Sporthoj.com Grupp/Lördagskörning 061014

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
knutten10 skrev:
2537861 Jo viss vi vet nog vad du menade igentligen. Dra på dig stället då, det är många som går igång på det. Jag är nog en av dom som gör det. tjejer som kör hoj och har tajt ställ på sig med kropp för det så säger jag bara :tungan :banana : :hihi

Haha. Jättebra idé om det inte vore för att det blir lite väl tungraggat i 5 kg extra skinn, så jag hoppar nog över det tipset.

Sällan man ser ett tajt ställ. Mitt var väl tajt i en månad, sen blir det häng både lite här & där :(

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Så f.. det ser ut som man verkligen får till det i morgon! ska bli kul som fan!

Men hur funkar det när ni träffas? Kör man bara fram och hälsar eller ska man typ anmäla sig till den som kör först eller?

Dumma frågor kanske men man lackar ju om man gör bort sig från start! Ni kommer skratta tillräckligt när jag får motorstop i varenda jävla gatkorsning ändå!

(ja duken är fan inte till för att köra med under 6000 varv)

Milla skrev:
2536959
Lundberg skrev:
2536880

Ne gör inte det, det är ju helt självförvållat..Någon gång måste väl turen ta slut gällande alla fortkörningar..Kör nog aldrig helt i laglig fart en hel resa..
Hoppas på att klara mig med två månader dock..

Hmm det borde du nästan göra! Visst är det självförvållat men ärligt så länge det var på en 70, 90 eller 110 väg så är det ju omöjligt att hålla hastigheten! Och helt ärligt med dom vägarna som vi har så borde det baske mig höjas lite gränser!

Cyclops skrev:
2537149
Lundberg skrev:
2536880

Absolut inte Goretex! Jag vill se dig frysa arslet av dig i skinnställ! :bladder

Hmmm okay *s* men sjutton du vet väl att det lilla man har blir ännu mindre när man fryser! :arsele

NOT: Vi spelar inte på samma vänsterflank men jag har inte den minsta fobi tycker att det är kul när man kan driva om saker som andra har svårt för! :D

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Lundberg skrev:
2537933 Så f.. det ser ut som man verkligen får till det i morgon! ska bli kul som fan!

Men hur funkar det när ni träffas? Kör man bara fram och hälsar eller ska man typ anmäla sig till den som kör först eller?

Dumma frågor kanske men man lackar ju om man gör bort sig från start! Ni kommer skratta tillräckligt när jag får motorstop i varenda jävla gatkorsning ändå!

(ja duken är fan inte till för att köra med under 6000 varv)

Milla skrev:
2536959

Hmm det borde du nästan göra! Visst är det självförvållat men ärligt så länge det var på en 70, 90 eller 110 väg så är det ju omöjligt att hålla hastigheten! Och helt ärligt med dom vägarna som vi har så borde det baske mig höjas lite gränser!

Cyclops skrev:
2537149

Hmmm okay *s* men sjutton du vet väl att det lilla man har blir ännu mindre när man fryser! :arsele

NOT: Vi spelar inte på samma vänsterflank men jag har inte den minsta fobi tycker att det är kul när man kan driva om saker som andra har svårt för! :D

Ehh, okej. Menade inget med det men kan tydligen tolkas... :) Menar bara att det kan vara kallt imorrn...

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Lundberg skrev:
2537933 Så f.. det ser ut som man verkligen får till det i morgon! ska bli kul som fan!

Bara att åka dit. Mingla bland dem som är där, presentera sej kan ju vara bra..iaf för några. Vilka som "för" grupperna kommer du att märka när det drar ihop sej för färdvägsbeskrivning. Sen går ju alltid att hälsa på "chefen" när han har pratat klart.
Det brukar lösa sej av bara farten :)

P:S du får nog fan öva på att Quota haha- Fattade nada av början på ditt inlägg. Eller iaf tills jag läst det några ggr.

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Cyclops skrev:
2537982
Lundberg skrev:
2537933

Ehh, okej. Menade inget med det men kan tydligen tolkas... :) Menar bara att det kan vara kallt imorrn...

Haha okay ja då var det där missförståndet låg för jag tänkte ju i så fall tvätta hojen ikväll! ;) Hmm kanske stämmer som kompisarna säger att jag tror att allt handlar om porr :huvet

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Ullis skrev:
2537989
P:S du får nog fan öva på att Quota haha- Fattade nada av början på ditt inlägg. Eller iaf tills jag läst det några ggr.

