Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070815

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Nog för att jag har betydligt flackare gaffelvinkel än en sporthoj, samt även mycket större försprång, men det är ändå ljusår från en långgaffel. Min hoj har väl chassieprestanda som en nippon från tidigt 70- tal, skulle jag tro. Som en cb750 Four eller Kawa trepip ungefär. Jag har bara haft gammelhojar så jag vet inte hur jävligt jag har det i kurvorna brukar jag säga :hihi

En sak som ofta glöms bort är om man kan vägen, jag kan inte vägarna riktigt bra vi åkte igår. Men om det kommer en kille på en långgaffel som han haft länge och behärskar, och som kan vägen utan och innan. Det är vid såna tillfällen det där otroliga historierna vi alla hört uppstår. Berättelser om "killen på sporthoj som vart omkörd av en långgaffel på bogan" och liknande historier.

Det är en sån otrolig fördel ha kunna vägen och sin hoj riktigt bra.

Jag antar att det stämmer det du säger:)
Man ska nog inte ta för givet och döma på förhand när det gäller att köra motorcykel. Oavsett vilken "årsmodell" det än handlar om.
Eller hur det för den delen i övrigt verkar se ut.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Japp, jag låg bra till ett tag :)
Får fixa visiret med silvertejp (värsta outlaw)

Syns nästa gång

Det var rätt kul att halka runt bakom dig ett tag, du tar verkligen seriöst på att flytta runt vikten på hojen. :tummenupp

Tack för idag! Trevlig tur, fick dock slå av tempot en stund på bogan (regn). :gnissla Fast sista bitten var det torrspår igen:)

Jag hoppas att tempot räckte till från Gottröra. Det är lite svårt att veta hur mycket man ska gå på:rolleyes:

Jorå, det blev lite bättre efter Gottröra. Eller så är det jag som är mogen för den halvhemska medelgruppen? :yoparty

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag har bara haft gammelhojar så jag vet inte hur jävligt jag har det i kurvorna brukar jag säga :hihi

ok så en utlåning av cykel till dig är att inte rekommendera, för då får man höra hur jävla lätt de är å köra de där nya plast cyklarna jämfört med stelmonterad järnhäst som man måste böjja ramen på för att ta kurvorna då strykronan är fast svetsat i jämförelse med våra cyklar :D

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Såså, vi är alla säkra på vår sexuella läggning vid det här laget vilket inte innebär att man kan endera spela på den eller skämta om och med den motsatta.

Och om du nu skulle se mig på gatan kan du vara lugn, jag använder pojkar som vänner, bara vänner :brynad

kyzz! :rolleyes:

-@

Pojkvänner, ja... :rofl

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ok så en utlåning av cykel till dig är att inte rekommendera, för då får man höra hur jävla lätt de är å köra de där nya plast cyklarna jämfört med stelmonterad järnhäst som man måste böjja ramen på för att ta kurvorna då strykronan är fast svetsat i jämförelse med våra cyklar :D

Ja faktum är att jag tycker att det är lite läskigt att testa moderna hojar ty jag upplever att jag ska ramla inåt i kurvorna, de känns som att moderna hojar liksom vill falla in i svängen. Det öär man ju inte van vid. :hihi

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Ja faktum är att jag tycker att det är lite läskigt att testa moderna hojar ty jag upplever att jag ska ramla inåt i kurvorna, de känns som att moderna hojar liksom vill falla in i svängen. Det öär man ju inte van vid. :hihi

Böhhh...?? E de bättre om dom skulle vilja falla utåt?? :va

Tips: Lutar det för mycke inåt kan man "stötta" upp den lite me knät! :tummenupp Då kan de se så där ballt posöraktigt ut med gnistor o grejjer!!

Lite som o va tillbaka till när man lärde sig o cykla, fast då va de stödhjul som stöttade upp en..:näsblod

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Böhhh...?? E de bättre om dom skulle vilja falla utåt?? :va

Tips: Lutar det för mycke inåt kan man "stötta" upp den lite me knät! :tummenupp Då kan de se så där ballt posöraktigt ut med gnistor o grejjer!!

Lite som o va tillbaka till när man lärde sig o cykla, fast då va de stödhjul som stöttade upp en..:näsblod

Böööh, har jag sagt att det var dåligt? :D

Det är bara väskryckare och äppelknyckare som har såriga knän.

/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Näe, bara de att du inte va van att de lixom faller inåt..
Men sån är den nya tiden, ska man hänga med är det bara att vänja sig vid nya påfund uppfunna av stolliga ungtuppar som saknar all respekt för allt gammalt o hederligt!!:pannkyss

Jag satsar på det oförgängliga och beständiga, hellre stötstänger, kamdrev och plåt än kamremmar, glidlager direkt i aluminiumblocket och plastkåpor.

Hellre kakelugn och parkettgolv än golvvärme och laminatgolv :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Parkett??
Jälla modernitetsnisse!! :fatta!

Det ska vara hederliga 2tum8, riktiga golvplank, så de finns lite o ta av o sen bara inoljat!!:D
Men jag tror att parkettgolven kom till Sverige på 1600-talet, men visst, rätt modernt jämfört med tiljor.

Precis :hihi När det blivit för många fläckar så plockar man bara fram golvslipen och slipar ned sin ngn milimeter.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Vad fan håller ni på med??? :mad:

Det här min åkartråd och den är jävligt cool!!! Således snackar vi inte parkettgolv, plankor och rejkade gafflar i denna tråd.
Här snackar vi bombrepor, brännvin och kn*lla, okej? :mad:

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Bomrepor? Är det när man missar lite? Sånt gör inte jag.

Det är väl ett 80-talistuttryck, typ "sjukt fett stört kört" eller nåt sånt :va
Har aldrig fattat skillnaden mellan när de säger "stört sjukt", och "sjukt stört" heller.

Det är så mycket man lär sig här!

/J

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Det är väl ett 80-talistuttryck, typ "sjukt fett stört kört" eller nåt sånt :va
Har aldrig fattat skillnaden mellan när de säger "stört sjukt", och "sjukt stört" heller.

Det är så mycket man lär sig här!

/J

:rofl :tummenupp

Gaad, vad jag saknar allt spammande och fulquotande från i höstas.. Det var tider minsann :D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Det här min åkartråd och den är jävligt cool!!! Således snackar vi inte parkettgolv, plankor och rejkade gafflar i denna tråd.
Här snackar vi bomrepor, brännvin och kn*lla, okej? :mad:

Får du bara göra sånt på onsdagar ?:D

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR

Brännvin ja, där är du väl bäst i klassen:arsele. Å då handlar det knappast om att snacka:D.

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT

Bah, körningen va för 2 dar sen, o den e väl utvärderad vid det här laget??
Vi håller bara tråden vid liv..

Snacka me Pucken om han har nå får till övers, så kanske du får till det oftare än på onsdagar!! :näsblod :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati