Sportglass.Mk4.com

Status
Ej öppen för fler svar.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Är inte folk naiva? Varför proppar de sig massvis och åter massvis av onödig skit från läkemedels- och "hälsokost"-industrin då?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag vill också ha glass, man kanske skulle ta en promenix till macken :)

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
berggren_martin skrev:
Är inte folk naiva? Varför proppar de sig massvis och åter massvis av onödig skit från läkemedels- och "hälsokost"-industrin då?

Det är för det första skillnad på hölsokost och läkemedel. Jag tror faktiskt inte att folk proppar i sig "massvis av onödig skit" från läkemedelsindustrin. Möjligtvis för att bli höga som hus eller skydda sig från oönskade graviditeter.

För det andra tror jag att du missade att jag skrev att jag inte tror folk är så naiva att de tror att läkemedelsindustrin gör något av medmänsklighet. Forskare kan tänkas göra det, men tyvärr inte läkemedelsindustirn. Då hade bromsmedicinerna varit väl spridda i Afrika nu och det är de inte.

För det tredje är det skillnad på att vara naiv vad det gäller vad man proppar i sig i form av hälsokost och vad man tror på om företags idielogier...

Men ja... Folk knaprar för mycket, men för det tror jag inte de tror att läkemedelsindustrin producerar piller av ren godhet....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
BJ_nkpg skrev:
Det är för det första skillnad på hölsokost och läkemedel. Jag tror faktiskt inte att folk proppar i sig "massvis av onödig skit" från läkemedelsindustrin. Möjligtvis för att bli höga som hus eller skydda sig från oönskade graviditeter.

För det andra tror jag att du missade att jag skrev att jag inte tror folk är så naiva att de tror att läkemedelsindustrin gör något av medmänsklighet. Forskare kan tänkas göra det, men tyvärr inte läkemedelsindustirn. Då hade bromsmedicinerna varit väl spridda i Afrika nu och det är de inte.

För det tredje är det skillnad på att vara naiv vad det gäller vad man proppar i sig i form av hälsokost och vad man tror på om företags idielogier...

Men ja... Folk knaprar för mycket, men för det tror jag inte de tror att läkemedelsindustrin producerar piller av ren godhet....
Är du också nyliberal? :tungan

(ni får ursäkta, jag har som sagt en dålig dag idag)

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
berggren_martin skrev:
har du också lagt märke till det? :gnissla

jepp :)

förstår inte varför folk proppar i sig massa grejs när de e förkylda. Tablett på tablett för att blir friska.

Sen att kroppen tar hand om förkylningen helt själv på en vecka ungefär, e inte många som verkar vara medvetna om. :)
Efter en vecka e immunförsvaret på topp och då går det fort för kroppen att fixa bort förkylningen!!

Jag låter mina förkylningar vara.. och de försvinner lika fort som en kompis som knaprar piller ;)

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
berggren_martin skrev:
Är du också nyliberal? :tungan

(ni får ursäkta, jag har som sagt en dålig dag idag)

Vi kan väl säga att inom min idielogi förlitar man sig på att folk är naiva så att man kan tjäna pengar på dem.... :banana :rolleyes:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tycker det är skrämmande när folk går till hjärnskrynkaren för att få hjälp och det enda som händer är att de får några kartor piller som frälsning. Visst kan det behövas ibland, men ofta är det bara en kortsiktig lösning för att skjuta fram problemen. Det är en underlig "pillermentalitet" som råder nu för tiden. Kanske är för många uppväxta med bumbibjörnarna, bamse och asterix, där droger framhålls som nyckeln till framgång.

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
berggren_martin skrev:
Tycker det är skrämmande när folk går till hjärnskrynkaren för att få hjälp och det enda som händer är att de får några kartor piller som frälsning. Visst kan det behövas ibland, men ofta är det bara en kortsiktig lösning för att skjuta fram problemen. Det är en underlig "pillermentalitet" som råder nu för tiden. Kanske är för många uppväxta med bumbibjörnarna, bamse och asterix, där droger framhålls som nyckeln till framgång.

Kan mycket väl vara så... Tacka vet jag Sesam.... Själv knaprar jag bara när ryggen gör så pass ont att jag inte kommer upp ur sängen... Mina vardagsdroger är tillräckliga för mig i övrigt... :banana :fyllisar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
okej, här kommer en lite smakbit...

KOmmer lägga massa bilder i den riktiga avdelningen.....

hon är så vacker :kär

:yoparty

bjud mig på glass...

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    85.4 KB · Visningar: 22

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Skulle inte förvåna mig om bumbibjörnarna sponsrades av pharmacia & upjohn. Snacka om drogliberalt program, alla blir höga som hus av bumbibärssaften, studsar omkring som gaseller och tror de är odödliga ;)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
okej, här kommer en lite smakbit...

KOmmer lägga massa bilder i den riktiga avdelningen.....

hon är så vacker :kär

:yoparty

bjud mig på glass...
Grattis!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept