Sporthoj.com Grupp/Lördagskörning 061014

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S
Bilder !!

Här kommer lite bilder från lördagskörningen.

Bifogat

• 72.jpg
    72.jpg
    124.6 KB · Visningar: 64
  • 73.jpg
    73.jpg
    110.7 KB · Visningar: 64
  • 74.jpg
    74.jpg
    131.3 KB · Visningar: 58
  • 77.jpg
    77.jpg
    108.2 KB · Visningar: 65
  • 76.jpg
    76.jpg
    115.1 KB · Visningar: 43
  • 75.jpg
    75.jpg
    112.1 KB · Visningar: 78

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S
Bilder !!

Och så några till....

Bifogat

• 78.jpg
    78.jpg
    117.5 KB · Visningar: 46
  • 80.jpg
    80.jpg
    116.1 KB · Visningar: 67
  • 81.jpg
    81.jpg
    131.1 KB · Visningar: 56
  • 82.jpg
    82.jpg
    133.9 KB · Visningar: 63
  • 83.jpg
    83.jpg
    122.3 KB · Visningar: 67

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
KJECOP skrev:
2542399 Ja jag tyckte att det såg ut som att den där och tryckte oroväckande tätt bakom er. Vi skulle kanske ha stannat och markerat vår åsikt i frågan... :mad: Antingen var han ute efter mitt skinn och ville jaga ikapp mig eller också var han bara rent allmänt fientligt inställd till hojåkare :gnissla Men han gjorde visst lika när Snail_shell körde om honom också...

Det är tur att vi hojåkare är så felfria i trafiken så att det är någon ordning... ;)

Hmm man kan ju inte låta bli att tycka det var lite synd att han inte stannade när vi tog rast och sa vad han tyckte! Det hade ju faktiskt vart lite kul om du hade upplyst honom om lagen med att man ska hjälpa till vid omkörning!

I övrigt får vi vara glada att allt gick bra och att han bara lyckades ställa till med lite prat och inte ett helt helvete!

//Lundberg

SwedB skrev:
2542380
Du skötte dig fint, lundberg. Lugn och fint så blir det banne mig många lördagsturer även nästa säsong. Då med mer häng i kurvorna! :tummenupp

Man bugar och bockar! :)

Last edited:

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
DR-Z400E -02
Lundberg skrev:
2542435 Hmm man kan ju inte låta bli att tycka det var lite synd att han inte stannade när vi tog rast och sa vad han tyckte! Det hade ju faktiskt vart lite kul om du hade upplyst honom om lagen med att man ska hjälpa till vid omkörning!

I övrigt får vi vara glada att allt gick bra och att han bara lyckades ställa till med lite prat och inte ett helt helvete!

//Lundberg

Man bugar och bockar! :)

Håller med, vår käre vän (?) i XC70:n (da Volvo) pressade "Robo-Cop" och unge herr nybörjare onödigt mycket (Lundberg, som dock körde grymt bra när jag låg bakom honom, lite lugnt i bland men hellre det än att köra över sin förmåga, det kommer herr Lundberg!!.. ). När jag själv gled (örrn-örrn!!) förbi honom och sedan fick sakta ned för att hålla min plats i kön, så kom Volvon upp och lade sig tätt, tätt bakom mig vilket var grymt onödigt, fick hålla koll stenhårt i backspegeln och slänga några irriterade blickar genom mitt mörka visir och andas tungt som Darth Vader :mad: för att han skulle släppa några meter..

Blir det något tjafs framöver så var vi många som upplevde Volvo-förarens riskfyllda beteende, och att han inte gjorde vad han kunde för att att öka säkerheten i samband med omkörningar och sedan appselut inte höll vare sig 3-sekundsregeln, eller på annat sätt bedömt vettigt avstånd..

Men allt gick bra, eller hur? Och jag ser fram emot nästa möjlighet till en lika trevlig tripp så snart väder, vind och agenda tillåter.. :tummenupp

// Sunk

Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Sunk skrev:
2542897 (Lundberg, som dock körde grymt bra när jag låg bakom honom, lite lugnt i bland men hellre det än att köra över sin förmåga, det kommer herr Lundberg!!.. )
// Sunk

Tack för dom orden! :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras