The_FacultyGirl
Diggar hästkrafter
- Gick med
- 12 Sep 2003
- Hoj
- Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Snabbe_jag skrev:Jaha vilka har ätit glass idag då????
JAG!!!!!!!
Snabbe_jag skrev:Jaha vilka har ätit glass idag då????
berggren_martin skrev:Är inte folk naiva? Varför proppar de sig massvis och åter massvis av onödig skit från läkemedels- och "hälsokost"-industrin då?
har du också lagt märke till det?The_FacultyGirl skrev:för att människor är som de e...... :kocko
typ
berggren_martin skrev:Är inte folk naiva? Varför proppar de sig massvis och åter massvis av onödig skit från läkemedels- och "hälsokost"-industrin då?
BJ_nkpg skrev:Jo jag förstod det, men jag passade på att förtydliga mig lite med hjälp av dig bara...
Är du också nyliberal?BJ_nkpg skrev:Det är för det första skillnad på hölsokost och läkemedel. Jag tror faktiskt inte att folk proppar i sig "massvis av onödig skit" från läkemedelsindustrin. Möjligtvis för att bli höga som hus eller skydda sig från oönskade graviditeter.
För det andra tror jag att du missade att jag skrev att jag inte tror folk är så naiva att de tror att läkemedelsindustrin gör något av medmänsklighet. Forskare kan tänkas göra det, men tyvärr inte läkemedelsindustirn. Då hade bromsmedicinerna varit väl spridda i Afrika nu och det är de inte.
För det tredje är det skillnad på att vara naiv vad det gäller vad man proppar i sig i form av hälsokost och vad man tror på om företags idielogier...
Men ja... Folk knaprar för mycket, men för det tror jag inte de tror att läkemedelsindustrin producerar piller av ren godhet....
berggren_martin skrev:har du också lagt märke till det?
berggren_martin skrev:Är du också nyliberal?
(ni får ursäkta, jag har som sagt en dålig dag idag)
jaja...BJ_nkpg skrev:Vi kan väl säga att inom min idielogi förlitar man sig på att folk är naiva så att man kan tjäna pengar på dem....
berggren_martin skrev:Tycker det är skrämmande när folk går till hjärnskrynkaren för att få hjälp och det enda som händer är att de får några kartor piller som frälsning. Visst kan det behövas ibland, men ofta är det bara en kortsiktig lösning för att skjuta fram problemen. Det är en underlig "pillermentalitet" som råder nu för tiden. Kanske är för många uppväxta med bumbibjörnarna, bamse och asterix, där droger framhålls som nyckeln till framgång.
berggren_martin skrev:jaja...
Grattis!!hållundan skrev:okej, här kommer en lite smakbit...
KOmmer lägga massa bilder i den riktiga avdelningen.....
hon är så vacker
bjud mig på glass...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024