Tänk om han får sitta på min bönpall och smekas hela vägenSnail_shell skrev:2432430Vet inte hur Andreas tänkt lösa det..
Käka anabola så han kan springa i kapp..
Tänk om han får sitta på min bönpall och smekas hela vägenSnail_shell skrev:2432430Vet inte hur Andreas tänkt lösa det..
Käka anabola så han kan springa i kapp..
Kakan skrev:2432482Tackar är som skat lätt mör i dag...rör mej som Snail i farten
Snail_shell skrev:2432228Ja!
Det var skönt att det gick så bra som det gjorde...
Hojen är ju bara att laga...
Snail_shell skrev:Men sen ett ord på vägen!
Man skall inte träna Stoppies i kurvor..
Snail_shell skrev:Men med träning i rätt miljö så får nog Ingel konkurrens på Lunda på Tisdagarna..
Snail_shell skrev:Det skedde en lite olyckshändelse i går kväll under en spontan tur på landet ..
Inga allvarliga skador,
Mest materiellt..
Hojen står nog på verkstad redan..
Snail_shell skrev:Sen får fröken berätta själv själva händelseförloppet..
Oj!! Tur att du klarade dig ganska bra ändå.. Och well, 6000 är inte så J*VLA mycket, men så har du väl pungat ut destomer på HEL-försäkring..Kakan skrev:2432482Tackar är som skat lätt mör i dag...rör mej som Snail i farten
Vurpan 40 skrev:2432246Kakan skrev:2432068en lätt stel och öm kakan har anlänt hem efter ett litet stop på akuten å inte fick jag nå latte eller muffins där inte. Bara två alvedon och ett glas vatten....oooo ja vi ska inte glöma de otroligt trevliga toa besöket, att sitta när man har hon i höften är aldrig kul MEN att ställa sig upp de var ren smärta de.
Trotts stela muskler och ömande leder så är jag okej. Så tack fille och snail för hjälpen och sällskapet medans vi väntade på bergaren.
Nu ska jag ta två panodil sap och sen sova, bilder kommer nångång under morgon dagen
Vurpan 40 skrev:2432246
Men du det var tur att du inte blev mer skadad...hoppas du kommer upp på hojen så snart som möjligt....
scud skrev:2432507Oj!! Tur att du klarade dig ganska bra ändå.. Och well, 6000 är inte så J*VLA mycket, men så har du väl pungat ut destomer på HEL-försäkring..
Jag längtar inte till den dagen jag lägger ner, har ju bara halvförsäkring så då blir det till o gråta en hel del.. Ääh, nu ska det ju inte handla om mig; lycka till med allt nu!
Kakan skrev:2432469Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.
Som ni vet så tog Fille och Snail tag i en lite tur och jag hakade på, beslutet vart ekerö. Resan ut gick bra och i ett bra tempo.
Väll där ute så åker vi mot Sånga säby och vidare mot Färingsö. Kurvorna ska erkännas togs int fort av mej. Men nästan frame vid Färingsö kyrka (tuna gård) så missar jag att de svänger kraftigt vänster, när jag åkt in halvägs så ser jag hur kraftigt och där börjar jag bromsa och inser att de är ett dike i vid vägkanten och tänker detta gör ont, sammtidigt eller strax innan kurvan har jag lyckas fått en fluga i ögat (åkte med öppet visir pga att de var för mörkt på kvällen).
Jag bromsar kraftigt eftesom jag ändå vet att jag och hojen på ett eller annat sätt kommer skadas(kom in i kurvan i ca 70)...inbromsningen blir för hård så jag gör en stopie som slår de mesta...när jag står precis lodrätt så hinner jag tänka "Josses vilken stopie" och sen faller jag vidare över framhjulet. Hör hur plasten ovanför framljuset går sönder och att hojen (nån del av den) landar över min rygg, när jag och hoj ligger på backen så inser jag att jag har svårt att andas, så jag kommer upp från ryggläge och ställer mej på alla fyra, de hjälpte inte, så upp på knä av med hjälm, handskar och öronproppar. Sen kan jag börja ta små andetag. Upp på bena och har ett krig av kännslor som väller fram, balndningen var ilska, panik, tårar, smärta och ångest. Lyckas få upp hojen och ser att instrumentpanelen sitter lös och att skyddsplasten är knäckt.
I denna stund kommer Snail och Fille tillbaka då dom var lite längre fram, dom hjälper mej att komma mer åt sidan sen ringer jag if och får ut en bärgare.
Fille får igång hojen och vi kör fram till kyrkan som ligger en 500 meter längre bort. Där kollar vi skadorna som trotts allt inte är så stora.
När bärgaren kommer inser jag att jag inte kan hålla balansen och får ställa mej på knä för att inte trilla ihop som en lite hög på backen. Jag liftar med berkaren in till SÖS och där spänderas ett par timmar. Läkaren kollar så ingt revmen eller annat ben är brutet, sen görs en CT på mej där dom konstaterar att de inte finns några sprickor i skallen eller nacken, jag blir hemsänd...utan nå värktabbleter
Nu har jag vaknat och kan lugnt säga att läkaren hade nästan rätt, kännslan är inte att ha blive manglad av en ångvält utan snarare av en mindre bil
Har pratat med verkstan och if, 6000:- i självrisk är vad jag kommer å få betala och inte blir de nå mer åka av detta år heller....
Lite Bilder på bapelsinen efter olykan (notera fulmeckarna )
Valrog skrev:2432523INGEN kul historia tjejjen!
KUL att det gick bra med dig iallafall,hojen går att laga.
Ja man är ju INTE så kaxig när man har haft lite marksyning.Kakan skrev:2432528tackar jag är bara lite öm och rör mej konstigt
Kakan skrev:2432469Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.
Thyg0d skrev:2431698Nope... Nada körkort... Hade hoppats att jag skulle hinna med att
köra upp så jag hann med en onsdagsåka men det fanns inga tider
före den 11/10 så det sket sig big time...
Valrog skrev:2432537Ja man är ju INTE så kaxig när man har haft lite marksyning.
Lite Bilder på bapelsinen efter olykan (notera fulmeckarna )
scud skrev:2432493Tänk om han får sitta på min bönpall och smekas hela vägen
fille600 skrev:2432570Hej Kakan !
Skönt att höra att du är någotsånär på benen och allt är helt i kroppen. Även om det är ömt så går det över
De var fina bilder på fulmekarna . Även om vi helst hade undvikit uppdraget igårkväll så har aktiviteten dragit igång rejält för firman
Kakan du kan hänga med upp till Norrtan och fota när vi tar oss an den brölande prinsessan
Krya på dig/Fille
Kapten Blåskägg skrev:2431801Bra där, vi ska dra igång lite lördagskörningar med samma stuk om ett par veckor, bara att hänga på
Som hon har bakat och muttat så tror jag inte det blir några större problem att skramla ihop lite soppapengar
fille600 skrev:2432570De var fina bilder på fulmekarna . Även om vi helst hade undvikit uppdraget igårkväll så har aktiviteten dragit igång rejält för firman
Nursey skrev:2431777Jag var jääääääääääääääävligt nära Danmark :O
Och jag bakar på onsdag...inge jäla halvfabrikat här inte
Kapten Blåskägg skrev:2431871Nej det är nog klokt att ni meckar på ett ställe och har sex på ett annat
Tror du man bryter mer om man bara glider efter? Borde ju vara värre som du, att skalla backen efter en vågad stoppie? Jag vet inte alltså, undrar bara hur du tänkte för för MIG känns det som att mer borde brytas om man gör som duKakan skrev:2432581Ja jag insåg att hade jag lagt hojen och glide efter vägen ner i diket eller åkt ner i diket så hade jag nog bryte ett å annat. Så jag är MYCKE nöjd med att gå konstigt och bra vara öm och stel
Snail_shell skrev:2431935
Det finns många saker som jag har varit "nära" att förlora..
d1ce skrev:2431954Tip top bommade inte, de flyttade
-@
tuppjuck skrev:2432615Din svendom?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|