Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060823

Status
Ej öppen för fler svar.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Jörgen Karlsson skrev:
2394613 Det får jag se, jag åkte i långsamma i början och sedan i snabba grupperna.
Det får jag se på onsdag, blir det inte så många som kommer blir det kanske bara blir en grupp, som det var i begynnelsen.

Kör i långsamma gruppen om det är första gången, så kan du byta upp dig sedan om du tycker att det går trögt. Men det brukar rulla på rätt bra!
/J

hade inte tänkt mig köra nån annan grupp än långsamma, tänkte kolla om det finns en snigelgrupp, det passar bra :)

är det bara jag som är rädd för poliser?

edit: vill ha nytt bakdäck först dock... hoppas de ringer snart om byte...

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
smallsocks skrev:
2394653 hade inte tänkt mig köra nån annan grupp än långsamma, tänkte kolla om det finns en snigelgrupp, det passar bra :)

är det bara jag som är rädd för poliser?
Det kommer gå bra, alla blir inväntade.

Förstår inte riktigt din sista fråga, men vad avser risker för att åka dit på laser så är ju risken mindre på en gruppkörning eftersom man åtnuter stimfiskens fördelar. Då är jag mer rädd, trots att jag inte är 20 längre, för att jag låter omgivningens tryck driva upp mitt eget körsätt över min förmåga. Det är den stora faran på gruppkörningar.

Tycker jag.

Mvh
J

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Fan Kapten, så du är kapten på riktigt?
d1ce kom ju fram till att han o ja låg inne samtidigt..
Jag var me o körde HMS Utö på grund :tummenupp (Nej det var inte ja som körde, ja satt o kolla på film och åt kex)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
bikerwoman skrev:
2394601

..längtar redan efter Nurseys kaka...

Disturbing :brynad

Hahaha..nääärå. Ingredienser till mumsiga bullar är införskaffade :)
OCH min brolla har gått med på att byta skift med mig så jag slutar halv två på onsdag....DOCK skall tilläggas att den gossen är mer föränderlig (svenskt ord?:va ) än det irländska vädret (kolla Valmers, jag skrev inte med versaaal :banana) så jag tror honom inte förrän jag sitter på Donken i Väsby med hojen under rumpan:p

bikerwoman skrev:
2394625 När kan vi komma på tårta???
När du vill men det blir kladdigt :rolleyes: jag försökte verkligen men jag kunde inte låta bli...

Last edited by a moderator:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
smallsocks skrev:
2394653är det bara jag som är rädd för poliser?

Får nog hålla med Jörgen där.. Tittar nästan aldrig på mätaren när jag kör i grupp utan koncentrerar mig på körningen.. Det enda som spelar nån roll är att man kör i sitt eget tempo, släpper fram folk som vill köra fortare och njuter av hojåkningen!! :tummenupp

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nursey skrev:
2394739
När du vill men det blir kladdigt :rolleyes: jag försökte verkligen men jag kunde inte låta bli...

Kladdigt som att många vill kladda eller en lika kunglig kladdkaka som i onsdags? :) :tungan

Jag ställer upp på båda delarna, inte så nogräknad :tummenupp

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2394684 Det kommer gå bra, alla blir inväntade.

Förstår inte riktigt din sista fråga, men vad avser risker för att åka dit på laser så är ju risken mindre på en gruppkörning eftersom man åtnuter stimfiskens fördelar. Då är jag mer rädd, trots att jag inte är 20 längre, för att jag låter omgivningens tryck driva upp mitt eget körsätt över min förmåga. Det är den stora faran på gruppkörningar.

Tycker jag.

Mvh
J

Nog för att det hänt att jag tar en grupp..
Men så sakta går det nog inte :D

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
d1ce skrev:
2395081 Bortsett från Kapten, naturligtvis, så var Utö helt klart svenska flottans stora skönhet :hihi

-@
Visst var det så, berätta nu, är kapten kapten på visborg eller?
Vi tryckte förresten upp egna namnskyltar, jag var BrunO - för jag solade på akterdäck vareviga dag :)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Kapten Blåskägg skrev:
2393117 Okej gott folk, snart är det onsdag igen och då är det dags för lite vardagsbuskörning :)

Vi synes gott folk, ska bli kul som fan :yoparty

Fick nyss syn på det här på VV:s site om väder (vader.se) :näsblod

"Tjänsten Hastighetskameror avstängd! Just ni pågår installation av de nya trafiksäkerhetskamerorna. Under denna tid uppdateras ej tjänsten Hastighetskameror. Tjänsten beräknas öppna igen september 2006. Läs mer om de nya kamerorna på www.vv.se."

Den här länken funkade nyss i alla fall...
http://trafikinfo.vv.se/trinimap/

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Fan vad det ska regna ,,,,, jag som var sugen på att åka lite hoj efter jobbet idag...

Colossus

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
scud skrev:
2395156 Visst var det så, berätta nu, är kapten kapten på visborg eller?
Vi tryckte förresten upp egna namnskyltar, jag var BrunO - för jag solade på akterdäck vareviga dag :)

Fråga honom, vet inte vad jag får avslöja ;)

-@

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
COLOSSUS skrev:
2395215 Fan vad det ska regna ,,,,, jag som var sugen på att åka lite hoj efter jobbet idag...

Colossus

Sitter i Kista!
Himmlen har precis varit öppen här..
Hojen står i Garaget..
Känns som om jag kanske skall åka införbi erlandsons brygga på väg hem och köpa åror och flytväst för att komma hem säkert..

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
jävvla skitväder! Jag är körsugen som faaan, hela helgen gick åt till alkoholaktiviteter (vilket iofs är kul) så körbar har jag inte vart sen före Onsdagskrökningen med Valrog & co. Jaja, jag har lyckats fulmecka lite bil mellan himlatömmningarna iaf...:rolleyes:

Men Eders adelssprätt kommer på Onsdag om vädergudarna håller sig i skinnet..:tummenupp

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
d1ce skrev:
2395220 Fråga honom, vet inte vad jag får avslöja ;)

-@
Jo ja frågade ju tidigare i tråden, men gubbfan svarar ju inte.. Så ja utgår ifrån att han är kapten :rolleyes:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2395400 Vi synes :tummenupp

Hörru din gamle rövskövl..öh..sjörövare..Glassraid till Dalarö i kväll om vädret skärper till sig? I Kungliga Tyresö skiner solen just nu iaf....:arsele

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
fazerfun skrev:
2394302
I il Capitanos fall har det INTE med hojen att göra....tyckte det var lika mycket :arsele när han åkte 1400an....:hihi :hihi
Hänger gärna på på onsdag om det inte regnar (för mkt)

Haha, du är kul du Mackan :arsele

Ska du ligga bakom Milla på onsdag igen så kanske du skulle investera i ett totalt immfritt visir :D
Ta på dig en av ungarnas haklappar också så slipper du dregelranden på tröjan :yoparty

Milla skrev:
2394597 inte existerar några friska människor i onsdagsspamningen!

:fakta

bikerwoman skrev:
2394601
Ses på onsdag gott folk:tummenupp

Så ska det låta tjejen!!! :)

Milla skrev:
2394605 Du har väl inte missat min idolbild till dig (och KB) i mitt garage?:tungan

Tror du oroar dig lite i onödan :hihi

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...