Haha hmm jag kan inte skriva och jag tror att allt som skrivs handlar om porr! ;) (se tidigare inlägg till cyclobs) blir fan inte många rätt här inte, man får ju hoppas att man kör hoj bättre än man spammar i forumet! :näsblod

Tack för tipset annars! Som du säger det löser sig nog på plats!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Modde skrev:
2537632 HeHe Trevligt trevligt.... Man blev ju lite orolig när inte en enda har uppgivit att dem åker BMW i tråden ;)

Haha jag hade väl tänkt åka i en tysk folkdräkt iaf.. =)

Det finns betydligt osportigare märken som brukar delta på dessa körningar! ;)
/J

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Tänkte följa med för första gången imorgon, det verkar kanontrevligt vad man har läst innan. Stannar ni nånstans längs vägen så man får en chans att tanka, ktm'en är inte så stor i maten den vill ha näring ofta. Håller tummarna för uppehåll imorgon, och att alla håller sig på vägen. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Skager skrev:
2538156 Tänkte följa med för första gången imorgon, det verkar kanontrevligt vad man har läst innan. Stannar ni nånstans längs vägen så man får en chans att tanka, ktm'en är inte så stor i maten den vill ha näring ofta. Håller tummarna för uppehåll imorgon, och att alla håller sig på vägen. :tummenupp
Det brukar alltid stannas på Statoil i Gottröra. Jag har en 8,5 literstank som sitter ovanför en trimmad förgasar-1200. Så din hoj betraktar jag som rena tankbilen! :tungan ;)

/J

KJECOP skrev:
2538164 Well well well... Vem vet vem som dyker upp.... :D

Maffigt! Poliseskort och grejer. Det börjar bli klass på de här körningarna!:D
/J

Last edited:

KJECOP

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2538167
Maffigt! Poliseskort och grejer. Det börjar bli klass på de här körningarna!:D
/J
Som sagt, vem vet vem som dyker upp... ;)

Pizzabagarn skrev:
2538177 Om man har handelsministern på bönpallen kan du väl plocka henne istället för föraren. :D
HU! Måste jag ha med henne att göra...???

Nu måste jag väl ner i bingen så att jag orkar upp... ;)

Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Det brukar alltid stannas på Statoil i Gottröra. Jag har en 8,5 literstank som sitter ovanför en trimmad förgasar-1200. Så din hoj betraktar jag som rena tankbilen
!

Ok tackar för infon, ett enkelt ja hade också funkat:tummenupp . Då tar jag min "tankbil":arsele och ansluter till er imörra på gyllene måsen.

Pizzabagarn

Guest
Jörgen Karlsson skrev:

Vill men kan inte, tanta jobbar helg och ungarna har fått för sig att det är min faderliga plikt att vara hemma :va
Blev jäkligt sugen att haka på efter att ha sett er live i Vaxholm för 2 veckor sedan. Det var då jag fick årets booner när jag hörde twinnarna.

Tror dessutom att vårt gäng fick beundra din i det sällskapet annorlunda hoj och den stora frågan var "vad var det för hoj?"

Väl inne på forumet så gick det upp ett ljus för mig. Det var den beryktade sothoran :tungan

KJECOP skrev:
2538190 Som sagt, vem vet vem som dyker upp... ;)

HU! Måste jag ha med henne att göra...???

Nu måste jag väl ner i bingen så att jag orkar upp... ;)

Hon är grym på bra business och kollar aldrig på tv :confused:

Ursäkta att jag är:felämne

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Pizzabagarn skrev:
2538201 Vill men kan inte, tanta jobbar helg och ungarna har fått för sig att det är min faderliga plikt att vara hemma :va
Blev jäkligt sugen att haka på efter att ha sett er live i Vaxholm för 2 veckor sedan. Det var då jag fick årets booner när jag hörde twinnarna.

Tror dessutom att vårt gäng fick beundra din i det sällskapet annorlunda hoj och den stora frågan var "vad var det för hoj?"

Väl inne på forumet så gick det upp ett ljus för mig. Det var den beryktade sothoran :tungan

Då förstår jag. Körde solo 20 mil i Roslagen "idag" fredag, sothoran stod sedan ånyo på Vaxholms torg 1630. Ensam denna gång dock. :)
Du får hänka nästa gruppkörning!!!
Själv börjar jag dock bli skruvarsugen. Så snart är det dags att ställa av och upp med hojen på lyften för vinterns projekt.
Hoppas du hinner åka lite i helgen ändå!

/J

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...