Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060906

Status
Ej öppen för fler svar.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Med på onsdag!

På onsdag är jag fri och ledig. Såvida det inte spöregnar, tredje världskriget bryter ut eller nåt annat hinder hittar ni mig på Donken på utsatt tid.

Typiskt att premiären för min del blir på den sista körningen för säsongen. Men det hindrar ju ingen att köra på helgerna??
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
gattacca skrev:
2432024 På onsdag är jag fri och ledig. Såvida det inte spöregnar, tredje världskriget bryter ut eller nåt annat hinder hittar ni mig på Donken på utsatt tid.

Typiskt att premiären för min del blir på den sista körningen för säsongen. Men det hindrar ju ingen att köra på helgerna??

Vi synes :tummenupp

Det blir lördagskörningar sen också så du kan koppla av :)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Snail_shell skrev:
2431828 Vi kom hem nu!!
Eller jag kom hem nu..
Efter en Torr och trivsam tur på Ekerö..
Med avslutning på Sveavägen med en Latte och en Muff(ins)
:7peta en lätt stel och öm kakan har anlänt hem efter ett litet stop på akuten :rolleyes: å inte fick jag nå latte eller muffins där inte. Bara två alvedon :crash och ett glas vatten....oooo ja vi ska inte glöma de otroligt trevliga toa besöket, :näsblod att sitta när man har hon i höften är aldrig kul MEN att ställa sig upp :galen de var ren smärta de.
Trotts stela muskler och ömande leder så är jag okej. Så tack fille och snail för hjälpen och sällskapet medans vi väntade på bergaren.
Nu ska jag ta två panodil sap och sen sova, bilder kommer nångång under morgon dagen:kryckor

tuppjuck skrev:
2431299 Mjaahaaja.. nu tar det sig igen :D :tungan


:D du var de första som reagera....men nån har ändrat mitt inlägg :tuttar
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Kakan skrev:
2432068 :7peta en lätt stel och öm kakan har anlänt hem efter ett litet stop på akuten :rolleyes: å inte fick jag nå latte eller muffins där inte. Bara två alvedon :crash och ett glas vatten....oooo ja vi ska inte glöma de otroligt trevliga toa besöket, :näsblod att sitta när man har hon i höften är aldrig kul MEN att ställa sig upp :galen de var ren smärta de.
Trotts stela muskler och ömande leder så är jag okej. Så tack fille och snail för hjälpen och sällskapet medans vi väntade på bergaren.
Nu ska jag ta två panodil sap och sen sova, bilder kommer nångång under morgon dagen:kryckor




:D du var de första som reagera....men nån har ändrat mitt inlägg :tuttar

Men va faan? ALLA tillstånd att klota är från och med nu indragna. Den som bryter mot klotningsförbudet kommer få både kropp och själ ollade av Kaptenen.

Skönt att det gick bra med dig, hoppas inte hojen är allt för tilltygad...:pannkyss
 

userland

Onion boy!
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Solna
Hoj
XR650R SM -02
d1ce skrev:
2431960
Om erbjudandet om hjälp var på allvar så ska jag beställa delar i veckan och bjuder in när jag har allt hemma :)

Deal?!

Jag står vid Snigel's ord. (Sen vad jag kan göra för nytta är en annan fråga). :D
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Kakan skrev:
2432068 bilder kommer

Ja!
Det var skönt att det gick så bra som det gjorde...
Hojen är ju bara att laga...


Men sen ett ord på vägen! :D
Man skall inte träna Stoppies i kurvor..:tummenupp

Men med träning i rätt miljö så får nog Ingel konkurrens på Lunda på Tisdagarna.. :yoparty

Nursey skrev:
2432218 Vad hände :pannkyss

Det skedde en lite olyckshändelse i går kväll under en spontan tur på landet ..
Inga allvarliga skador, :tummenupp
Mest materiellt..

Hojen står nog på verkstad redan.. :tummenupp

Sen får fröken berätta själv själva händelseförloppet..

userland skrev:
2432182 Jag står vid Snigel's ord. (Sen vad jag kan göra för nytta är en annan fråga). :D
Glada tillrop, förnedring och fingrar i saker som vi inte bergriper oss på räcker bra.. :tummenupp :D

Lord Adrian skrev:
2432072 Men va faan? ALLA tillstånd att klota är från och med nu indragna. Den som bryter mot klotningsförbudet kommer få både kropp och själ ollade av Kaptenen.

Skönt att det gick bra med dig, hoppas inte hojen är allt för tilltygad...:pannkyss

En klotning måste ju vara en smekning jämfört med en sån officersmässig behandling..
 
Last edited:

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Kakan skrev:
2432068 :7peta en lätt stel och öm kakan har anlänt hem efter ett litet stop på akuten :rolleyes: å inte fick jag nå latte eller muffins där inte. Bara två alvedon :crash och ett glas vatten....oooo ja vi ska inte glöma de otroligt trevliga toa besöket, :näsblod att sitta när man har hon i höften är aldrig kul MEN att ställa sig upp :galen de var ren smärta de.
Trotts stela muskler och ömande leder så är jag okej. Så tack fille och snail för hjälpen och sällskapet medans vi väntade på bergaren.
Nu ska jag ta två panodil sap och sen sova, bilder kommer nångång under morgon dagen:kryckor



Men du det var tur att du inte blev mer skadad...hoppas du kommer upp på hojen så snart som möjligt....:pannkyss
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
userland skrev:
2432182 Jag står vid Snigel's ord. (Sen att jag bara vill klämma på snails (enorma)stjärt är hemligt, åtminstone bara något mellan oss). :D

Ok, lite heavypetting kan vi allt behöva för att hålla humöret uppe :) :D

Välkommen! :tummenupp

-@

Snail_shell skrev:
2432341 Ja!

