Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060823

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Lord Adrian skrev:
2404300 Målet är att få den över 2000 inlägg innan Kapten Blueballs startar nästa veckas tråd:tummenupp
Onsdagskörning = 8 delar spam, 1 del körning, 1 del bullar.

Söndagskörning = 9 delar körning, 1 del spam.

:D

Last edited:

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Jörgen Karlsson skrev:
2404319

Tack för kanongoda bullar och sällskap!! :)

/J

Tack själv, det var kul att se en bild från förr. På den tiden hade jag också något för frisören att sätta saxen i. :D

Snygg "rödljussmiskare" du hade redan på den tiden:yoparty

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Snail_shell skrev:
2404330 Skiter i ölen i kväll..
Men med ett nytt ( begagnat ) däck i bilen så ser det rätt ljust ut för att komma igång med körning igen..

Mötte "Pippi" på Donken, sveavägen. Åkte med ut till längst ut på mörkaste tyresö. Sen var det spettet tillbaka till stan för att få ta det av bullarna.
Instämmer med Lorden! Dom var rusktigt goda..

( Hann inte hälsa på dig ordentligt föresten.. )

Aha...så DET var du:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2404332 Onsdagskörning = 8 delar spam, 1 del körning, 1 del bullar.

Precis, det är det som är så kul med onsdagsgänget, det sociala är 50%. De andra 50 procenten, körningarna, är roliga och det sammanlänkande samtalsämnet! Men många åker ju både på söndags- och onsdagskörningarna!

Tycker jag.

/J

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
War-psycho skrev:
2404332 Onsdagskörning = 8 delar spam, 1 del körning, 1 del bullar.

Det fina med spam är att man kan göra det utan att hänga på sig 25 kilo skinnställ och skydd som gör att man vaggar fram som en våldtagen anka. Detta sagt utan att på något sätt förringa nöjet med en slingerrepa med skönt sh-folk.:tummenupp

Jörgen Karlsson skrev:
2404348 Precis, det är det som är så kul med onsdagsgänget, det sociala är 50%. De andra 50 procenten, körningarna, är roliga och det sammanlänkande samtalsämnet! Men många åker ju både på söndags- och onsdagskörningarna!

Tycker jag.

/J

Kan bara instämma i den (numer) tvåstämmiga kören. Den sociala biten är minst lika viktig som gasandet..

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jörgen Karlsson skrev:
2404348 Precis, det är det som är så kul med onsdagsgänget, det sociala är 50%. De andra 50 procenten, körningarna, är roliga och det sammanlänkande samtalsämnet! Men många åker ju både på söndags- och onsdagskörningarna!

Tycker jag.

/J
Jo, jag håller med...

Men det är ju ingen som vill spamma i söndagstrådarna... :gråta

Edit: Fast det är inte sant... det ökar för varje gång där också. :)

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
fille600 skrev:
2404342 Tack själv, det var kul att se en bild från förr. På den tiden hade jag också något för frisören att sätta saxen i. :D

Tack, ja den var hårig.... då! :hihi
Jag å andra sidan har lika mycket hår nu, det har liksom bara börjat växa på andra ställen:va

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
fille600 skrev:
2404342 Tack själv, det var kul att se en bild från förr. På den tiden hade jag också något för frisören att sätta saxen i. :D

Äh, hår förstör bara aerodynamiken...:hihi

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Lord Adrian skrev:
2404356 Äh, hår förstör bara aerodynamiken...:hihi
Tack broder! Det är dessutom så skönt att slippa bry sig om barret när man tar av sig hjälmen nuförtiden! Hygieniskt är det dessutom! När det är schamporeklam är det bara att zappa! :hihi

fille

Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2404354 Tack, ja den var hårig.... då! :hihi
Jag å andra sidan har lika mycket hår nu, det har liksom bara börjat växa på andra ställen:va

Har samma problem, summan av hårsäckar på ens lekamen verkar vara konstant.:va Det sker bara en omfördelning av dessas placering med åren:D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
War-psycho skrev:
2404353 Jo, jag håller med...

Men det är ju ingen som vill spamma i söndagstrådarna... :gråta
Du som gruppenleiter får helt enkelt ta efter vår dito: Börja förnedra folk, som KB! Inget beröm, alla som var med på körningarna är bara "surkukar som ska stekas på bogan" osv osv. Tror att alla som deltar på onsdagskörningarna är outkomna masochister! :hihi

fille

Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Lord Adrian skrev:
2404356 Äh, hår förstör bara aerodynamiken...:hihi

Ännu ett visdomsord från "ers uppblåsthet":Bugar Det är självklart förklaringen till att jag har blivit snabbare på senare år:tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jörgen Karlsson skrev:
2404364 Tack broder! Det är dessutom så skönt att slippa bry sig om barret när man tar av sig hjälmen nuförtiden! Hygieniskt är det dessutom! När det är schamporeklam är det bara att zappa! :hihi

Är det vax reklamen man zappar efter då eller...? :va

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Snail_shell skrev:
2404375 WTF!!
Är ni redan hemma??? :va

Kör klokt sa jag ju!! :näsblod
Hunnit få i oss 2 öl redan...:öl
Fick ju VÄNTA på lillen på vägen annars så kanske vi har varit inne på 4:de ölen....(Skojjar lite bara)

War-psycho skrev:
2404377 Japp... :D

Men vi kommer sakta men säkert ikapp även på den fronten. :tummenupp
(Ökar för varje gång.)
Ingen fara grabben Söndags tråden kommer SÄKERT att blomma den med...:yoparty

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Road-Ragge skrev:
2404381 Är det vax reklamen man zappar efter då eller...? :va
Kör med Sonax transparenta hårdvax sedan många år. Det har alltid gett fin lyster åt mina tankar...höhö

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jörgen Karlsson skrev:
2404364 Tack broder! Det är dessutom så skönt att slippa bry sig om barret när man tar av sig hjälmen nuförtiden! Hygieniskt är det dessutom! När det är schamporeklam är det bara att zappa! :hihi

Man tar ett varv med vaxtrasan bara så är det klart sen...;) Nu har jag ju iofs full beklädnad på toppen, men vem faan orkar hålla sig med en frisyr??? Som min gamle chef sa: Det där är fan ingen frisyr, det är ett tillstånd!:rofl

fille600 skrev:
2404379 Ännu ett visdomsord från "ers uppblåsthet":Bugar Det är självklart förklaringen till att jag har blivit snabbare på senare år:tummenupp

Aerodynamikens gudar kräva hår som offergåva, vettu..;)

Valrog skrev:
2404384 Hunnit få i oss 2 öl redan...:öl
Fick ju VÄNTA på lillen på vägen annars så kanske vi har varit inne på 4:de ölen....(Skojjar lite bara)

Jag antar att det betyder att du svepte den första och slet den andra ur Ingelis törstande händer?;)

Jörgen Karlsson skrev:
2404389 Kör med Sonax transparenta hårdvax sedan många år. Det har alltid gett fin lyster åt mina tankar...höhö

Jo..dina tankar här i tråden brukar vara rätt glänsande:hihi

Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nursey skrev:
2403124 Jag vet att ag sade att ni fick önska er vad ni ville ha..och jag tyckte bullar var en bra idé...
Men varför i helvetet jag tyckte det var en bra idé att göra dubbel sats kommer jag aldrig veta. Nu kan jag utfodra inte bara stockholm med omnejd utan även stolt inkludera Sudan, Etiopien och även Filipinerna...
Jag vill aldrig se en bulle till i mitt liv :tungan

Johoo! Din lillebrorsa ställde ju upp som frivillig bullavverkare och det var banne mig inte många kvar när jag var tvungen att pysa från Donken ;)

Höll ju på att glömma så här när man skulle gå och lägga sig; Stort tack till Lord Adrian som både PM:ade mig, pratade på min svare och ringde mig om att "Nu pyser jag till Vaxholm" så jag kunde hänga på en liten tur ikväll åtminstone.

Att jag sedan ägnade mig åt lite sightseeing på väg till Donken via Vallentuna, Bälsta, Täby Kyrkby och Täby innan jag kom fram till E18 igen är ingens fel. Eller någons. Förutom mitt eget. Men det, i sin tur, beror på att norrort är i stort sett en enda stor vit fläck på kartan för mig... *host*

Så. Nu kan ni håna och häckla mig. Ge mig smälek och spe. Invektiv och epitet. Gutår!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...