Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060830

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
ewook skrev:
2422749 Nä, jag är medveten om att jag har ett stort antal begränsningar, höll på o falla för gas-trycket första sträckan, men pustade ut o kopplade av efter gottis. Påskjutare i snabba gruppen? hualigen, med min stånkare? :va
Vilken grupp puttrade du i?


Alla har någon begränsning....:mattias

Jag åkte i långsamma gruppen då jag hade min yngsta dotter Sara bakpå. Annars brukar jag trivas i mellangruppen :)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Som redan nämnts så är det ibland riktigt dåligt med avstånd. Själv körde jag i den mindre snabba gruppen (ja den långsammaste) och fan va vissa låg nära.. Nästan så man väntade på en mass-avkörning :(

Som tur va hände inte det, och jag hoppas det gick bra för han som körde omkull där vid vaxholmsvägen.

Nursey's kakor var JÄTTE-goda (tänkte skriva skit-goda men då skulle nån säkert kommentera det på något sjukt vis) tack så mycket!!

Nu hoppas ja bara på fler bilder från kvällen, tack allihopa som var med för ytterligare en lyckad onsdag :tummenupp
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Retep skrev:
2422772 Alla har någon begränsning....:mattias

Jag åkte i långsamma gruppen då jag hade min yngsta dotter Sara bakpå. Annars brukar jag trivas i mellangruppen :)

aaah, se där. då vet jag på ett ungefär vem det är jag talar med ;) Du låg längre fram än mig :arsele Begränsningar är till för att arbeta bort =) jäkla tur att jag gått med i smc o får hem den fina boken så jag kan bläddra fram eventsen ;) (synd att det var årets bok bara :näsblod )

scud skrev:
2422787 Som redan nämnts så är det ibland riktigt dåligt med avstånd. Själv körde jag i den mindre snabba gruppen (ja den långsammaste) och fan va vissa låg nära.. Nästan så man väntade på en mass-avkörning :(

Som tur va hände inte det, och jag hoppas det gick bra för han som körde omkull där vid vaxholmsvägen.

Nursey's kakor var JÄTTE-goda (tänkte skriva skit-goda men då skulle nån säkert kommentera det på något sjukt vis) tack så mycket!!

Nu hoppas ja bara på fler bilder från kvällen, tack allihopa som var med för ytterligare en lyckad onsdag :tummenupp

Jag är väldigt övertygad om att du låg långt fram. Vi hade det ganska bra där bak, kanske för att kapten var där framme.. hmmm,... kanske därför ni höll taskigt avstånd, alla ville närma sig hans bakre regioner :va
 
Last edited:

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
ewook skrev:
2422790 aaah, se där. då vet jag på ett ungefär vem det är jag talar med ;) Du låg längre fram än mig :arsele Begränsningar är till för att arbeta bort =) jäkla tur att jag gått med i smc o får hem den fina boken så jag kan bläddra fram eventsen ;) (synd att det var årets bok bara :näsblod )


Kaptens röv kan vi diskutera senare...:arsele:D

Apropå bok... Nu när höstmörkret sakta men säkert börjar infinna sig skulle jag vilja rekommedera denna mc-porr när högerhanden inte längre har någon gasrulle att ömt hantera:

1893618072.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1114173212_.jpg


Köpes förslagsvis här:
http://www.amazon.co.uk/Sport-Riding-Techniques-Develop-Confidence/dp/1893618072/sr=8-1/qid=1156972850/ref=sr_1_1/026-9560231-1345262?ie=UTF8&s=gateway
Visst, klassiker som A twist of the wrist 2 (glöm 1:an) är helt OK, men denna har dessutom jyssta bilder(för oss som har vuxit upp med Kalle Anka) och är i övrigt helt överens med TOTW vad gäller åkteknik.

/Peter
 
Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Mange tack för tipset! Aldrig tänkt på att det finns böcker gällande körstilen som inte har utfärdats av något vv-relaterat :D Ska lägga den på listan på böcker som skall inhandlas, uppskattat!


Retep skrev:
2422800 Kaptens röv kan vi diskutera senare...

Apropå bok... Nu när höstmörkret sakta men säkert börjar infinna sig skulle jag vilja rekommedera denna mc-porr när högerhanden inte längre har någon gasrulle att ömt hantera: ...

/Peter
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
ewook skrev:
2422790 kanske därför ni höll taskigt avstånd, alla ville närma sig hans bakre regioner :va
Såklart alla vill det.. Hade tänkt wheela förbi han och olla han på en och samma gång.. Men det får nog bli nästa onsdag :näsblod

Förresten, "NI", jag höll fan bra avstånd för det mesta.. Skit samma, man kan tjata på folk hur mycket som helt, väl ute på räserbanan glömmer de bort allting ändå!
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
ewook skrev:
2422811 Mange tack för tipset! Aldrig tänkt på att det finns böcker gällande körstilen som inte har utfärdats av något vv-relaterat :D Ska lägga den på listan på böcker som skall inhandlas, uppskattat!

Det är bra... du kommer inte att bli missnöjd. Se upp bara så du inte får håriga handflator :D
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Lord Adrian skrev:
2422566 :tummenupp Kul med lite bilder, men nu har jag ännu mer dödsångest över att sitta på jobbet...:pangihuve


Visst känns det skoj!! :confused:
Ska du med i helgen på en jävla tur över hela sörmland.. :)
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
scud skrev:
2422822 Såklart alla vill det.. Hade tänkt wheela förbi han och olla han på en och samma gång.. Men det får nog bli nästa onsdag :näsblod

Förresten, "NI", jag höll fan bra avstånd för det mesta.. Skit samma, man kan tjata på folk hur mycket som helt, väl ute på räserbanan glömmer de bort allting ändå!

Jag skulle verkligen vilja se någon bli ollad av en annan på hoj :D
Ja! 'Ni' som i 'ni där framme' här kammas alla mothårs :tuttar
Tack för idag som sagt! här ska det drömmas om våta kurvtagningar o svindlande chikaner :rolleyes:
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Snail_shell skrev:
2422835 Visst känns det skoj!! :confused:
Ska du med i helgen på en jävla tur över hela sörmland.. :)


Har du ett reservdäck med dig.. ???:D

Skojar lite...

Såg dig inte idag ??? Du måste ha varit jävla snabb....

Colossus
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tack för idag, har "avancerat" från att ha kört snabbaste gruppen i början av sommaren och är nu nere i den långsamma;)
Detta beror inte på att min körning har försämrats utan snarare på att min självinsikt har förbättrats..:confused:
Har under den senaste månaden varit på plats vid inte mindre än 12 st. olyckor och det börjar kännas rätt skrämmande... ju mer bana jag kör desto lugnare tar jag det i trafiken!

På det stora hela var det en mycket trevlig tur idag och jag tackar KB för att han höll ner tempot så bra:tummenupp

...ber också om ursäkt för att jag drabbades av ett plötsligt "gasryck" och körde om 2 st. på en väg där det var 1 km fri sikt...uppskattades inte av den ena personen, fick mig en liten utskällning!

Detta var naturligtvis dumt gjort av mig, glömde bort reglerna.

Nattinatti!
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
bikerwoman skrev:
2422873
...ber också om ursäkt för att jag drabbades av ett plötsligt "gasryck" och körde om 2 st. på en väg där det var 1 km fri sikt...uppskattades inte av den ena personen, fick mig en liten utskällning!

Detta var naturligtvis dumt gjort av mig, glömde bort reglerna.

Nattinatti!

Jag var den andra... alltså inte den ena :va

Visst är det skönt att bli stekt av en kvinna :D (hej Anna-Lena:hej )
 
Last edited:

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Tack alla för en trevlig kväll.Första gången för mig på onsdagskörning och det var riktigt kul,dock lite väl mörkt i vissa partier från vaxholmen innåt sveavägen,fick där användning av min målsökande blick som var låst på en slö retta(tack för snålskjutsen):D :tummenupp
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Påväg hemåt var det ju mycket svårare att följa vägen med blicken, så som man ska, än innan.... Hemåt drogs ju blicken till ett fint, rött baklyse framför sig, som man såg tydligt.. Resten av vägen och naturen syntes inte lika bra bortanför mitt mörka visir. ;)
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
tack... eller nåt.

det va kul idag men undrar om det inte skulle va bra med lite mindre grupper (mindre människor i varje grupp) om det finns tillräckligt med turledare. det blir lite väl mycket stopp ibland, farligt att köra med kalla däck juh.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top