Pojken är ju lovligt byte nu!! :D :tuttar

PAssarej! Hans välformade bakparti är mitt!! :mad: ;)

-@

Lord Adrian skrev:
2432072 Men va faan? ALLA tillstånd att klota är från och med nu indragna. Den som bryter mot klotningsförbudet kommer få både kropp och själ ollade av Kaptenen.

Skönt att det gick bra med dig, hoppas inte hojen är allt för tilltygad...:pannkyss

Svårt att undvika, vi som faktiskt kör hoj tar vissa risker. Med tanke på tempot du håller (åtminstone höll när vi hårdblåste dig på bogan och du skyllde på att du var pissnödig) kommer det aldrig att drabba dig... Men vem vill bli lite blåslagen?! ;) :tummenupp

-@
 
Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
scud skrev:
2432373 Ja tack tack!! :)


Japp, äntligen får jag köra moppe lagligt!!


Ja nu kan ni börja slåss om mig!!

Jag lägger mig bakom dig i kön på Onsdag..
Sen stressar jag ut dig i vegetationen..


Problem solved!! :D

Vet inte hur Andreas tänkt lösa det..
Käka anabola så han kan springa i kapp.. :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.

Som ni vet så tog Fille och Snail tag i en lite tur och jag hakade på, beslutet vart ekerö. Resan ut gick bra och i ett bra tempo.
Väll där ute så åker vi mot Sånga säby och vidare mot Färingsö. Kurvorna ska erkännas togs int fort av mej. Men nästan frame vid Färingsö kyrka (tuna gård) så missar jag att de svänger kraftigt vänster, när jag åkt in halvägs så ser jag hur kraftigt och där börjar jag bromsa och inser att de är ett dike i vid vägkanten och tänker detta gör ont, sammtidigt eller strax innan kurvan har jag lyckas fått en fluga i ögat (åkte med öppet visir pga att de var för mörkt på kvällen).
Jag bromsar kraftigt eftesom jag ändå vet att jag och hojen på ett eller annat sätt kommer skadas(kom in i kurvan i ca 70)...inbromsningen blir för hård så jag gör en stopie som slår de mesta...när jag står precis lodrätt så hinner jag tänka "Josses vilken stopie" och sen faller jag vidare över framhjulet. Hör hur plasten ovanför framljuset går sönder och att hojen (nån del av den) landar över min rygg, när jag och hoj ligger på backen så inser jag att jag har svårt att andas, så jag kommer upp från ryggläge och ställer mej på alla fyra, de hjälpte inte, så upp på knä av med hjälm, handskar och öronproppar. Sen kan jag börja ta små andetag. Upp på bena och har ett krig av kännslor som väller fram, balndningen var ilska, panik, tårar, smärta och ångest. Lyckas få upp hojen och ser att instrumentpanelen sitter lös och att skyddsplasten är knäckt.
I denna stund kommer Snail och Fille tillbaka då dom var lite längre fram, dom hjälper mej att komma mer åt sidan sen ringer jag if och får ut en bärgare.

Fille får igång hojen och vi kör fram till kyrkan som ligger en 500 meter längre bort. Där kollar vi skadorna som trotts allt inte är så stora.

När bärgaren kommer inser jag att jag inte kan hålla balansen och får ställa mej på knä för att inte trilla ihop som en lite hög på backen. Jag liftar med berkaren in till SÖS och där spänderas ett par timmar. Läkaren kollar så ingt revmen eller annat ben är brutet, sen görs en CT på mej där dom konstaterar att de inte finns några sprickor i skallen eller nacken, jag blir hemsänd...utan nå värktabbleter :näsblod

Nu har jag vaknat och kan lugnt säga att läkaren hade nästan rätt, kännslan är inte att ha blive manglad av en ångvält utan snarare av en mindre bil :näsblod
Har pratat med verkstan och if, 6000:- i självrisk är vad jag kommer å få betala :( och inte blir de nå mer åka av detta år heller....

Lite Bilder på bapelsinen efter olykan (notera fulmeckarna :))
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    41.7 KB · Visningar: 47
  • 2.jpg
    2.jpg
    31.4 KB · Visningar: 44
  • 5.jpg
    5.jpg
    44.3 KB · Visningar: 32
  • 10.jpg
    10.jpg
    36.8 KB · Visningar: 41
  • 16.jpg
    16.jpg
    69.9 KB · Visningar: 49
  • 18.jpg
    18.jpg
    68.9 KB · Visningar: 51

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Lord Adrian skrev:
2432072 Men va faan? ALLA tillstånd att klota är från och med nu indragna. Den som bryter mot klotningsförbudet kommer få både kropp och själ ollade av Kaptenen.

Skönt att det gick bra med dig, hoppas inte hojen är allt för tilltygad...:pannkyss


Tackar :) är som skat lätt mör i dag...rör mej som Snail i farten :D
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Kakan skrev:
2432469 Jaha gott folk här kommer min lilla berättelse då från i går kväll.

Tur att du klarade dig! Få hojen på sig låter inte skönt...

Tråkigt slut på säsongen bara, krya på dig :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top