Sport Produktion tråden!

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Grattis Alicia! Riktigt bra kört!

Jag är lite fundersam över hur en av sp-deltagarna kunde ha "mitt" startnummer som jag har bokat både hos Brånalt och Tony på Gelleråsen. Är det någon som har en rimlig förklaring på hur det blev så? :va

Låter lite märkligt. Mitt försvann också i ett naffs i höstas... (SkitSleven:gnissla ) Men antagligen är det någon som inte riktigt vet hur det funkar med Nr bokningen, och jag tror inte besiktningen kollar det. Ordnar sig säkert till nästa race.
Mvh/

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Låter lite märkligt. Mitt försvann också i ett naffs i höstas... (SkitSleven:gnissla ) Men antagligen är det någon som inte riktigt vet hur det funkar med Nr bokningen, och jag tror inte besiktningen kollar det. Ordnar sig säkert till nästa race.
Mvh/

Då kanske det inte är Brånalt som jag ska vara arg på då.

Jag är rädd om mina siffror, har haft dom länge och katt-tvåan vill jag under inga omständigheter bli av med. :katt

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Hej hopp.
Alla som var med och deltog, grattis och helgen var trots allt ganska kul.
Racet var en parodi!!!
Blev trea i starten, bromsade med lätthet om SVn som förövrigt inte var snabbare än 250na på rakan.
Ledde de två första varven som var hyfsat torra men fick ett mega släpp in i karusellen och släppte, Erik min hjälte ledde i alla fall i hela 2meter efter att ha bromsat om först Anna och sen mig in i hårnålen.
Det var hårfint att jag inte körde över Eriks ben!

Jag tror inte SVn hade kommit så speciellt bra om det varit torrt.
Förmodligen hade Anna och vissa andra av oss kommit ner på låga 50or på ett torrt race, men men....

Ses på Falken och hoppas på MC-väder då!!:tummenupp

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Mvh/

Jag vet inte om jag tycker det är så märkligt. Är man inte anmäld till en tävling borde ju numret vara ledigt att tilldelas någon annan just den tävlingen. Sen om det finns regler på hur det ska gå till eller inte vet jag inte.
I besiktningen ska säkerhet kollas, om någon annan lyckats komma igenom anmälan med "ditt" (eller mitt :tungan) startnummer är nog inte något vi skulle bli upprörda över. Värre är väl när de lyckats släppa igenom (för att komma till besiktningen ska man ha betalt och anmält sig) samma nummer två ggr i en och samma klass :näsblod .

Grattis Alicia! Bra början! Nu kan du sluta "snacka ner" din hoj och din förmåga och tänka positivt istället, nu vet du ju att du kan! Lycka till i fortsättningen!

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika

Tackar

Men det är nog det närmsta jag kommer en seger i år. Var många snabba innan regnet kom.

Det var ju dock riktigt kul att komma så bra till. Planerna på att köra Falkenberg var väldigt vaga innan, nu känns det lite mer motiverat iallafall.

Jag tror inte SVn hade kommit så speciellt bra om det varit torrt.
Förmodligen hade Anna och vissa andra av oss kommit ner på låga 50or på ett torrt race, men men....

Ses på Falken och hoppas på MC-väder då!!:tummenupp

Hejdu!

Du är inte ensam om det ;)

Last edited:

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Ja det va kul o köra igen, synd bara på organisationen runt omkring som bara kan beskrivas som en parodi..

Som flera föregående talare påpekat skulle klassen självklart vara öppen för alla som vill vara med o leka A som B förare..

Kul oxså att sv:n var såpass jämnbördig som den var.

#(1)25 Erik som också blev av med sitt nummer...

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Tackar

Men det är nog det närmsta jag kommer en seger i år. Var många snabba innan regnet kom.

Det var ju dock riktigt kul att komma så bra till. Planerna på att köra Falkenberg var väldigt vaga innan, nu känns det lite mer motiverat iallafall.

Hejdu!

Du är inte ensam om det ;)

får grattulera dig magnus :)
hmm man kanske skulle satsa på sp 250 :) verkar som de är en rolig klass

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
He he Erik det ser ut som vi kan ha riktigt kul ihop iår.
Synd du inte kommer till Falken bara:rolleyes:

Gick det bra med hojen?
Ni fick eld i baken och stack väldigt fort!!

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
He he Erik det ser ut som vi kan ha riktigt kul ihop iår.
Synd du inte kommer till Falken bara:rolleyes:

Gick det bra med hojen?
Ni fick eld i baken och stack väldigt fort!!

hehe jo det kommer nog bli kul , hojen verkar ganska hel bara lite mer sne o så:D
ska förhoppningsvis köra km:et nästa helg...
Jo synd att man missar falken fattar inte hur man kan lägga ett rejs samtidigt som rockfestivalen :va

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jag vet inte om jag tycker det är så märkligt. Är man inte anmäld till en tävling borde ju numret vara ledigt att tilldelas någon annan just den tävlingen. Sen om det finns regler på hur det ska gå till eller inte vet jag inte.
I besiktningen ska säkerhet kollas, om någon annan lyckats komma igenom anmälan med "ditt" (eller mitt :tungan) startnummer är nog inte något vi skulle bli upprörda över. Värre är väl när de lyckats släppa igenom (för att komma till besiktningen ska man ha betalt och anmält sig) samma nummer två ggr i en och samma klass :näsblod .

Fick precis mejl från Brånalt, det blev fel och det var ett misstag att någon annan blev tilldelad mitt nummer. Mitt nummer är mitt ändå. :)

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
4.5
Min vilda gissning är att SP A+B kan bli lika populär som 250SP har varit, ex. 50-60 förare till kval..av enkla anledningar som kost, tillgänglighet och likvärdigt maskinmtr. där endast förare avgör.
Min gissning är att Kawa och Suzuki säljer ganska många ER och SV i Sverige, vilket borde vara underlag för sponsorintresse vid SO/SM och det verkar ju som förare trivs med SV-std. även på banor.:tummenupp

Har inte läst nån officiell förklaring till varför vår massiva protest mot SP-B avslogs så jag fortsätter och gissa:confused:
"SP får inte bli för populär"
"SM 600-A har redan floppat en gång, det finns ett begränsat antal aktiva A-förare"
"en person tog ett envåldsbeslut"

Är det inte bättre om dom lyssnar på förarna som vill köra klassen vad dom tycker?
jag får ju lov att klassa ner mej och köra klassen men med 10-12 startande så känns det inte som det kommer bli nån roliga rejs....

Last edited:

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99

Absolut inget att bli upprörd över, däremot kanske det finns anledning att bli upprörd om nu någon annan av misstag skulle få "dina" poäng för att du använder ett startnr som är kopplat till en viss förare. Jag menar absolut inte att det är något allvarligt, men att det blir så mycket enklare för alla om ett startnr bara används på EN förare, även om denna är anmäld eller inte:)

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Absolut inget att bli upprörd över, däremot kanske det finns anledning att bli upprörd om nu någon annan av misstag skulle få "dina" poäng för att du använder ett startnr som är kopplat till en viss förare. Jag menar absolut inte att det är något allvarligt, men att det blir så mycket enklare för alla om ett startnr bara används på EN förare, även om denna är anmäld eller inte:)

En kille gjorde en efterregistrering i receptionen, de kollade bara om startnummret som killen ville ha inte fanns i startlistan. Det är ju förståligt att det inte går att ringa och kolla varje gång det blir så men är det inte så att tilldelade startnummer är 1(2)-99 och 100-> är till efterregistreringar osv.

Skulle det hållas så vore det inga problem med att folk fick samma startnummer.

Det borde även kollas upp inför Falkenbergs racet att de är medvetna om SP reglementet så att samma miss inte görs igen.

Reglementet på ERF.nu borde även editeras så det framgår att man följer superstockreglementet på däck i torrt och regndäck i vått.

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Om ni som gnäller över startnummer anmälde er till några tävlingar och körde skulle ni ha större chans att ha era nummer tror jag. Att bara boka nummer för att ha det och sen inte dyka upp på tävlingar känns fel.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag vet en som skulle behöva rastas av lite..:tungan

Får jag låna får jag låna? När närmaste race på typ Sviestad som lilla Mattias också ska köra. :)

Eller så. Jag lovar att laga den när jag mosat den i backen i min iver att komma under 1min30sek eller så.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Får jag låna får jag låna? När närmaste race på typ Sviestad som lilla Mattias också ska köra. :)

Eller så. Jag lovar att laga den när jag mosat den i backen i min iver att komma under 1min30sek eller så.

Jag har kört exakt 0 meter i år så jag blir farlig i bottenstriden. AKTAREJ!!! :mad:

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
En kille gjorde en efterregistrering i receptionen, de kollade bara om startnummret som killen ville ha inte fanns i startlistan. Det är ju förståligt att det inte går att ringa och kolla varje gång det blir så men är det inte så att tilldelade startnummer är 1(2)-99 och 100-> är till efterregistreringar osv.

Skulle det hållas så vore det inga problem med att folk fick samma startnummer.

Det borde även kollas upp inför Falkenbergs racet att de är medvetna om SP reglementet så att samma miss inte görs igen.

Reglementet på ERF.nu borde även editeras så det framgår att man följer superstockreglementet på däck i torrt och regndäck i vått.

Absolut, på allt:) , Är det Brånalt man ska maila då? Jag provar det.
Mvh/
Crallan. Snart med Seges Nummer:tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...