Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070523

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Det fanns en sköterska på avdelning 3 som jag utan tvekan hade frågat om hennes hand i giftemål om jag bara varit 10 år äldre :D

Nu gäller det att simulera någon skada så man kan få en spruta i baken på avdelning 3 då ;)

Kul att du är uppe på benen och utan större blesyrer :) chix dig scars!

-@

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Nu gäller det att simulera någon skada så man kan få en spruta i baken på avdelning 3 då ;)

Kul att du är uppe på benen och utan större blesyrer :) chix dig scars!

-@

Lilla gubben, vill du bara ha en spruta i baken så är det bara att säga till:tummenupp
Jag och Jörgen kan hjälpa dig, han håller och jag sticker!:D :D

Dr.Bike

Guest
Det var en jävla änglavakt man hade :nurse

Gött mos att höra att du är på G! Hoppas få se dig snart igen, även om jag nu inte var med på just DENNA resa.

Lilla gubben, vill du bara ha en spruta i baken så är det bara att säga till:tummenupp

Eller så håller du, och Jörgen agerar "spruta" ;)
Då skulle det vara kul å se lille kanins min!

Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Nyss hemkommen från sjukhuset vill jag tacka alla för ert stöd och visa särskild tacksamhet till dom som befann sig på plats sekunderna efter min avkörning. :pannkyss

Härligt att allt är bra med dig mannen! :tummenupp

Jag låg bakom dig när du körde av, 1 kullerbytta med hojen sen några utan hojen. Det gick inte många sekunder innan jag va på plats från det att du klotat
Efter rullat det man såg i huvet några gånger så har du påbörjat svängen för tidigt, den kurvan är som en hästsko och tar man inte ut den så blir det väldigt snäv. Ritade lite ungefär vad jag menar

Det var en jävla änglavakt man hade :nurse
Då skämtar vi inte... 1 decimeter åt höger eller vänster så... :gnissla
Låg en massa stenar och dränerings cementrör, stolpar till staket.

Ska även hälsa till er alla från anticimex killen som stannade och hjälpte till med trafiken och annat .

Ses snart och krya på dig!

Bifogat

• klot.jpg
    klot.jpg
    14.6 KB · Visningar: 257

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

tur att de du som sticker, för om Jörgen ska sticka vet man aldrig vad som händer med d1ce ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Att ni är snuskiga öppet är bara ett tecken på att ni blivit jevligt gamla! :D

-@

Det borde ju vara smickrande att få slå på datorn och finna att man är föremål för andra människors homoerotiska dagdrömmerier :hihi
Men i det här gänget så känns det som en rätt tveksam "förmån" :gnissla

/J

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
tack, tack alla :)

Glömde förresten att nämna att jag spenderade min födelsedag (igår, Torsdag) med att vara nerdrogad och mörbultad :D

Grattis på födelsedagen i efterskott!
Skönt att du klarade dig som sagt, Trist start på sommaren, men du repar dig nog fort. Jag ska försöka fylla ut din V-twinlucka på onsdagskörningarna medan du repar dig.

Om man gör en riktig vurpa som din tidigt i karriären så kan jag till din tröst säga att man faktisk brukar hålla sig på två hjul och köra med större marginaler sedan.

Jag har inte vurpat sedan -87 (peppar peppar...). Sedan den vurpan ser jag nämligen oljefläckar och grus överallt. :hihi

/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja vi brukar ju vara rätt fåordiga, så nu har jag sagt mitt för några veckor ;)

Ut o fixa igång hojen nu herrn, vill se ju!

Tack!
Ja jag ska. Jag har hämtat de nysvarvade distanserna till luftburken idag, samt köpt lite återstående skruv. Så ikväll åker luftburken ihop. Ska även byta huvudmunstycke i förgasaren. Kan inte gör mer till den 30:e tyvärr, ty det är först då som min kompis har tid att bygga om mitt avgassystem så att det passar. :/

/J

Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
.
OMKÖRNINGAR gör man om man blir omvinkad eller vid stopp,och det är bara för säkerhetens skull vi vill ha det så.

Om de e min omkörning i Hakungebacken du syftar på, så var det aldrig tänkt att det skulle bli en sån..

Var mera en undanmanöver med förbipassering för att undvika olycka då han framför mig gjorde en kraftig inbromsning, o det på ett ställe där det för mig normalt inte finns nån anledning o bromsa.

Men jag vet, det var mitt fel. Jag låg för nära.
Bad dock killen om ursäkt vid nästa stopp, o då sa han att de va OK.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati