Sporthoj.com Grupp/Lördagskörning 061014

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Biifer skrev:
2539917 Den talar tyska iaf.

btw: Vart var du idag? Är det inte dags att du skaffar dig en CBR igen snart?

Jag bytte olja och putsade på en CBR. Inte min, dock.
Jag tänkte åka med, men vädret var inte bra nog för mig. Åsså var inte Kapten Blåskägg med. Hur ska nån kunna krascha om inte han är med?

Dawe

Guest
Kapten Blåskägg skrev:
2540035 Härligt med lite actionbilder Dawe :tummenupp

Ja jag tänkte det. Men jag tycker den bästa bilden är stil studien på Kul me ninja även om den lär stå mig dyrt framledes,,,

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Mattias skrev:
2540105 Jag bytte olja och putsade på en CBR. Inte min, dock.
Jag tänkte åka med, men vädret var inte bra nog för mig. Åsså var inte Kapten Blåskägg med. Hur ska nån kunna krascha om inte han är med?

Vad surrar du om din jeffla putsbög?

Dawe skrev:
2540130 Ja jag tänkte det. Men jag tycker den bästa bilden är stil studien på Kul me ninja även om den lär stå mig dyrt framledes,,,

Jag tycker nog att Göran kom till sin fördel på den bilden :tummenupp

Last edited:

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nothing atm
Lundberg skrev:
2539828 Hehe ja det var kul att det fanns någon mer med tyskt fullblod! :)

(hälsningar från jag med 990)

:tummenupp. Btw, känns den lätt å smidig den där? Är små sugen på en med lite mer pullver men ändå lite mer som har lite både och satt säga. Nån som går fint på vägarna vi besökte idag men även rätt okej på lands/motorvägen. Så man inte kommer på efterkälke när polarn med subarun mattar. Jag antar att den går rätt jämnt också va? Nog bara min med 1 cylinder som "hoppar" fram om man väljer för hög växel. Din är väl dubbel cylindrig om ja inte missminner mig?

Rent allmänt, är du nöjd med den hittills (på dom hmm.. 2 veckorna du haft den?)

Kör med omsorg :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snail_shell skrev:
2539654 pfftt!!

Eftersom jag redan gjort anspråk på segern!!
Så går det inte att ändra på.. :D
Ni har ju inte fattat ett piss, kollar ni igenom era luftfilter så ser ni sothorans partiklar i era mappade filter, ni är rostade av sothoran och Valrog...
Väskryckare!!

Modde

KLUBBLÖS
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
en svart fågel
Thyg0d skrev:
2539350 Tackar för den guidningen...

Hehe, you´re very welcome, tur att dem hade gjort några vägar som ledde ut ur Täby också ;)

Lundberg skrev:
2539442
(ska dock ta mig ut själv och öva lite kurvteknik, annars kommer jag snart få ett nytt smeknamn)

Det var väl inga problem för dig att ta 990n genom böjarna..

Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
mrdaez skrev:
2540232 :tummenupp. Btw, känns den lätt å smidig den där? Är små sugen på en med lite mer pullver men ändå lite mer som har lite både och satt säga. Nån som går fint på vägarna vi besökte idag men även rätt okej på lands/motorvägen. Så man inte kommer på efterkälke när polarn med subarun mattar. Jag antar att den går rätt jämnt också va? Nog bara min med 1 cylinder som "hoppar" fram om man väljer för hög växel. Din är väl dubbel cylindrig om ja inte missminner mig?

Rent allmänt, är du nöjd med den hittills (på dom hmm.. 2 veckorna du haft den?)

Kör med omsorg :tummenupp

Hej där, jag är grymt nöjd so far so good! Som sagt va 2 veckor bara! Men det är ju en underbar hoj! Man vänder på en femöring väger ju bara 184 kg och ganska kort hjulbas! Och man hänger på bra upp till säg 170 efter det så finns det mer krut men (som någon annan skrev) att ta duken över 180 och upp till 200 är som att gå en rond med MR Tyson!

Den är dock precis som din, fel växel och den hoppar och skorrar och studsar! Själv har jag fortfarande ett helvete att komma överens med ettans växel! Ger för lite gas och den tvärdör för mig! Men det är nog en vanesak! Å andra sidan så är den ju grymt tacksam i övrigt för man behöver då inte växla ner för att den ska dra på vridet är det ju inte något fel på precis!

Om vi kör ihop någon gång så kan du ju få testa hojen!

//Lundberg

Modde skrev:
2540697 Hehe, you´re very welcome, tur att dem hade gjort några vägar som ledde ut ur Täby också ;)

Det var väl inga problem för dig att ta 990n genom böjarna..

Tackar fast vart låg du någonstans? *s* Nej visst gick det väl okay jag hade foten ute i två (eller tre) böjar där jag kom in lite hastigt och inte visste riktigt vilket fäste jag hade! Men man lär sig nog sånt med tiden!

Det var hur som helst skitkul!

//Lundberg

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2540528 Ni har ju inte fattat ett piss, kollar ni igenom era luftfilter så ser ni sothorans partiklar i era mappade filter, ni är rostade av sothoran och Valrog...
Väskryckare!!

Valrog???
VALROG??

Hur f-n blev han inblandad i det här??
Honom passerade jag i generatorböjen med knät i backan i går.. :D :D

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Snail_shell skrev:
2540821 Valrog???
VALROG??

Ja Valrog var ju tvungen att åka generatorböjen flera gånger bara för
att få till en bra kurvbild medans vi andra tog den från början...

Och inget tjafs om dåligt nedlägg, jag mötte valrog (tror jag) i kurvan så jag var ju tvungen att sakta ner :fakta :hihi
It the truth and I'm sticking to it!

Last edited:

Modde

KLUBBLÖS
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
en svart fågel
Lundberg skrev:
2540817Tackar fast vart låg du någonstans? *s* Nej visst gick det väl okay jag hade foten ute i två (eller tre) böjar där jag kom in lite hastigt och inte visste riktigt vilket fäste jag hade! Men man lär sig nog sånt med tiden!

//Lundberg

Jag låg efter Snail shell o häcka samt imponerades av hur fint han körde o anpassa farten så vi andra inte hamna allt för långt efter..

Idag blir studiebesök i skogarna runt sko kloster =)

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nothing atm
Lundberg skrev:
2540817 Hej där, jag är grymt nöjd so far so good! Som sagt va 2 veckor bara! Men det är ju en underbar hoj! Man vänder på en femöring väger ju bara 184 kg och ganska kort hjulbas! Och man hänger på bra upp till säg 170 efter det så finns det mer krut men (som någon annan skrev) att ta duken över 180 och upp till 200 är som att gå en rond med MR Tyson!

Den är dock precis som din, fel växel och den hoppar och skorrar och studsar! Själv har jag fortfarande ett helvete att komma överens med ettans växel! Ger för lite gas och den tvärdör för mig! Men det är nog en vanesak! Å andra sidan så är den ju grymt tacksam i övrigt för man behöver då inte växla ner för att den ska dra på vridet är det ju inte något fel på precis!

Om vi kör ihop någon gång så kan du ju få testa hojen!

//Lundberg

Goddagens! Så den är trött efter 170? De va som fan. Men trött att man inte hänger på en r-hoj (de kan man ta :)) eller trött att man knappt kan göra en snabb och trevlig omkörning? Den ska ju ändå ha 120 pålar :confused:.

/Dennis

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
mrdaez skrev:
2540933 Goddagens! Så den är trött efter 170? De va som fan. Men trött att man inte hänger på en r-hoj (de kan man ta :)) eller trött att man knappt kan göra en snabb och trevlig omkörning? Den ska ju ändå ha 120 pålar :confused:.

/Dennis

Nej nej missförstå mig inte, den är inte trött jag lovar! Det är vinden jag pratar om efter 170 så blåser det så jävligt utan kåpor för en nybörjare så det är som att ta en match med Tyson! Abslout inte hojens fel utan enbart mitt! Duken vill gärna fortsätta över utan att tröttna!

Jag tror dock att max hastigheten är typ 210 på grund av växellådan! Jag har dock inte lyckats hitta någon info om det på nätet! Och jag har inte heller vågat mig upp ditt på hoj ännu!

Men jag gissar att det kommer!

//Lundberg

Modde skrev:
2540932 Jag låg efter Snail shell o häcka samt imponerades av hur fint han körde o anpassa farten så vi andra inte hamna allt för långt efter..

Idag blir studiebesök i skogarna runt sko kloster =)

Hmm säger du en annan låg bakom kjelle cop och jag tyckte jag fick jobba en hel del för att inte ligga fler mil bakom honom! :huvet

Last edited:

KJECOP

Guest
Cyclops skrev:
2538269 Hm, smiley? Hela trafikstyrkan kanske dyker upp för inspektion? Hehe... :)
Nej som sagt, det vet man ju aldrig... Inte ens jag vet ju när och var kontrollerna dyker upp :arsele

Jag får väl försöka att hemlighålla var och när jag kommer att vara med så att man inte kan ställa upp en kontroll för att sabba för mig och min kontakt med er :yoparty

Kapten Blåskägg skrev:
2538456Kunde man ju ge sig fan på :huvet
Här har man tjatat hela sommarn på dig, så ska du med när jag är sjuk.
Jaja säsongen är ju inte slut än, inget skulle få mig att må så bra som när jag steker en trafikpolis på yttern i Generatorböjen :pannkyss
Ja du får väl hålla dig frisk... Meningen är ju att man inte skall veta var och när jag dyker upp. Eller också har du en miniskylt och saknar reflex bak och inte vågade dyka upp för att du visste att jag skulle komma :D

Men men, du kan ju få försöka steka mig på yttern i generatorböjen... Det tempot vi höll där där igår var inte värre och med mera nerlägg än att skulle kunna haft en fika på tanken...
:tungan :yoparty

Lundberg skrev:
2538473
Cyclops skrev:
2538113 Hmm bara det inte blir som när trafiken är följebil på motorvägen, man ser en hel kö i 100 efter! :)

Nä skoja bara jag har läst om dig på smc forum och kollat in din hemsida! Du verkar ju vara en trevlig prick! :huvet
Du tyckte väl inte att jag var som en bromskloss/följebil med trafiken efter slingrande i en kö... ;) För i så fall måste jag väl höja tempot lite... :D

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snail_shell skrev:
2540821 Valrog???
VALROG??

Passerade? Ja asså, det var ju inte en omkörning direkt, mer som ett möte, vi var ju tillbaks och letade efter er :D

Snygg hoj! Men jag måsta säga som en av karaktärerna i filmen "Sista natten med gänget":
What a waste of machinery!" ;)
/J

KJECOP

Guest
Snail_shell skrev:
2539054 Hemma igen!
Strålande bra körning i dag!

Jag vann hela skiten..
Utan diskussion!

Stekte ALLA!
Finns till och med bildbevis på det från Bogan! :D

Tack för en trevlig dag!
Å ett speciellt tack till vår vän i trafiken!
Kjelle!

Skoj att du var med!
Håller med! En strålande dag för hojkörning

Men stekte alla...??? Fakk... OM jag vetat att det var på nivån så hade jag låtit dig jobba en del innan jag skulle ha hängt av dig... Nu höll jag mig bakom dig för jag hittade inte vägen.

Vad det gäller tempot så var det bra hastighetsanpassat efter omständigheterna, bebyggelse m.m. Och tempot i sig var lagom tillbakalutat touringtempo... :tummenupp

Kul att vara med! Jag kan tänka mig att hänga flera gånger...

Och du... Schysst och läcker hoj du köpt upp dig på. Jag tror jag skall besikta den någon gång så att jag kan provköra den ;)

KJECOP

Guest
Lundberg skrev:
2539442 Hej alla,

Tack för en väldigt trevlig tur och många trevliga människor! Det där blir absolut att man gör igen så fort som det bara går!

(ska dock ta mig ut själv och öva lite kurvteknik, annars kommer jag snart få ett nytt smeknamn)

Och satan vad svårt det var att hänga med polisen i svängarna! (kjelle) Riktigt kul grupp tyckte jag! :tummenupp
Håller med dig till fullo!

Av vad jag såg så var du inte så långt efter som du får det att låta.

Men om du känner att det börjar gå lite för fort för att du skall känna dig bekväm så skall du slå av på takten så att du håller dig inom de ramar du känner att du klarar. Det är skitviktigt! Annars är det så lätt att något händer och man blir rädd. Och blir man rädd så tar reptilhjärnan över och man agerar helt fel, man tittar på fel plats, man bromsar i en kurva, man rycker till osv. vilket ofta resulterar i en olycka. Jag har gjort det själv men haft turen på min sida...

Tempot kommer sedan med automatik i takt med att du känner dig säkrare. Dessutom så kan du säkert få tips och råd av andra och du är välkommen att fråga mig också om du vill. Så har du lust på någon körning så åker jag gärna bakom dig och kommer med tips och råd om jag ser något fel.

Snail_shell skrev:
2539654 pfftt!!

Eftersom jag redan gjort anspråk på segern!!
Så går det inte att ändra på.. :D
Du gör anspråk på segern i ett lugnt tillbakalutat touringtempo... :va Öh???

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Lundberg skrev:
Tackar fast vart låg du någonstans? *s* Nej visst gick det väl okay jag hade foten ute i två (eller tre) böjar där jag kom in lite hastigt och inte visste riktigt vilket fäste jag hade! Men man lär sig nog sånt med tiden!

//Lundberg

I 99% av fallen så har man mer fäste än vad man tror, har man fäste att bromsa mitt i en kurva(vilket är en normal reaktion om man blir rädd) så finns det också fäste som räcker för att lägga ner hojen mer istället för att bromsa. Men det där är inget som vi nybörjare ska utforska, iaf inte på gata. Precis som Kjelle skriver så är det viktigt i början att du kör i ett tempo som du är bekväm i :)

Nästa lör är man kry igen så jag hoppas vi ses och hinner surra lite kurvteknik, ja om det inte börjat snöa förstås :)

KJECOP skrev:
Men men, du kan ju få försöka steka mig på yttern i generatorböjen... Det tempot vi höll där där igår var inte värre och med mera nerlägg än att skulle kunna haft en fika på tanken...
:tungan :yoparty

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
Längtar tills Snigeln får syn på dina rader :D

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring