Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060830

Status
Ej öppen för fler svar.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
ewook skrev:
2422619 Jag var ju tamejfaaaaan nästan längst bak, o int fan såg jag din hoj vad jag kan minnas! :confused:

:tuttar nepp jag var till jobbet och fika i ställe, men jag var på donken sen :D
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Ingel skrev:
2422931 tack... eller nåt.

det va kul idag men undrar om det inte skulle va bra med lite mindre grupper (mindre människor i varje grupp) om det finns tillräckligt med turledare. det blir lite väl mycket stopp ibland, farligt att köra med kalla däck juh.

Jag håller med :pannkyss , (jag menar det!). Det borde vara färre i varje grupp... men... det är ju inte så många som vill axla ansvaret att vara turledare. Det är heller inte lätt att förutse antalet deltagare i varje grupp.

Med det sagt så håller jag med om att det var en stor långsam grupp. Kapten skickade över så många han kunde till mellangruppen. Jag själv vägrade eftersom jag hade min dotter bakpå, så jag är väl ett typexempel på hur svårt det här är.

Kredos till Kapten och hans turledare som ändå försöker. Och gör det bra!:tummenupp

Även helt rätt av dig att tycka att gruppen var stor, för det var den!

/Peter
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Gott folk, tack som satan för en höjdarkväll :yoparty
Hade riktigt, riktigt roligt ikväll!!! Ni är ett skönt gäng och jag njuter varje gång vi träffas för att gasa och snacka skit :D

Tråkigt med krocken, hoppas det gick bra för killen med ryggont :)

Bra med folk, nån räknade till drygt 50 hoj tror jag. Hoppas tempo passade alla. Förbannat skönt med torra vägar, inte utan att man fick lite ståkuk när man svängde in på Gottröravägen och kände att det skulle gå att elda på lite :D

I min grupp höll jag igen lite på rakorna för att samla ihop oss lite, hoppas det inte störde någon, bättre att vi skruvar på när kurvorna börjar :hihi
Jag valde dock att köra rakt upp till Lunda för att vi inte skulle missa Bogan i dagsljus.
Som många noterade så blev slutet av våran grupp upphunna och delvis omkörda av en annan grupp innan Gottröra, dessa omkörningar kommer inte att upprepas :fakta

Kul att se lite nytt folk också, bara att hänga på igen.

Dags att spamma ifatt lite, vi synes på ons :tummenupp
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Ja tack alla som stod ut med att ligga bakom mig..
Hoppas det va till belåtenhet och så.
Synd på lilla vurpan och jag hoppas det inte va så allvarligt.
Tack igen då alla...Jag/Vi hade det ok iallafall.
GOTT MED LITE KAKOR :nurse
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Froberg_racing skrev:
2422344 Det var jävligt kul att åka idag! Det måste man ju haka på nån mer gång!

Självklart :tummenupp

duccen900ss skrev:
2422252 Jahapp! Först tillbaks trots att man var den hjälpsamme sameriten...

Tyvärr måste jag meddela att den här gruppkörningen blev den sista för min del då jag känner att jag inte "litar på" hur folk runt omkring mig kör! :confused:

Dra ett PM till mig är du snäll, kanske nåt vi kan rätta till.
 
Last edited:

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Kapten Blåskägg skrev:
2422965 ...fick lite ståkuk när...
Rabarbersvaj heter det på finspråk
:mattias :mattias :mattias :mattias

Kapten Blåskägg skrev:
2422965 Gott folk, tack som satan för en höjdarkväll :yoparty...

..Jag valde dock att köra rakt upp till Lunda för att vi inte skulle missa Bogan i dagsljus.

Tack själv. Gott val!:tummenupp Det börjar bli mörkt.
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
kiwimaddog skrev:
2422445 Överlevde min första onsdagstur efter incidenten(var en av avåkarna för tre veckor sedan)... fick aldrig nåt riktigt flyt dock, kändes lite sådär kul... nåväl, tänkte bjussa på lite bilder iaf:

Tack för bilderna!!!
Släpper nog om du kör ett par gånger :)

icko skrev:
2422461 Tack för denna tur! :)

Kalasväder, kul folk o sjysst hojåkning!
Kan de bli bättre!?

