Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060830

Status
Ej öppen för fler svar.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
duccen900ss skrev:
2422252 Jahapp! Först tillbaks trots att man var den hjälpsamme sameriten...

Tyvärr måste jag meddela att den här gruppkörningen blev den sista för min del då jag känner att jag inte "litar på" hur folk runt omkring mig kör! :confused:

Kan man någonsin göra det med folk man inte känner :va

Vill man ha full tillit på alla i en gruppkörning, då kanske det är bäst att köra med samma människor hela tiden & i en mindre grupp.
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
COLOSSUS skrev:
2422722 Jag vill tacka för en mycket bra Onsdags.körning. Det var kul att få köra på torrt väglag igen ...
Hoppas killen som ramlade klarade sig bra . Han såg lite blek ut !
Jag tyckte väll att vi ligger lite för nära varandra när vi kör ..
Kan väll ta åt mig lite själv ..
Vi får tänka på att hålla avstånd .
Jag görde i mellangruppen idag på Kaptens. begäran :)
Tack igen
Vi synes
// Colossus

Tack själv mannen!!! :)
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Kapten Blåskägg skrev:
2423000 Vill bara kunggöra att jag(sorry Em, vi menar jag) kapat ytterliggare ett par millimeter på fegranden ikväll...denna gång i en högerböj :)

Jaha då är det bara 98 mm kvar. Jag läste i tråden någonstans att fegranden var 1 dm innnan dagens runda! med enkel matematik får jag det till 98 mm kvar. Keep up the good work KB:tummenupp :D
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2423000 Vill bara kunggöra att jag(sorry Em, vi menar jag) kapat ytterliggare ett par millimeter på fegranden ikväll...denna gång i en högerböj :)

Jag ger mig fan på att du mäter ränderna med micrometer, men grattis!;):D
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Plonkan skrev:
2422767 Tack för en riktigt najs kväll! :) :tummenupp

Tack själv!!! :)

scud skrev:
2422787 Som redan nämnts så är det ibland riktigt dåligt med avstånd. Själv körde jag i den mindre snabba gruppen (ja den långsammaste) och fan va vissa låg nära.. Nästan så man väntade på en mass-avkörning :(

Som tur va hände inte det, och jag hoppas det gick bra för han som körde omkull där vid vaxholmsvägen.

Nursey's kakor var JÄTTE-goda (tänkte skriva skit-goda men då skulle nån säkert kommentera det på något sjukt vis) tack så mycket!!

Nu hoppas ja bara på fler bilder från kvällen, tack allihopa som var med för ytterligare en lyckad onsdag :tummenupp

Inte så lätt det där med avstånd :va
Jag vill att ni ska hålla ett avstånd så ni hinner ta egna beslut om nåt händer framför er, samtidigt vill jag att ni ska ligga tillräckligt nära varandra för att inget "köra-ifatt" ska uppstå på rakorna.
Bästa är väl att prata lite med varandra vid stoppen, lite feedback har ingen dött av :)

Tack själv, en höjdarkväll :)

Retep skrev:

:rofl :rofl :rofl
Sök vård Peter, nu på en gång, inatt alltså :D
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Reodor Felgen skrev:
2422894 Tack alla för en trevlig kväll.Första gången för mig på onsdagskörning och det var riktigt kul,dock lite väl mörkt i vissa partier från vaxholmen innåt sveavägen,fick där användning av min målsökande blick som var låst på en slö retta(tack för snålskjutsen):D :tummenupp

Tack själv, välkommen åter :)

bikerwoman skrev:
2422873
Har under den senaste månaden varit på plats vid inte mindre än 12 st. olyckor och det börjar kännas rätt skrämmande... ju mer bana jag kör desto lugnare tar jag det i trafiken!

Vi är tryggare när du och Nursey är med :fakta
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Kakan skrev:
2422944 :tuttar nepp jag var till jobbet och fika i ställe, men jag var på donken sen :D

Duger inte kexet, du behöver ut och köra lite också :)

Retep skrev:
2422945 Jag håller med :pannkyss , (jag menar det!). Det borde vara färre i varje grupp... men... det är ju inte så många som vill axla ansvaret att vara turledare. Det är heller inte lätt att förutse antalet deltagare i varje grupp.

Med det sagt så håller jag med om att det var en stor långsam grupp. Kapten skickade över så många han kunde till mellangruppen. Jag själv vägrade eftersom jag hade min dotter bakpå, så jag är väl ett typexempel på hur svårt det här är.

Kredos till Kapten och hans turledare som ändå försöker. Och gör det bra!:tummenupp

Även helt rätt av dig att tycka att gruppen var stor, för det var den!

/Peter

Vi delar den nästa gång, det skiljer en del i tempo och färdigheter i min grupp så det är inte fel att splitta den :tummenupp

Lord Adrian skrev:
2422954 Jobbar hela helgen med, så...raincheck?:tummenupp

Behöver jag säga att vi saknade dig ditt sjuka helvete? :D

Valrog skrev:
2422968 Ja tack alla som stod ut med att ligga bakom mig..
Hoppas det va till belåtenhet och så.
Synd på lilla vurpan och jag hoppas det inte va så allvarligt.
Tack igen då alla...Jag/Vi hade det ok iallafall.
GOTT MED LITE KAKOR :nurse

Tack kompis, bra jobbat som vanligt :)
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2423021


Behöver jag säga att vi saknade dig ditt sjuka helvete? :D

Det var ömsesidigt....Hade fan självmordstankar ett tag när jag visste att ni var ute och gasade som bäst och käkade muttade kakor...Tänkte dra ett sms å tvinga dig att personligen leverera några bakverk...:)
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Ullis skrev:
2422994 Tack för ikväll pojkar & flickor. Som vanligt var det riktigt roligt att träffa er & surra lite skit.

Spätta rollen var helt ok med, fast som Nursey eldade på vägen ner så kan jag nog mer kalla mej rökt spätta :)

God natt Ståkkholm/Uppsala, werever you are........

// Ullis :cdevil

Tuttrapport, nu :fakta
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Afrikanskt graviditetstest... Stoppa upp en banan i tjejen... Kommer bara skalet ut så är det liv där inne.... :ätapiller

Kapten Blåskägg skrev:
2423033 Tuttrapport, nu :fakta

De var inte långa, men stora :)
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Valrog skrev:
2422997 Inte förens NU är lillen på väg hem.....hörde ett välkänt yyyyyl på motorvägen..:D
Hur blev det med chipsen då??

Han har landat välbehållen :tummenupp

fille600 skrev:
2423003 Ordet "självkritik" ingår inte kaptenens vokabulär:fakta

Nej det får bara plats ett visst antal ord i en killes hjärna, jag har tyvärr fått radera det ordet till förmån för lite könsord och svordomar :D

Nursey skrev:
2423004 Och blygsam :fakta

:rolleyes:

Ja det hade varit skönt att vara lite mer framåt när man umgås med er :D
 
Last edited:

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Lord Adrian skrev:
2423030 Det var ömsesidigt....Hade fan självmordstankar ett tag när jag visste att ni var ute och gasade som bäst och käkade muttade kakor...Tänkte dra ett sms å tvinga dig att personligen leverera några bakverk...:)


Vi satt på donken och hoppades att du i vanlig ordning skulle kika fram bakom soptunnan och sprida dina visdomsord:D Tråkigt att du och bocken inte kunde komma. Det hade varit bra. Valrog hade tendenser till att köra omoraliskt för fort:D Eller om det var vi som körde omoraliskt sakta:va
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
fille600 skrev:
2423008
Kapten Blåskägg skrev:
2423000 Vill bara kunggöra att jag(sorry Em, vi menar jag) kapat ytterliggare ett par millimeter på fegranden ikväll...denna gång i en högerböj :)

Jaha då är det bara 98 mm kvar. Jag läste i tråden någonstans att fegranden var 1 dm innnan dagens runda! med enkel matematik får jag det till 98 mm kvar. Keep up the good work KB:tummenupp :D

Mät själv ditt jävla blindstyre :D
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Kapten Blåskägg skrev:
2423037


Nej det får bara plats ett visst antal ord i en killes hjärna, jag har tyvärr fått radera det ordet till förmån för lite könsord och svordomar :D

Lite:va Hela du är ett vandrande uppslagsverk:D
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
fille600 skrev:
2423042 Vi satt på donken och hoppades att du i vanlig ordning skulle kika fram bakom soptunnan och sprida dina visdomsord:D Tråkigt att du och bocken inte kunde komma. Det hade varit bra. Valrog hade tendenser till att köra omoraliskt för fort:D Eller om det var vi som körde omoraliskt sakta:va

Sant det, jag kan behövas som en klippa av förstånd i det hav av vansinne som Blåskägget skapat med sina Onsdagskörningar som samlar alla SH:s sjukaste hjärnor på samma plats.:D

Ja han kör ju som om han stulit grejerna, den gode Valrog:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top