Sporthoj Boden

_rills_

Guest
Så kan man se det, vet dock inte om raffe bokat hela, men det verkar så.
Sen vet jag ej heller hur mycket SMC vill använda, men säkert en hel del.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så kan man se det, vet dock inte om raffe bokat hela, men det verkar så.
Sen vet jag ej heller hur mycket SMC vill använda, men säkert en hel del.

SMC behöver den övre delen så att vi kan lägga våran "långa" bana:)

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Så om jag tolkat det ni skrivit rätt så är det SMC kurs på söndagen och folk är där och övningskör på lördag?:tummenupp

Kanske man får ta tummen ur och ställa på hojjen imorrn, förutsatt att man är körduglig(sittning på Universitetet ikväll, brukar vara blött):näsblod

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så om jag tolkat det ni skrivit rätt så är det SMC kurs på söndagen och folk är där och övningskör på lördag?:tummenupp

Kanske man får ta tummen ur och ställa på hojjen imorrn, förutsatt att man är körduglig(sittning på Universitetet ikväll, brukar vara blött):näsblod

På lördagen övar SMC-instruktörerna tillsammans med FMCK, ingen allmän åkning alltså. På Söndag är det den årliga avrostningen som numera heter Grundkurs:tummenupp

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Vad innebär det att hedenbasen är bokad? Är den att betrakta som inhägnat område under helgen?

Tjena

Nej.. Jag har inte för avsikt att låsa grindarna av flera skäl, dels känns det vettigt att alla som kommer och åker kan göra detta enkelt samtidigt som det är mer krångel att ta ut lås (eller begära låsning/öppning). Vidare så är det många som använder Hedenbasen som "genväg" och vår verksamhet är inte av sådan art att vi inte kan hantera begränsad genomfartstrafik samtidigt som vi genom att inte stänga igen håller oss på godare kant med de omkringboende som nyttjar basen. Antar att du tänkte spaka banhoj men det är nog inte ok med tanke på att alla andra hojar har vanliga försäkringar och vår "kollega" SMC har detta reglerat så antingen är det Kungens försäkring (MC258:a) eller vanlig minst trafikförsäkring som gäller för deltagande.

Någon frågade om vilken/a delar av basen som jag har bokat och svaret är: Hela Hedenbasen :)

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Tjena

Nej.. Jag har inte för avsikt att låsa grindarna av flera skäl, dels känns det vettigt att alla som kommer och åker kan göra detta enkelt samtidigt som det är mer krångel att ta ut lås (eller begära låsning/öppning). Vidare så är det många som använder Hedenbasen som "genväg" och vår verksamhet är inte av sådan art att vi inte kan hantera begränsad genomfartstrafik samtidigt som vi genom att inte stänga igen håller oss på godare kant med de omkringboende som nyttjar basen. Antar att du tänkte spaka banhoj men det är nog inte ok med tanke på att alla andra hojar har vanliga försäkringar och vår "kollega" SMC har detta reglerat så antingen är det Kungens försäkring (MC258:a) eller vanlig minst trafikförsäkring som gäller för deltagande.

Någon frågade om vilken/a delar av basen som jag har bokat och svaret är: Hela Hedenbasen :)

Tack för det svaret! Jag formulerar om: är den att betrakta som allmänväg? Antagligen inte... Då ser jag inget hinder i att köra med min banhoj som saknar lysen, blinkers mm, men är försäkrad och godkänd i övrigt. Har även kollat detta med utbildningsansvarig på smc och han såg inget hinder från deras sida.
Syns på söndag!

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tack för det svaret! Jag formulerar om: är den att betrakta som allmänväg? Antagligen inte... Då ser jag inget hinder i att köra med min banhoj som saknar lysen, blinkers mm, men är försäkrad och godkänd i övrigt. Har även kollat detta med utbildningsansvarig på smc och han såg inget hinder från deras sida.
Syns på söndag!

Oki

Då ser jag inga hinder och som info så är inte banan helt öppen då det är snöhögar tvärs banan, en vid bunkern och en i banslut så vanlig trafik lär förekomma mindre än vanligt.

OBS!! Tror ni faan inte att snabelbilen har varit in på Hedenbasen idag och drällt en massa lösgrus så se upp på taxibanan dvs vägen in till landningsbanan för där är det nu rejält "halt"

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Så var årets första "riktiga" tur avklarad, vår "GP-bana" är kul :)

_rills_

Guest
Jo var skoj idag :D Gp är bra, men dålig som tusan i år plus att det visst kan förekomma lokala "regnskurar" även fast det inte är ett moln på himmlen ;)

Man börjar ju fan bli feg när man kör, man ser en massa saker hela tiden som kan göra ont så man tar det lugt som fan :D plus att man inte är lika kompis med hojen som man var med 750in hehe

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Jo var skoj idag :D Gp är bra, men dålig som tusan i år plus att det visst kan förekomma lokala "regnskurar" även fast det inte är ett moln på himmlen ;)

Man börjar ju fan bli feg när man kör, man ser en massa saker hela tiden som kan göra ont så man tar det lugt som fan :D plus att man inte är lika kompis med hojen som man var med 750in hehe

Är du nöjd med R1an? Sugen som fan på att byta hoj men har inte hittat nån ännu.

_rills_

Guest
jo nöjd som fan! alldeles tillräckligt att åka med för att köra ihjäl sig.

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Komigennu rills,, dunka på en turbo:tummenupp Allt under 400km/h är ju moppe:arsele

ChillyL

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
Kommer...
MC-kort?

Ny här och vet inte om jag är på "rätt" ställe...

Jag vill ta kort i sommar och undrar vilken körskola som är bäst här i området. Det är väl bara två körskolor i Luleå som har mc-utbildning om jag har fattat det rätt? Vilken är bäst? Kortast väntetider...osv.

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r

Jag vill ta kort i sommar och undrar vilken körskola som är bäst här i området. Det är väl bara två körskolor i Luleå som har mc-utbildning om jag har fattat det rätt? Vilken är bäst? Kortast väntetider...osv.

Jag tog det på Ninas och det fungerade riktigt bra! Väntetider lär det nog vara..

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös

Har du tillgång till en båge rekommenderar jag att börja privat, kör med nån som åkt mycket och ös! Jag tog mitt själv, läste bara bilteori och klarade provet sen var det att köra på övningsbanorna. Gick snabbt och biiiiiiiiilligt:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0