Sporthoj.com Grupp/Lördagskörning 070929

Fjeschen

I are Storm Trooper
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Buell XB9R -03 white!
Låter som de va en trevlig dag, önskar ja hade följt med. tyvärr så har jag fått nån slags mördarfökylning så ja va inte riktigt på G. Drog ut o letade efter ett par vita boots o vit hjälm istället, men de va juh inte det lättaste :(.

Same procedure next weekend?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Väntar på besked hur dagens rygg-op gått.

Valfritt :)

Haha, tyckte mest du såg bajsnödig ut inför alla fina kurvor innan Elboda. Var egentligen inte meningen att rosta just dig, ville bara dryga ut avståndet ordentligt till Cyrén som var bakom annars blir lillchippen så stöddig :hihi

Kanon :tummenupp

Jag hängde med relativt bra enda tills du körde om Jörgen, men jag vågade inte köra om honom:D Måste riispekCtera de äldre

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Väntar på besked hur dagens rygg-op gått.

Valfritt :)

Haha, tyckte mest du såg bajsnödig ut inför alla fina kurvor innan Elboda. Var egentligen inte meningen att rosta just dig, ville bara dryga ut avståndet ordentligt till Cyrén som var bakom annars blir lillchippen så stöddig :hihi

Kanon :tummenupp

Passa på att fira! Det händer ju inte ofta! Jag låg ju bakom två customhojar och väntade på plats för omkörning när du såg chansen att grisa dig förbi på ett helt taktlöst sätt! :hihi

Jag låg bakom dem ett bra tag, sedan en bil, och en till bil över hela bron. Jag och Cyren idlade i 70 hela vägen utom vid byarna där vi körde ännu långsammare. Jag är sedan gammalt jävligt harig när det inte är torrt på vägen. Då gräven jag ner yxan direkt och cruisar. Bulten var också fuktig.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Last edited:

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Inom 10 år sitter vi på varsin fiskesmack ska du se!

Tja, i förra veckan kom vi ifatt ett gäng sådana däringa maskiner. De körde i procession i knapp styrfart. Min tanke just då var att det verkade lika tråkigt som att titta på färg som torkar:confused:

Vem vet, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kallas för omdöme om jag inte minns fel :tummenupp

Kände mig lite "grisig", inte bästa stället att gå om på.

Det var en heelt ok omkörning, det såg bra ut. Jag var seg efter gårdagen och tappade helt sugen när jag såg att det var blött här och där. Ville bara tuffa fram och glo på blommorna. Så det är klart att du skulle köra om.

Den där kurvkombinationen mellan trafokurva och Ellboda är annars mitt favvoparti på Bogan också: Bra sikt, uppförsbacke så man kan ligga på bra med gas som ett backrace och perfekt snäva radier för min antika hoj. Gillar såna där böjar där det går att köra nästan lika fort vare sig man har motard, antik- eller sporthoj. :tummenupp

/J

Dr.Bike

Guest
Tja, i förra veckan kom vi ifatt ett gäng sådana däringa maskiner. De körde i procession i knapp styrfart. Min tanke just då var att det verkade lika tråkigt som att titta på färg som torkar:confused:

Vem vet, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig:)

Nänä - inget trålande för oss!
Vi knäskrapar med våra powercruisers och steker sporthojar på Bogan!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Och det roliga med hd är att man måste vara Mcgyver för att överhuvudtaget starta dom? :hihi

Precis! *Smäller med hängslena*:hihi
Men min har ju gått tråkigt perfekt även med den nya motorn, det var bara när den mobbade kopplingen i början av säsongen jag fick pilla lite. Men det löstes ju med Anderssons finfina kopplingsfjädrar

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Precis! *Smäller med hängslena*:hihi
Men min har ju gått tråkigt perfekt även med den nya motorn, det var bara när den mobbade kopplingen i början av säsongen jag fick pilla lite. Men det löstes ju med Anderssons finfina kopplingsfjädrar

Men då har du min lite ojämna motorgång att fixa om du lider av fixarabstinens :tummenupp :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nänä - inget trålande för oss!
Vi knäskrapar med våra powercruisers och steker sporthojar på Bogan!

Precis! Att få bra fjutt på en HD vad gäller motorprestande samt lära sig svänga med dem så att man kan åka med sporthojar är liksom den yttersta utmaningen att klara för oss motorcykelintresserade! :hihi

Det är som att åka i svarta backen med telemarkare!

Men då har du min lite ojämna motorgång att fixa om du lider av fixarabstinens :tummenupp :D

Om du bänkar den hos min namne så kommer han att ställa in den med ett bra lamda på alla trottelöppningar. Men tills dess tycker jag det låter som att vi ska ta bort dina brickor under nålarna och höja dem ett hack istället. Jag tror den går lite magert på delgas, sånt brukar ge sig mer till känna nu på hösten när luften har högre densitet. Då blir det som du beskriver det, att den tvekar lite vid roll-on från mellanregistret

Det vore ju superkul! Att se DrBike in cognito med fransställ på en 300kg.s HD torna upp sig i backspegeln på förskräckta sporthojare på Bogan :hihi

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...