Sport Produktion tråden!

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Jaha! Vem ska jag då vara sur på?? Får väl gratulera istället:confused:
Hoppas givetvis att det blir ett snabbt och lyckligt barn [artighets mode: off]

EDIT: SOM I BIAGGI!

Det är mig du ska vara sur på! Jag har faktiskt inte bara tagit ut numret för att spärra det för andra. Någon gång (förhoppningsvis redan i år) kommer jag få igång hojen och då tänker jag tävla. Jag kom ju faktiskt runt nästan två varv på söndagen i Anderstorp vilket var dubbelt så långt som på lördagen. Fortsätter det i samma takt kanske jag rent av kommer till start nästa gång.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Det är mig du ska vara sur på! Jag har faktiskt inte bara tagit ut numret för att spärra det för andra. Någon gång (förhoppningsvis redan i år) kommer jag få igång hojen och då tänker jag tävla. Jag kom ju faktiskt runt nästan två varv på söndagen i Anderstorp vilket var dubbelt så långt som på lördagen. Fortsätter det i samma takt kanske jag rent av kommer till start nästa gång.

Ja det hoppas vi på :tummenupp

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu får ni gå in och anmäla er till racet på Sviestad!
Kan ju inte bara vara jag som ska köra?

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99

Vi håller tummarna:tummenupp , och mitt nya nummer är tusen gånger bättre än det gamla:tungan

Mvh/ Crallan

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Kan tyvärr inte köra B-racet. Ovillkorligt "projektmöte" på någon rekreationsanläggning.
arbeit mach frei :mad:

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Vi håller tummarna:tummenupp , och mitt nya nummer är tusen gånger bättre än det gamla:tungan

Mvh/ Crallan

Då är du inte intresserad av #99 till nästa år antar jag? Då jag inte kört klassen tidigare tog jag bara ett högt nummer i år. Tanken är att ha årets placering som nummer nästa år, sådär som man gjorde förr i tiden.

Just nu är jag annars öppen för tips från förståsigpåare. Den har i alla fall slutat läcka vatten, både ur avgasröret (bytt toppackning) och alla anslutningar. Dessutom startar den lätt och låter kanon. Bekymren börjar när tempen börjar visas, typ 35 grader. Då går den fortfarande bra på lågvarv men det verkar som om tändningen slår ifrån vid 7-8 tusen varv. Spolarna är bytta, tyvärr är det ingen garanti att de är felfria. Det som verkar skumt är att det är samma cylinder som jävlas fortfarande. För att friskriva spolarna tänkte jag byta höger-vänster för att se om felet flyttar sig till den andra cyllen eller stannar kvar.

Någon med andra tips?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
2959967 Då är du inte intresserad av #99 till nästa år antar jag? Då jag inte kört klassen tidigare tog jag bara ett högt nummer i år. Tanken är att ha årets placering som nummer nästa år, sådär som man gjorde förr i tiden.

Just nu är jag annars öppen för tips från förståsigpåare. Den har i alla fall slutat läcka vatten, både ur avgasröret (bytt toppackning) och alla anslutningar. Dessutom startar den lätt och låter kanon. Bekymren börjar när tempen börjar visas, typ 35 grader. Då går den fortfarande bra på lågvarv men det verkar som om tändningen slår ifrån vid 7-8 tusen varv. Spolarna är bytta, tyvärr är det ingen garanti att de är felfria. Det som verkar skumt är att det är samma cylinder som jävlas fortfarande. För att friskriva spolarna tänkte jag byta höger-vänster för att se om felet flyttar sig till den andra cyllen eller stannar kvar.

Någon med andra tips?
Om motorn storknar kring 8000 rpm är den mest sannolika felkällan avgasportarna. De öppnar i de regionerna i varveriet, så kolla avgasportarnas vajrar, elektronik och själva portarnas status.

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Om motorn storknar kring 8000 rpm är den mest sannolika felkällan avgasportarna. De öppnar i de regionerna i varveriet, så kolla avgasportarnas vajrar, elektronik och själva portarnas status.

OK. Jag ska kolla elektroniken till dem, det tänkte jag inte på. Mekaniskt funkar de, åtminstone vrider sig skivorna när varvet går upp. Jag är ganska säker på att det är ett elfel då även varvräknaren vinkar frenetiskt då tändningen försvinner.

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Däckproblem.
Finns det eventuellt någon som har ett Dunlop bakdäck över (Nytt) som jag kan få köpa till Falkenbergsracet? TL har slut och med lite otur hinner han inte få in och skicka iväg nya till mig innan det är dags:huvet
Annat duger förstås också..
Mvh/ Crallan

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
2960934 Däckproblem.
Finns det eventuellt någon som har ett Dunlop bakdäck över (Nytt) som jag kan få köpa till Falkenbergsracet? TL har slut och med lite otur hinner han inte få in och skicka iväg nya till mig innan det är dags:huvet
Annat duger förstås också..
Mvh/ Crallan
Jag har ett nytt Bridgestone BT090 160/60-17 liggande. Jag VET inte om de funkar för rejsing, dessvärre. Forska i ämnet, vetja!

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
OK. Jag ska kolla elektroniken till dem, det tänkte jag inte på. Mekaniskt funkar de, åtminstone vrider sig skivorna när varvet går upp. Jag är ganska säker på att det är ett elfel då även varvräknaren vinkar frenetiskt då tändningen försvinner.

Hej Joachim.

Oehört tråkigt att du har problem med hojen.

Kom att tänka på det, har du bytt batteri? Det var lite halvtaskigt när jag hade den och jag laddade det så ofta jag kom åt. Kan påverka avgasventilerna fick jag påtalat för mig utav någon förståsigpåare.

Mvh Pär

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
2961838 Hej Joachim.

Oehört tråkigt att du har problem med hojen.

Kom att tänka på det, har du bytt batteri? Det var lite halvtaskigt när jag hade den och jag laddade det så ofta jag kom åt. Kan påverka avgasventilerna fick jag påtalat för mig utav någon förståsigpåare.

Mvh Pär
Sant. Kolla batteriet också! Det ger upphov till de mest festliga fel, faktiskt.

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
jag funderar osså på att de e långt kanske går o samköra eller nåt? har inte så mycke med själv mest bara hojen som tar plats.

Hej Zenit. Bra ide. Men jag satsar nog bara på banorna som SP & ERF körs på i år. Dessutom är man helgpappa så antal lediga helger är begränsade. Det plus avståndet till Sviesta gör att jag nog står över Sviesta.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...