Sporthoj Boden

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Lack!

Hola!

Vet ni någon i 4-kanten som lackerar, helst billig föredragligen riktigt duktig.

Inget avancerat, bara original röd färg på Tl'n:)

Har hört talas om en kille som jobbar på bussverkstan. Någon som har andra tips?

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hola!

Vet ni någon i 4-kanten som lackerar, helst billig föredragligen riktigt duktig.

Har hört talas om en kille som jobbar på bussverkstan. Någon som har andra tips?

Eller så köper du riktig 2-komponents lack från PPG i Luleå (vet inte om någon i Boden säljer samma ) laddad i vanlig 4-500ml sprutflaska och sprutar själv. Min erfarenhet är att resultatet blir riktigt bra och speciellt på små ytor som en MC. Kulören fixar de perfekt bara du kan ta fram färgkoden eller har färgprov men färgkoden brukar vara bäst så länge färgen inte har blekts så mycket. Enda problemet är att man "bara" har ett antal timmar på sig att lacka pga att härdprocessen börjar direkt när färgen blandas i burken.

_rills_

Guest
Enligt smhi ska det bli fint ikväll , en kväll/nattkörning?
man måste ju prova nått nytt =)

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Vilket fint väder ni har era semesterfirare!!! :yoparty

Du är bara avis:tungan Lite regn ger bara möjlighet att hinna med annat, jag och Robban testade hans nya bluetooth headset, jäkligt fräsig pryl som räcker upp till 500m och även funkar mot telefonen(vi testade mot min och det funkade perfekt), kul med ett system som kör dubbelriktat så man bara kan snacka direkt. Robban och Erik får väl återkomma med mer info sedan de gjort sin konsumenttest genom svedala och Norge.

Gjorde lite iordningställning av Isens hoj inför transporten också så inte är vi sysslolösa pga lite regn.

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
hallå allihopa.

kom hem från turkiet å fick höra av morsan å farsan att våra vänner harry haffa har börjat jaga trimmade moppar som fan på fagernäs erikslund.

nån annan som har hört nå om det?

btw vilket skitväder det var igår

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
89 kawasaki zx10 /Honda cbr 1100 xx super blackbird
Hola!

inga problem å lacka ,som lille bror skriver så finns det att köpa bas o klarlack 2 k hos ppg, by the way min kawa e lackad me spray burk .dessutom slarvigt.ville köra i stället för att få finninsh å ingen har gnält över utseendet .du kan ju kolla hur den ser ut å behöver du hjälp så kan det också ordnas :tummenupp

nu till något annat ,vad ska jag ha för däck på min zx10 .avon tjuv släpper och är på sista versen dessutom ,billiga å bra :confused:

Last edited:

_rills_

Guest
inga problem å lacka ,som lille bror skriver så finns det att köpa bas o klarlack 2 k hos ppg, by the way min kawa e lackad me spray burk .dessutom slarvigt.ville köra i stället för att få finninsh å ingen har gnält över utseendet .du kan ju kolla hur den ser ut å behöver du hjälp så kan det också ordnas :tummenupp

nu till något annat ,vad ska jag ha för däck på min zx10 .avon tjuv släpper och är på sista versen dessutom ,billiga å bra :confused:

Är det nån skum dimmension på däcket?

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
njae 120x70x17/160x60x18 är det skumt :confused: har fått för mej att det e michelin eller metzeler som e bäst :confused:
det finns ju några att välja mellan o något avon sjuvsläppar däck som dessutom blir snor halt på våt asfalt undviks jätte gärna .

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Däckia Boden

Är det nån som känner eller har numret till någon som jobbar på Däckia??

Fick inte ut mitt däck i fredags och ska till Kemora måndag morgon.

Hör av er om ni vet nått 070 581 37 57

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
Ja fyfan, Bodens egna gp bana ær ju inget att jæmføra med nær man har varit och åkt i Norge ! jag och karlsson har inkvarterat oss på något student vandrarhem i Trondheim efter en dags tur från Østersund.

