Sporthoj Boden

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Ny här och vet inte om jag är på "rätt" ställe...

Jag vill ta kort i sommar och undrar vilken körskola som är bäst här i området. Det är väl bara två körskolor i Luleå som har mc-utbildning om jag har fattat det rätt? Vilken är bäst? Kortast väntetider...osv.

Det svåraste brukar vara att få till körtekniken i manöverbanorna så precis som Skytt skriver så är det mkt värt att kunna öva detta på egen hand men naturligtvis med hjälp av ngn erfaren. Nytt för året är nu risk:1 och 2 vilket gör det hela dyrare samt krångligare men 1 är ju bara drog "dravel" (vem av oss hojåkare kör drogad!?) medan risk 2:an är mer praktik men ändå bara tre timmar vilket egentligen inte är annat än en ytterligare kostnad förutsatt att du redan lärt dig köra bra.

Kalle på Ninas är bra men nu är jag ju lite "partisk" då jag känner han :)

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
2009 Yamaha FZ1
Ny här och vet inte om jag är på "rätt" ställe...

Jag vill ta kort i sommar och undrar vilken körskola som är bäst här i området. Det är väl bara två körskolor i Luleå som har mc-utbildning om jag har fattat det rätt? Vilken är bäst? Kortast väntetider...osv.

Skulle nog oxå säga Ninas. Körde med Kalle och är grymt nöjd:tummenupp Men det lär nog vara rätt långa köer nu men hör dig för vet ja:)

ChillyL

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
Kommer...
Intensiv A-jaur?

Verkar som om Ninas är rekommendationerna här..:) Har börjat plugga teorin och tror inte den blir några problem, smart som jag är. ;)

Hörde om en intensiv i A-jaur som kostar 7000 mindre. Någon som har någon erfarenhet? Grejen är visserligen att man måste ha viss körvana vilket jag då inte har. Har ingen att köra med. :( Men om det skulle lösa sig så låter det som ett snabbare o billigare alternativ.

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Verkar som om Ninas är rekommendationerna här..:) Har börjat plugga teorin och tror inte den blir några problem, smart som jag är. ;)

Hörde om en intensiv i A-jaur som kostar 7000 mindre. Någon som har någon erfarenhet? Grejen är visserligen att man måste ha viss körvana vilket jag då inte har. Har ingen att köra med. :( Men om det skulle lösa sig så låter det som ett snabbare o billigare alternativ.

Har du någon hoj att köra med då?

_rills_

Guest
Vet ej hur det är med snabbkurser nummera eftersom det vart risk1 och 2 som ska göras innan man får boka uppkörning och teori.

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hitta folk att köra med brukar vara ett smärre problem i den här delen av köping:tungan

Inte för att få hjälp med manöverbanorna, det brukar ju gå rätt fort att få till rent tekniskt sett men sedan är det till att öva och öva..

Inte världens roligaste körning att rulla bakom i makligt tempo :p

ChillyL

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
Kommer...
Ingen hoj...

..för då hade jag dragit till obygderna där inga lagar gäller och övat. ;) Känns som om jag vill ha kortet först, eller ja..hade jag varit gjord av cash så hade jag handlat en hoj direkt men nu är man ju inte riktigt det.

Man gör risk 1+2 i A-jaur så det verkar inte vara några problem.

Förstår att det inte är världens roligaste o ligga o masa bakom en nybörjare. Det är bara att langa upp börsen o betala..antar att det är värt det. :) Ringer Ninas på måndag o hör.

Men...ni kommer ligga bakom mig sen när kortet är i hamn också..haha.

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Happ...

Jaha, då var man hojlös. Sålde ögonstenen igår, känns tungt såhär när sommaren just börjat, men är ju mest taktiskt att sälja nu. Får väl börja vränga runt farsgubbens KLV när man väl kommer upp till Boden för att stilla abstinensen:näsblod

Ingen som köpt en ny hoj och behöver en "fodervärd" till den gamla kanske? :rolleyes::tummenupp

_rills_

Guest
Jaha, då var man hojlös. Sålde ögonstenen igår, känns tungt såhär när sommaren just börjat, men är ju mest taktiskt att sälja nu. Får väl börja vränga runt farsgubbens KLV när man väl kommer upp till Boden för att stilla abstinensen:näsblod

Ingen som köpt en ny hoj och behöver en "fodervärd" till den gamla kanske? :rolleyes::tummenupp

har ju 2 men dom står bra och samlar dam där dom står ;)
Vart köpte du ditt nya batterie föreseten?

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Blev på biltema, ett nytt från KTM handlare skulle gå på typ 1500-2000 pix tydligen... Blev ett från biltema från 300kr, undra om det är så mycket sämre ström i det?:näsblod

_rills_

Guest
Blev på biltema, ett nytt från KTM handlare skulle gå på typ 1500-2000 pix tydligen... Blev ett från biltema från 300kr, undra om det är så mycket sämre ström i det?:näsblod

man får många sånna batterier för 2000kr :p
Då blir det att åka och handla :D

_rills_

Guest
Blev diskning, träning, handla mat idag :huvet aja 6mil hoj blev det i allafall, till och från jobbet :p

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
Ær det inte lite segt att køra boden - luleå vægen ? hur ser isle of ladugård ut nuførtiden kør ni inget dæra ?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin