann den rädslan och det samma med regn. Bara att ta den tjuren vid hornen också. Blir det torrt kommer du säkert under två minuter. Lycka till!
Najs, 6'e tid är inte dumt alls och blir det torrt på racet i morgon så knäcker du 2 minutersvallen lätt! Anna blir nog svår att knäcka för de övriga i morgon, 1.45 dunkade hon till med på 125'an och är det torrt så klarar hon nog av 1.50-tider med Aprilian...Nu är sista passet kört.
Jag har fortfarande sjätte bästa tid, sänkte mig dock 1 sekund.
Så nu är personbästa 2.01, pust.
Jag vill under 2 minuter, hur det nu ska gå till?
Sen första gången jag körde här i år så har jag sänkt mig 5 sekunder, så jag får väl vara lite nöjd iallafall. Fast man vill alltid köra snabbare.
Anna har inte varit här idag. Hon kommer i morgon, till regnet.
Det ser inte ut att bli bra väder imorgon så blir det regn blir det inget race för mig. Dock har det varit riktigt roligt att vara här
Så här ser startlistan ut just nu med tiderna efter sista passet.
1.Hans Gustavsson 1.54.843
2.Stefan Abrahamsson 1.55.453
3.Robin Rocket 1.55.844
4.Magnus Karlberg 1.56.197
5.Patrik Enroth/Johansson 1.58.562
6.Alicia =) 2.01.763
7.Kent Johansson 2.03.864
8.Johan Tingström 2.08.637
9.Marika Brånalt 2.14.435
10.Johan Bengtsson 2.16.922
11.Jonas Nilsson 2.34.11
Sovit lite halvknackigt i natt. Legat och drömt om sol och perfekt bana för att kunna köra ännu snabbare. Swedie har coachat en del och jag hoppades på att få testa lite nya saker nu idag. Kunde inte sova och var tvungen att gå upp och kolla om det hade kommit regn. Självklart vad annars.
Det regnar inget nu och på radarbilderna ser det ut som det värsta har dragit över. Hoppas fortfarande på torr-race. Regndäck i dom dimensionera är inte lätta att hitta. Vi får se hur det går. Är det upptorkande till racet kommer jag att köra. Anna lär förmodligen starta sist men vi är inte särskilt många så hon lär ta oss alla i starten.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |