Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060906

Status
Ej öppen för fler svar.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Snail_shell skrev:
2432430 Vet inte hur Andreas tänkt lösa det..
Käka anabola så han kan springa i kapp.. :D
Tänk om han får sitta på min bönpall och smekas hela vägen :tuttar :rolleyes:
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Kakan skrev:
2432482 Tackar :) är som skat lätt mör i dag...rör mej som Snail i farten :D

Men kakan då, utan båge o mör som en kyckling så är du alltså fortfarande snabbare än mig? :) Skönt att det gick väl hur som helst som sagt :yoparty Du får haka på supandet istället då :näsblod
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Snail_shell skrev:
2432228 Ja!
Det var skönt att det gick så bra som det gjorde...
Hojen är ju bara att laga...

japp lite tur ska man ha ändå :tummenupp

Snail_shell skrev:
Men sen ett ord på vägen! :D
Man skall inte träna Stoppies i kurvor..:tummenupp

VA :va ska man inte attans då då fatta jag fel :näsblod :tungan

Snail_shell skrev:
Men med träning i rätt miljö så får nog Ingel konkurrens på Lunda på Tisdagarna.. :yoparty

Japp jag kommer slå dom eftersom jag har fusktränat i kurvor, Noll-Koll och Ingel får se upp nu :D


Snail_shell skrev:
Det skedde en lite olyckshändelse i går kväll under en spontan tur på landet ..
Inga allvarliga skador, :tummenupp
Mest materiellt..

Hojen står nog på verkstad redan.. :tummenupp

japp hojen står på verkstan och kostar mej lite peningar :rolleyes:

Snail_shell skrev:
Sen får fröken berätta själv själva händelseförloppet..

Står här ovan vad som hände (tror inte jag har glömt så mycke i alla fall)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Kakan skrev:
2432482 Tackar :) är som skat lätt mör i dag...rör mej som Snail i farten :D
Oj!! Tur att du klarade dig ganska bra ändå.. Och well, 6000 är inte så J*VLA mycket, men så har du väl pungat ut destomer på HEL-försäkring..
Jag längtar inte till den dagen jag lägger ner, har ju bara halvförsäkring så då blir det till o gråta en hel del.. Ääh, nu ska det ju inte handla om mig; lycka till med allt nu!
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Vurpan 40 skrev:
2432246
Kakan skrev:
2432068 :7peta en lätt stel och öm kakan har anlänt hem efter ett litet stop på akuten :rolleyes: å inte fick jag nå latte eller muffins där inte. Bara två alvedon :crash och ett glas vatten....oooo ja vi ska inte glöma de otroligt trevliga toa besöket, :näsblod att sitta när man har hon i höften är aldrig kul MEN att ställa sig upp :galen de var ren smärta de.
Trotts stela muskler och ömande leder så är jag okej. Så tack fille och snail för hjälpen och sällskapet medans vi väntade på bergaren.
Nu ska jag ta två panodil sap och sen sova, bilder kommer nångång under morgon dagen:kryckor

Vurpan 40 skrev:
2432246
Men du det var tur att du inte blev mer skadad...hoppas du kommer upp på hojen så snart som möjligt....:pannkyss


Har jag tur så kan jag hämta ut den å köra hem med den innan de är för kallt :D
Men jag återkommer till våren :rolleyes:

scud skrev:
2432507 Oj!! Tur att du klarade dig ganska bra ändå.. Och well, 6000 är inte så J*VLA mycket, men så har du väl pungat ut destomer på HEL-försäkring..
Jag längtar inte till den dagen jag lägger ner, har ju bara halvförsäkring så då blir det till o gråta en hel del.. Ääh, nu ska det ju inte handla om mig; lycka till med allt nu!

jag betalar inte så mycke i försäkring måste jag erkänna så den kan jag inte klaga på :)
 
Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Kakan skrev:
2432469 Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.

Som ni vet så tog Fille och Snail tag i en lite tur och jag hakade på, beslutet vart ekerö. Resan ut gick bra och i ett bra tempo.
Väll där ute så åker vi mot Sånga säby och vidare mot Färingsö. Kurvorna ska erkännas togs int fort av mej. Men nästan frame vid Färingsö kyrka (tuna gård) så missar jag att de svänger kraftigt vänster, när jag åkt in halvägs så ser jag hur kraftigt och där börjar jag bromsa och inser att de är ett dike i vid vägkanten och tänker detta gör ont, sammtidigt eller strax innan kurvan har jag lyckas fått en fluga i ögat (åkte med öppet visir pga att de var för mörkt på kvällen).
Jag bromsar kraftigt eftesom jag ändå vet att jag och hojen på ett eller annat sätt kommer skadas(kom in i kurvan i ca 70)...inbromsningen blir för hård så jag gör en stopie som slår de mesta...när jag står precis lodrätt så hinner jag tänka "Josses vilken stopie" och sen faller jag vidare över framhjulet. Hör hur plasten ovanför framljuset går sönder och att hojen (nån del av den) landar över min rygg, när jag och hoj ligger på backen så inser jag att jag har svårt att andas, så jag kommer upp från ryggläge och ställer mej på alla fyra, de hjälpte inte, så upp på knä av med hjälm, handskar och öronproppar. Sen kan jag börja ta små andetag. Upp på bena och har ett krig av kännslor som väller fram, balndningen var ilska, panik, tårar, smärta och ångest. Lyckas få upp hojen och ser att instrumentpanelen sitter lös och att skyddsplasten är knäckt.
I denna stund kommer Snail och Fille tillbaka då dom var lite längre fram, dom hjälper mej att komma mer åt sidan sen ringer jag if och får ut en bärgare.

Fille får igång hojen och vi kör fram till kyrkan som ligger en 500 meter längre bort. Där kollar vi skadorna som trotts allt inte är så stora.

När bärgaren kommer inser jag att jag inte kan hålla balansen och får ställa mej på knä för att inte trilla ihop som en lite hög på backen. Jag liftar med berkaren in till SÖS och där spänderas ett par timmar. Läkaren kollar så ingt revmen eller annat ben är brutet, sen görs en CT på mej där dom konstaterar att de inte finns några sprickor i skallen eller nacken, jag blir hemsänd...utan nå värktabbleter :näsblod

Nu har jag vaknat och kan lugnt säga att läkaren hade nästan rätt, kännslan är inte att ha blive manglad av en ångvält utan snarare av en mindre bil :näsblod
Har pratat med verkstan och if, 6000:- i självrisk är vad jag kommer å få betala :( och inte blir de nå mer åka av detta år heller....

Lite Bilder på bapelsinen efter olykan (notera fulmeckarna :))

INGEN kul historia tjejjen!
KUL att det gick bra med dig iallafall,hojen går att laga.:tummenupp
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Valrog skrev:
2432523 INGEN kul historia tjejjen!
KUL att det gick bra med dig iallafall,hojen går att laga.:tummenupp

tackar jag är bara lite öm och rör mej konstigt :rolleyes: :D
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Thyg0d skrev:
2431698 Nope... Nada körkort... Hade hoppats att jag skulle hinna med att
köra upp så jag hann med en onsdagsåka men det fanns inga tider
före den 11/10 så det sket sig big time... :(

Ett tips som verkar funka för många:

Ring VV flera gånger om dagen och fråga om det finns återbudstider. Det finns tyvärr inget kösystem så om någon lämnar återbud och en annan hinner ringa och fråga innan du så missar du den. Bara att ge sig hän :)
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Kakan skrev:
2432469 Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.

Lite Bilder på bapelsinen efter olykan (notera fulmeckarna :))

Hej Kakan !

Skönt att höra att du är någotsånär på benen och allt är helt i kroppen. Även om det är ömt så går det över:)

De var fina bilder på fulmekarna:) . Även om vi helst hade undvikit uppdraget igårkväll:( så har aktiviteten dragit igång rejält för firman:D

Kakan du kan hänga med upp till Norrtan och fota när vi tar oss an den brölande prinsessan:yoparty

Krya på dig/Fille
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
scud skrev:
2432493 Tänk om han får sitta på min bönpall och smekas hela vägen :tuttar :rolleyes:

Tänkte inte så långt... :D

Men det är lugnt!
Då blir det ju dubbelmacka i vegetationen.. :tummenupp

Ride on! Ride hard! :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
fille600 skrev:
2432570 Hej Kakan !

Skönt att höra att du är någotsånär på benen och allt är helt i kroppen. Även om det är ömt så går det över:)

De var fina bilder på fulmekarna:) . Även om vi helst hade undvikit uppdraget igårkväll:( så har aktiviteten dragit igång rejält för firman:D

Kakan du kan hänga med upp till Norrtan och fota när vi tar oss an den brölande prinsessan:yoparty

Krya på dig/Fille

Ja jag insåg att hade jag lagt hojen och glide efter vägen ner i diket eller åkt ner i diket så hade jag nog bryte ett å annat. Så jag är MYCKE nöjd med att gå konstigt och bra vara öm och stel :)

:lol ja ni är så duktiga så, jag hade ju tur att slippa betala svetpärle tillägget på Snail i alla fall :tungan

Jag följer gärna med upp och fotar när ni ska fixa den :) sen ska jag spela in alla era kommentarer också för dom gör halva nöjet ;)
:D
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Kapten Blåskägg skrev:
2431801 Bra där, vi ska dra igång lite lördagskörningar med samma stuk om ett par veckor, bara att hänga på :tummenupp

Som hon har bakat och muttat så tror jag inte det blir några större problem att skramla ihop lite soppapengar :)

:skrämd


Fetingbra! Onsdagskörningarna börjar way för tidigt för min del, hinner ju bara möta upp ute i W-holm innan det är dags att dra till stan :yoparty

Klart kexet skall få lite spons! Att hon pallrar sig ned från Uppsala och desstuom har med sig bakverk varje gång gör att jag läääätt skulle kunna ta en genväg förbi Uppsala och hämta kex+bakverk och avlämna kexet sen när bakverken är förbrukade och kvällen lider :tummenupp :)

Jag måste ju få användning för min touringsoffa och -gen på ngt vis :tungan
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
fille600 skrev:
2432570 De var fina bilder på fulmekarna:) . Även om vi helst hade undvikit uppdraget igårkväll:( så har aktiviteten dragit igång rejält för firman:D

JA! Vi har en ruskig tajming!!

Gårdagens uppdrag går dock in under välgörenhet.. :tummenupp
Kanske skulle vi ta en diskussion med försäkringsbolaget.. :D

Men vi kan väl säga att vi är etablerade nu!!
Nystart i Lördags!
Och redan tre uppdrag.. :yoparty
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nursey skrev:
2431777 Jag var jääääääääääääääävligt nära Danmark :O

Och jag bakar på onsdag...inge jäla halvfabrikat här inte :tuttar

Du såg färjorna med andra ord? :D

Dina bullar är väl inget halvfabrikat väl. Har någon påstått det va va VA VA!? :D

Kapten Blåskägg skrev:
2431871 Nej det är nog klokt att ni meckar på ett ställe och har sex på ett annat :D

Fan alltså... Nu kan jag inte hålla mig längre... Min skadade söderförortshjärna (bredvid Rågsved dåra, ni vet, Ebba Grön o så) får först ngt helt andra bilder än motorer o sånt så fort någon säger/skriver "mecka"... Ngt med holk.

Jag behöver skruva mer verkar det som, tur man har en SurSukka att fippla med :)
 
Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Kakan skrev:
2432581 Ja jag insåg att hade jag lagt hojen och glide efter vägen ner i diket eller åkt ner i diket så hade jag nog bryte ett å annat. Så jag är MYCKE nöjd med att gå konstigt och bra vara öm och stel :)
Tror du man bryter mer om man bara glider efter? Borde ju vara värre som du, att skalla backen efter en vågad stoppie? Jag vet inte alltså, undrar bara hur du tänkte för för MIG känns det som att mer borde brytas om man gör som du :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top