mkii
Sporthojsnörd
Jag har efter en vårsäsong på min fz6-n kommit på att det jag egentligen vill ha är en sporttouring. det är inte så kul att varva längre men de e ju alltid kul o köra hoj. dock över 130 så blåser de så mycket på mig o min lilla hoj att man per automatik vill sakta ner, o så kan vi ju inte ha det.
Jag har kollat på två hojar i lite olika, både i modell o pris.
Honda VFR 800 2002 --> frammåt V4a ca 110hk
Suzuki Bandit 1250 SA 2006 --> frammåt R4a ca 100hk
det är ju som jag förstått de två rätt olika motorer och jag vet att jag borde åka o provköra dem båda för att se vilken hoj jag vill ha. båda är snygga i mina ögon.
Tycker VFR 800 är snyggast i utseende, men bandit 1250 är snyggast vid instrumentpanelen samt framtill. (bara framkåpa o speglar).
Någon som här på forumet har testat båda hojarna och kan säga något från egen erfarenhet? (obs har bara hört gott om båda hojarna än så länge)
Varför dessa hojar? Jo för ett de har insprut samt ABS bromsar, både säkerhet och något jag gillar i bränsle-tillförsels-väg.
Jag har kollat på två hojar i lite olika, både i modell o pris.
Honda VFR 800 2002 --> frammåt V4a ca 110hk
Suzuki Bandit 1250 SA 2006 --> frammåt R4a ca 100hk
det är ju som jag förstått de två rätt olika motorer och jag vet att jag borde åka o provköra dem båda för att se vilken hoj jag vill ha. båda är snygga i mina ögon.
Tycker VFR 800 är snyggast i utseende, men bandit 1250 är snyggast vid instrumentpanelen samt framtill. (bara framkåpa o speglar).
Någon som här på forumet har testat båda hojarna och kan säga något från egen erfarenhet? (obs har bara hört gott om båda hojarna än så länge)
Varför dessa hojar? Jo för ett de har insprut samt ABS bromsar, både säkerhet och något jag gillar i bränsle-tillförsels-väg.