SportExpressen - SM Anderstorp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ikväll visas sammandrag av kortare och ett längre slag. Spela in det längre och ladda upp det här! Jag kommer spela in det, men vet inte om jag kan få in det på datorn. Återstår att se, men tror inte det går.

Söker även någon som kan erbjuda plats på server så vi kan sprida ut TV-sändningen.

19:30.19-55 Motor: SM SuperMoto
Sammandrag. Från Anderstorp. Kommentator: Patrik "Budda" Andersson.

22:05-23.00 Motor: SM Roadracing
Sammandrag. Från Anderstorp. Kommentator: Joakim Tärnström.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
2129678 Ikväll visas sammandrag av kortare och ett längre slag. Spela in det längre och ladda upp det här! Jag kommer spela in det, men vet inte om jag kan få in det på datorn. Återstår att se, men tror inte det går.

Söker även någon som kan erbjuda plats på server så vi kan sprida ut TV-sändningen.
Vad tycker de som sänder det om det då? :va

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Vilken tid sänds spektaklet?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gustav O skrev:
2129688 Vad tycker de som sänder det om det då? :va
Ett sänt material i TV får vad jag vet distruberas vidare så länge inget ändras vad gäller VEM som gjort och skapat materialet. Det är liksom endast positiv reklam för dom att få ut det dom ändå tillverkat.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
megagossen skrev:
2129702 Förararna har ju betalt för TV sändningen, så det är väl fritt att disponera???
Det kanske är fritt att disponera men knappast för att förarna är med och betalar.

Swedie skrev:
2129704 Ett sänt material i TV får vad jag vet distruberas vidare så länge inget ändras vad gäller VEM som gjort och skapat materialet. Det är liksom endast positiv reklam för dom att få ut det dom ändå tillverkat.
Ok. Mer än vad jag visste. :tummenupp

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Swedie skrev:
2129704 Ett sänt material i TV får vad jag vet distruberas vidare så länge inget ändras vad gäller VEM som gjort och skapat materialet. Det är liksom endast positiv reklam för dom att få ut det dom ändå tillverkat.

Nja, i så fall skulle alla filmer som sänds på teve få distribueras fritt. Det är upphovsrättsägaren som bestämmer över distributionsrätten, eller om denna sålt den vidare, tredje part. Samma sak gäller radiosända program.

Men o andra sidan är det förbjudet att gå mot röd gubbe också..

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
jag vill gärna se det, då jag inte har den kanalen.. så släng upp det ikväll..!!!
jag tycker också att det bara borde vara possetiv reklam för kanalen..!

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Swedie skrev:

Det är fel, att sprida tv-sänt är lika fel som att sprida filmer från DVD.
Men sprid skiten, jag vill se! :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Se där! Jag har fel. Det brukar jag aldrig ha :rolleyes: :lol

Nä men ja. I det här fallet, så tror jag verkligen inte att SportExpressen som kanal, eller TV-bolaget Bergman Trading bryr sig nämnvärt.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Swedie skrev:
2129793 Se där! Jag har fel. Det brukar jag aldrig ha :rolleyes: :lol

Nä men ja. I det här fallet, så tror jag verkligen inte att SportExpressen som kanal, eller TV-bolaget Bergman Trading bryr sig nämnvärt.

Det tror inte jag heller, det minsta faktiskt. Ta upp saken med dem och få ett okej på att distribuera? Reklam för kanalen, den är ju inte största i världen, kan den behöva. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
jP skrev:
2129761 Nja, i så fall skulle alla filmer som sänds på teve få distribueras fritt. Det är upphovsrättsägaren som bestämmer över distributionsrätten, eller om denna sålt den vidare, tredje part. Samma sak gäller radiosända program.

Men o andra sidan är det förbjudet att gå mot röd gubbe också..
Haha! Jag tyckte det kändes som om Swedie var ute på ogjort vatten. :malligsmiley

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Fick för mig det skulle börja kl23, så nu missade jag programmet, nån som har koll på ev repris.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag spelat in! Ska ta morgondagen och se om jag kan få över det på datan! Annars får ju nån erbjuda sig att göra det åt mig :)

Det var rättså bra produktion! Rejsen gjorde att man sket i hur det filmades!
Bra kommentatorer oxå som klår förra årets med hästlängder! Bra bra!

Ja, Jimmy Lindström har väl inte kommenterats än... men han körde riktigt bra!

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Halloj,

tackar för berömmet ovan men jag och Peter kommer att bli ännu bättre framöver. Det blev tyvärr lite tekniska problem under redigeringen och vi hamnade i ett lite pressat läge tidsmässigt och hjärnan slirade rejält framåt småtimmarna. Och med tanke på att Peter och jag inte har jobbat ihop tidigare så får vi vara nöjda. Men vi har mycket mer att ge, det kan jag garantera.

Det här var första gången jag jobbade med Bergman Trading och jag kan konstatera att de är ruskigt professionella. Redigeraren är inte av denna världen. Jag lovar, bättre produktion kan inte roadracingvännerna få. Nu tutar jag ju lite i egen trumpet, men jag var ärligt talat grymt imponerad.

För övrigt var det jäkligt kul att få vara med nere i Anderstorp. Otroligt bra stämning i depån trots det dåliga vädret.

Jag jobbar alltså som frilansare inom motorsportområdet, både som skribent och kommentator. Jag skriver (mest översättningar, men även en eller annan egen drapa) åt F1 Racing, Forza Motorsport och åt alla som betalar. I grunden är jag mest en entusiast som är för feg att köra själv. Har det inte i mig helt enkelt.

Har ni några frågor eller synpunkter, så fram med dem bara. Jag svarar på allt som jag kan svara på och jag är tacksam för alla synpunkter som kan göra både mig och programmet bättre.

Tärnström

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
JTarnstrom skrev:
2131891 Halloj,

tackar för berömmet ovan men jag och Peter kommer att bli ännu bättre framöver. Det blev tyvärr lite tekniska problem under redigeringen och vi hamnade i ett lite pressat läge tidsmässigt och hjärnan slirade rejält framåt småtimmarna. Och med tanke på att Peter och jag inte har jobbat ihop tidigare så får vi vara nöjda. Men vi har mycket mer att ge, det kan jag garantera.

Det här var första gången jag jobbade med Bergman Trading och jag kan konstatera att de är ruskigt professionella. Redigeraren är inte av denna världen. Jag lovar, bättre produktion kan inte roadracingvännerna få. Nu tutar jag ju lite i egen trumpet, men jag var ärligt talat grymt imponerad.

För övrigt var det jäkligt kul att få vara med nere i Anderstorp. Otroligt bra stämning i depån trots det dåliga vädret.

Jag jobbar alltså som frilansare inom motorsportområdet, både som skribent och kommentator. Jag skriver (mest översättningar, men även en eller annan egen drapa) åt F1 Racing, Forza Motorsport och åt alla som betalar. I grunden är jag mest en entusiast som är för feg att köra själv. Har det inte i mig helt enkelt.

Har ni några frågor eller synpunkter, så fram med dem bara. Jag svarar på allt som jag kan svara på och jag är tacksam för alla synpunkter som kan göra både mig och programmet bättre.

Tärnström

Men hallå där Tärnström, kul att du hittat hit.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...