Drabbades dock av akut hemlängtan på Bogan.
Hoppas ni inte tog allt för illa upp er som jag körde om!?:rolleyes:

//Micke

Tack själv!!!

Ja, på Svea ryktades det om flertalet knäskrap, hade gumman ringt hem dig så det var brådis? :D

Anderzzon skrev:
2422523
Vems e kexet på bild 4?
:)

Sluta kåtbock :D
 
Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Valrog skrev:
2422968 Ja tack alla som stod ut med att ligga bakom mig..
Hoppas det va till belåtenhet och så.
Synd på lilla vurpan och jag hoppas det inte va så allvarligt.
Tack igen då alla...Jag/Vi hade det ok iallafall.
GOTT MED LITE KAKOR :nurse

Det var bra kört....
Bra tempo genom hela dagen speciellt på slutet....:tummenupp

// Colossus
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Bilder från Ingeli64 kommer i morgon..(Orkar inte i natt):trött

COLOSSUS skrev:
2422987 Det var bra kört....
Bra tempo genom hela dagen speciellt på slutet....:tummenupp

// Colossus
Tack ska du ha..
Ja det va lite meningen att ev trappa upp tempot..Jag ville försöka hålla ihop gruppen så vi slapp den berömda gummisnoddseffekten.:tummenupp
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Tack för ikväll pojkar & flickor. Som vanligt var det riktigt roligt att träffa er & surra lite skit.

Spätta rollen var helt ok med, fast som Nursey eldade på vägen ner så kan jag nog mer kalla mej rökt spätta :)

God natt Ståkkholm/Uppsala, werever you are........

// Ullis :cdevil
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
ewook skrev:
2422559 Jaha, det här var ju åka av. Har ett grovt behov av o bättra på tekniken måste jag säga. För er som undrar så var det jag som agerade bromskloss i 'långsamma' gruppen :)

Glömde säga tack till samtliga som hade tålamodet att ha mig framför / bakom! :tummenupp .För er som låg bakom, blinkersen funkar nu, så om ni vill så kan jag komma o blinka samtliga ggr som jag inte lyckades åt vänster :tuttar.

Till Kaptän - Mange tack för visad hänsyn mot en nybörjare. Dock här i efterhand kan jag säga att jag tog nog lite för många chanser. Om tiden finns så kommer jag säkerligen o sniglar nästa vecka också ;)

Kul att du kom med så här direkt efter uppkörningen :tummenupp

Inget att skämmas för, det är ju bara bra att man inser det själv. Du har kört i en dag, då är man knappast fullärd. Jag har kört i ett år och har massor att lära, finns de som kört i 10 år och fortfarande har saker att lära så det är inget konstigt.

Sluta chansa på en gång, annars klappar jag till dig :fakta
Nästa vecka SKA du lägga dig längst bak i min grupp så behöver du inte känna nåt tryck bakifrån, håll en fart som känns bekväm. Skit i vilken fart den framför tar kurvan, bromsa hellre ordentligt innan kurvan nu i början så kan du hellre skruva på i kurvan om du känner att det går för sakta :tummenupp
Flytta högerfoten bakåt inför varje kurva så att du inte når bromspedalen så slipper du nita bakhjulet om du blir stressad, fram kan du bromsa JÄVLIGT hårt innan det släpper.
Vi kan ta en nybörjarrunda en lör eller sön så kan vi öva lite enkel grundläggande kurvteknik, det finns fler i min grupp som behöver öva lite på det i mindre grupp :fakta

Vi synes på ons :tummenupp
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Inte förens NU är lillen på väg hem.....hörde ett välkänt yyyyyl på motorvägen..:D
Hur blev det med chipsen då??
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Lord Adrian skrev:
2422653 Snällt av dig att trots den överhängande risken för en attackollning stanna och hålla KB sällskap där bak...:tummenupp

Vill bara kunggöra att jag(sorry Em, vi menar jag) kapat ytterliggare ett par millimeter på fegranden ikväll...denna gång i en högerböj :)

Vurpan 40 skrev:
2422658 Ja nu har man varit med och kört på onsdagskörningen...det var en kanonkul körning..Blir självklart att man hänger på nästa onsdag också...kul med så mycket folk...åkte långsamma??!! gruppen. Hoppas det gick bra för han som for omkull...

Synes på ons :tummenupp
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top