Nær man kørde genom den sk tullen var det som køra øver grænsen från helvetet till himlen, vægen från østersund var så tråkigt så att man næstan funderade på att plocka fram plockepinnet som man snodde med sig från scandic och børja lira lite på tanken! och som pricken øver i:et så hade dom jævlarna (vægverket) limmat på ny "assfalt" (rullgrus) precis som vægen från heden till rævastenen och så var det så ca 2-3 mil føre åre ænda till någon byhåla några mil efter åre :zpy sen bestog resten av vægen av hål och normala væg lagningar ala vægverk :näsblod . Men så pløtsligt så var man vid grænsen eller rættare sagt himmla porten bara efter några km efter man hade paserat den fina skylten som diregerar en om man har några varor att deklarera eller ej ! mærkte man att hæra ær det inte folk utan hjærna eller kørkort som sitter i spjutspetsen inom kategorin vægeunderhåll och sækerhet !, vægen ænda in till Trondheim var som en nyasfalterad svensk væg x10 (ca 9mil) och vægdragnigen var som anpassat før hojåkande precis som vægen mellan brænnberg och ælvsbyn fast lite lite længre och betydligt mera att titta på :tuttar

jaja nu blir det sængen en ny dag efter norges vægar imorgon som væntar ! dock så får vi hålla tummarna att man kommer tillbaka med kørkortet i behåll, øverenskommelsen om att køra lagligt i norge så man inte blir ruinerad høll væll sisådæra i 30min :va får gøra ett nytt førsøk imorgon :brynad

har det gøtt folk kommer inte att tænka på er nær ni kør efter bajsvægarna i Sverige !! :tungan :arsele

Mvh Robban och Erik

ps så hær blev vægvalet før imorgon ska førsøka fippla up lite bilder också då
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=en&geocode=6326586328868792006,63.354250,9.358500%3B2749864474151379176,63.394166,8.694116%3B10021624368256755189,63.189680,7.981830%3B13752550130277626308,62.899460,7.456730&saddr=trondheim&daddr=Unknown+road+%4063.354250,+9.358500+to:680+%4063.394166,+8.694116+to:680+%4063.189680,+7.981830+to:63.014483,7.336121+to:molde&mra=dme&mrcr=0&mrsp=4&sz=10&via=1,2,3,4&doflg=ptk&sll=62.985803,7.491302&sspn=0.497768,1.200256&ie=UTF8&ll=62.943357,7.812653&spn=0.498491,1.200256&z=10

Last edited:

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
ambitiöst att skriva på norska :D

michelin pilot road 2 fram å bak blev det ,säkerligen bättre än avon dyngan

_rills_

Guest
Tja, fan vad fint att ni har det ra i norge :D är avis som fan!!!!!! Skoj med bilder också, för vem vet, du kanske ljuger :p

FPosse

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
-89 Honda VFR 750F
Då har jag också lyckats bli medlem. Funderar även på FMCK. Visst hade du lite bra ideér hur man kunde fixa min hoj connan?

För er som inte vet var jag nyfiken hur hojen såg ut när den låg på sidan i diket så jag var tvungen att prova. Resulterade i en massa trasiga kåpor och en ond knytnäve efter att ha slagit den i backen. Så just nu kör jag med dekaltrim i form av eltejp på vänster sida.

_rills_

Guest
Då har jag också lyckats bli medlem. Funderar även på FMCK. Visst hade du lite bra ideér hur man kunde fixa min hoj connan?

För er som inte vet var jag nyfiken hur hojen såg ut när den låg på sidan i diket så jag var tvungen att prova. Resulterade i en massa trasiga kåpor och en ond knytnäve efter att ha slagit den i backen. Så just nu kör jag med dekaltrim i form av eltejp på vänster sida.

hejsan hejsan, fmck jepp, det är nästan ett måste :yoparty
Ajdå, lät lagomt bra, men tur att det gick så bra som det gjorde.

FPosse

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
-89 Honda VFR 750F
Idag så bär det av söderut mot storsjöyran! Den gamla VFR:en ska få jobba, fulla packväskor och jag och en polare. Skulle väl tippa på att vi landar på en 20 kg övervikt :/ Får se om man överlever resan!

Ev reserapport följer.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...