_rills_
Guest
Så kan man se det, vet dock inte om raffe bokat hela, men det verkar så.
Sen vet jag ej heller hur mycket SMC vill använda, men säkert en hel del.
Så kan man se det, vet dock inte om raffe bokat hela, men det verkar så.
Så om jag tolkat det ni skrivit rätt så är det SMC kurs på söndagen och folk är där och övningskör på lördag?
Kanske man får ta tummen ur och ställa på hojjen imorrn, förutsatt att man är körduglig(sittning på Universitetet ikväll, brukar vara blött)
Vad innebär det att hedenbasen är bokad? Är den att betrakta som inhägnat område under helgen?
Tjena
Nej.. Jag har inte för avsikt att låsa grindarna av flera skäl, dels känns det vettigt att alla som kommer och åker kan göra detta enkelt samtidigt som det är mer krångel att ta ut lås (eller begära låsning/öppning). Vidare så är det många som använder Hedenbasen som "genväg" och vår verksamhet är inte av sådan art att vi inte kan hantera begränsad genomfartstrafik samtidigt som vi genom att inte stänga igen håller oss på godare kant med de omkringboende som nyttjar basen. Antar att du tänkte spaka banhoj men det är nog inte ok med tanke på att alla andra hojar har vanliga försäkringar och vår "kollega" SMC har detta reglerat så antingen är det Kungens försäkring (MC258:a) eller vanlig minst trafikförsäkring som gäller för deltagande.
Någon frågade om vilken/a delar av basen som jag har bokat och svaret är: Hela Hedenbasen
Tack för det svaret! Jag formulerar om: är den att betrakta som allmänväg? Antagligen inte... Då ser jag inget hinder i att köra med min banhoj som saknar lysen, blinkers mm, men är försäkrad och godkänd i övrigt. Har även kollat detta med utbildningsansvarig på smc och han såg inget hinder från deras sida.
Syns på söndag!
Jo var skoj idag Gp är bra, men dålig som tusan i år plus att det visst kan förekomma lokala "regnskurar" även fast det inte är ett moln på himmlen
Man börjar ju fan bli feg när man kör, man ser en massa saker hela tiden som kan göra ont så man tar det lugt som fan plus att man inte är lika kompis med hojen som man var med 750in hehe
jo nöjd som fan! alldeles tillräckligt att åka med för att köra ihjäl sig.
Går den inte lite för sakta?
Ny här och vet inte om jag är på "rätt" ställe...
Jag vill ta kort i sommar och undrar vilken körskola som är bäst här i området. Det är väl bara två körskolor i Luleå som har mc-utbildning om jag har fattat det rätt? Vilken är bäst? Kortast väntetider...osv.
Ny här och vet inte om jag är på "rätt" ställe...
Jag vill ta kort i sommar och undrar vilken körskola som är bäst här i området. Det är väl bara två körskolor i Luleå som har mc-utbildning om jag har fattat det rätt? Vilken är bäst? Kortast väntetider...osv.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|