RRRRR
Medlem
Jag är ju Ringen-nörd så för mig är Nurburgring och trakterna däromkring självklara resmål på sommaren.Och läste igenom tråden igen och såg att jag fick ett svar på en fråga jag ställt i annan tråd ang sova på båten utan hytt. Och snål eller inte så är det nog mer att slippa sova med främande männinskor i en trång hytt.
Och tyskland är ju start målet då sen vad man hinner med på 7-10 dagar på småvägarner ner mot alperna
Det finns nog fina vägar i Norra Tyskland också, fast jag inte har hittat dem, brukar numera åka färja Göteborg-Kiel och sen snabbaste vägen till Ringen.
Min andra favoritdel av Tyskland är Schwarzwald, hitta väg 500 på kartan, från Baden-Baden och söderut så finns massor av prima hojvägar ända ner till Alperna.
På vägen ner har jag en egen liten favo-sträcka väg 48 från Kaiserslautern och några mil söderut till Annweiler. Där brukar jag åka om jag har vägarna förbi. Kaffe och glass i Johanniskreutz.
Om du ska vara hemma igen efter 7-10 dgr så blir det nog lite stressigt att åka ända till Alperna via Ringen. Då kanske tåg kan vara ett alternativ, har själv aldrig provat det.
Sen gäller ju på många vägar, att när centraleuropeerna har semester så finns lite väl många husvagnar och campingbussar. Bättre tid att åka är juni eller första halvan av juli.
Vad gäller hyttplats, vad ska du med det till? Om du bor i Kalmar så kan du ju åka genom Danmark och behöver inte åka båt överhuvudtaget om du inte vill, eller max 1 timme Rödby-Puttgarten till exempel.
Lycka till och kör (ganska) försiktigt.