Pledians
Älgklyvaren!
De nya körkortreglerna ser ut ha precis den effekten som det var tänkt med införandet av dessa.
"Men fundarar på att skita i kortet helt ärligt."
-Gör det. Köp dig tv-spel istället!!
Klart det inte räcker med 35kw, kommer kännas som du backar fattar du väl.......
Ja man är ju rädd för det. Man får väll backa framåt då antar jag skämt o sido. Har läst och googlat lite. Dom flesta som körde med 25kw innan nya reglerna, ryckte strypningen rätt snabbt. Men 25kw är inte 35kw som tur är..
Funderat på att köpa en 1000cc och sen strypa den. Sen när jag får ta obegränsat så drar jag bara strypningen. Läste att ju mer cc du har ju bättre går den på låga rpm. Någon som kan instämma?
Om jag nu ska strypa hojen från 1000cc till 35kw. Läste att man stryper luft/bensin tillflödet enklast? Finns det tillsatser till det? Hur vet man att det blir 35 kw och inte 40? Kollar dom det på besiktningen? Iså fall om det då är/blir 40kw och inte 35, är det bara att åka hem och justera och åka tillbaka tills det blir 35 kw? Bänkar dom Motorcykeln eller hur gör dom? // T Wieckman
Men herregud, menar den här killen allvar eller är det någon som känner igen trollet?
Om det är en seriös tråd så finns det såvitt jag vet bara ett sätt för dig att strypa hojen. Ta ur tändningsnyckeln och låt den vara ur. Köp en 30-moppe!
Känns i alla fall tryggt att ha dig i Södertälje. c.a. 45 mil dit.
Min andra sässong på SH och jag blir fortfarande förvånad över en del...
Men gissar nog ändå på Trollet!
Men herrgud. Om jag inte vet måste man ju fråga? Är inte detta ett forum? Någonstans måste man ju börja..?
Tråden är snart 2 sidor lång och du har inte förstått budskapet!!!
Men herrgud. Om jag inte vet måste man ju fråga? Är inte detta ett forum? Någonstans måste man ju börja..?
Nej inte riktigt, berätta
Tycker YzF R1 förklarade det på ett mycket bra sätt några inlägg upp.
Har du läst hela tråden? Jag skriver att jag ska strypa en 1000cc obegrensad, till 35 kw. Och undrar lite saker runt ämnet. Effekten blir 48hk inte 180.
http://www.blocket.se/jamtland/Honda_CBR1000RR__25kw__45691632.htm?ca=11&w=3
Har du läst hela tråden? Jag skriver att jag ska strypa en 1000cc obegrensad, till 35 kw. Och undrar lite saker runt ämnet. Effekten blir 48hk inte 180.
Tycker absolut du ska köpa den! Slå till direkt! Om jag har läst tråden? Japp! Poppade en stor skål! Har läst tråden med stort intresse och nöje!
Du måste vara dummare än tåget. Läs annonsen det står klart och tydligt i den att du inte kan framföra den maskinen lagligt på ett A2 kort.
Läs reglerna på transportstyrelsen så kommer samma sak att framgå med all tydlighet,
Flera personer på detta forum har även sagt samma sak och det finns en tråd skapad i ämnet senast igår.
Skulle du använda dig av sökfunktionen skulle säkert 20 trådar i ämnet hittas
Jag måste fråga om du är läskunnig och kan ta till dig innehållet av texten och förstå den samma?
35 kw räcker extremt långt om det inte är högfartsövningar på motorvägen som är det primära användningsområdet.
Saxat från transportstyrelsen
A2-behörighet
Du får köra en mellanstor, tvåhjulig motorcykel med en nettoeffekt på högst 35 kilowatt. Förhållandet mellan nettoeffekt och tjänstevikt får inte överstiga 0,2 kilowatt/kg. Om motor- cykelns originalutförande har ändrats, får motorcykeln inte ha sitt ursprung i ett fordon med en nettoeffekt högre än 70 kilowatt.
70 kW är under 100 hästar. Du får alltså inte tro att du kan strypa en 180 hästars hoj till 35 kW och köra med nytaget körkort.
Och 175 kg är det lättaste med 35 kW..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |