Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070815

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jörgen.
Jag gick och tittade på din harley lite i smyg vid stoppen i gottröra och waxholm.
Jag tycker den såg cool ut. Är det inte svårt att köra fort med den?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men Jörgen då. Jag garvar mig harmynt här och så förstör du genom att reda ut den totala förvirringen. :rolleyes:

Jag vet, jag är en grå tråkig bitter liten bög som ilsket hytter med mitt kontorfinger i luften. Jag ber om ursäkt. Jag hoppas jag inte förstörde en spännande upplösning :gnissla

/Ordningsson

Jörgen.
Jag gick och tittade på din harley lite i smyg vid stoppen i gottröra och waxholm.
Jag tycker den såg cool ut. Är det inte svårt att köra fort med den?

Tack!
Jag vet inte, jag kan inte köra fort. :hihi

Men för att hänga med täten av sporthojar på en sån körning som var igår så måste man vara mycket mer planerande i körningen på en gammelhoj än med en modern sporthoj. Man måste ha ett defensivt och konservativt spårval, dvs långt ut till vänster innan en högerböj och vice versa, samt ha is i magen och inte falla in i böjen för tidigt. Det är mycket mer "lagt kort ligger" med gamla hojar, dvs man måste komma in rätt, man kan inte justera girradien så mycket när man väl ligger i svängen. Det blir mer brottning. Man ska också passa sig för att ligga för nära moderna hojar med bättre bromsar.

När man lättar över krön eller gupp så måste man ge en gammal hoj några meter extra att lugna ner sig innan man kan börja svänga, jämfört med en modern sporthoj. Det är väl det jag kan komma på.

Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag vet, jag är en grå tråkig bitter liten bög som ilsket hytter med mitt kontorfinger i luften. Jag ber om ursäkt. Jag hoppas jag inte förstörde en spännande upplösning :gnissla

/Ordningsson

Jo, det var just det du gjorde. Tur att arbetsdagen strax är slut och jag kan fortsätta roa mig. *åker till IKEA*

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Ser man pa, 2 f'a'gs ger sig pa och forsoker valdta och antasta en hetero kille.
f'a'gs vs rBy 1-0 :(

Men fan J'o'rgen, i onsdags var jag inte ute och korde! sa desa!:mad:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ser man pa, 2 f'a'gs ger sig pa och forsoker valdta och antasta en hetero kille.

Såså, vi är alla säkra på vår sexuella läggning vid det här laget vilket inte innebär att man kan endera spela på den eller skämta om och med den motsatta.

Och om du nu skulle se mig på gatan kan du vara lugn, jag använder pojkar som vänner, bara vänner :brynad

kyzz! :rolleyes:

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Ok ok, jag ger mig. Du har rätt, vi vill bara ha din kropp. Alla vill ha din kropp :hihi

Jag har inte sagt att du var med i onsdags, isf har jag skrivit fel eller du har massuppfittat! ;)

Men seriöst, skaffa hoj igen så du kan med och åka lite. Men jag dödar dig om du och skojraggar på mig då, då trillar jag dit direckt! :)

/J

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Såså, vi är alla säkra på vår sexuella läggning vid det här laget vilket inte innebär att man kan endera spela på den eller skämta om och med den motsatta.

Och om du nu skulle se mig på gatan kan du vara lugn, jag använder pojkar som vänner, bara vänner :brynad

kyzz! :rolleyes:

-@

Okej, for mig far vem som helst vara f'a'g, inget illa menat, ville bara stalla dum fraga och retas lite nar jag startade padraget!:D
Okej killKOMPIS kram pa dig ar sa langt jag kan stracka mig!:tungan

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Tack!
Jag vet inte, jag kan inte köra fort.

Men för att hänga med täten av sporthojar på en sån körning som var igår så måste vara mycket mer planerande i körningen än med en sporthoj, man måste ha ett defensivt och konservativt spårval, inte ligga för nära hojar med bättre bromsar. När man lättar över krön eller gupp så måste man ge en gammal hoj hojen några meter extra att lugna ner sig innan man kan börja svänga, jämfört med en modern sporthoj. Det är väl det jag kan komma på.

Ajaja. du kan nog köra fort?
Jag menar, du åkte ju i snabba gruppen?

Jag fick för mig att det kanske måste vara "brytigt och bändigt" i kurvorna.
Men det handlar väl om tekniken och spårvalet där, som du säger.
Och att bromsarna och fjädringen är lite sämre än på vissa sporthojar?

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan

Jaaaaaa!!!! Äntligen kom det! :D

Bögar är ute efter att sätta på _alla_ killar i synnerhet de som säger sig vara straighta. :fakta Eller hur var det? :confused:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Okej, for mig far vem som helst vara f'a'g, inget illa menat, ville bara stalla dum fraga och retas lite nar jag startade padraget!:D
Okej killKOMPIS kram pa dig ar sa langt jag kan stracka mig!:tungan

Ses :)

-@

Ok ok, jag ger mig. Du har rätt, vi vill bara ha din kropp. Alla vill ha din kropp :hihi

Jag har inte sagt att du var med i onsdags, isf har jag skrivit fel eller du har massuppfittat! ;)

Men seriöst, skaffa hoj igen så du kan med och åka lite. Men jag dödar dig om du och skojraggar på mig då, då trillar jag dit direckt! :)

/J

Du är sjukt kul :D:D

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ajaja. du kan nog köra fort?
Jag menar, du åkte ju i snabba gruppen?

Jag fick för mig att det kanske måste vara "brytigt och bändigt" i kurvorna.
Men det handlar väl om tekniken och spårvalet där, som du säger.
Och att bromsarna och fjädringen är lite sämre än på vissa sporthojar?
Jo man måste hänga och bryta lite. Inte minst pga den sämre markfrigången.
Men med rätt spårval så blir det enklare. Det är bara om man måst förändra kurvradien det blir brytigt. Så det vill man inte.

Nej, jag låg långt fram i Doktorns mellangrupp. Men jag tycket det var samma tempo där som när jag låg i snabba gruppen en annan körning. Dr bIke hade rätt bra fart på mellangruppen igår. Jag brukar ligga i mellangruppen om det finns tre grupper.

Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.

/J

Okej, inget fel med det, de flesta vill at min kropp, borjar bli van, folk fattar inte att jag oxa har kanslor och ar inget man bara kan utnyttja i 4 sec:(
Imorrn lyfter jag for att kora gixxer ett par manader, i var nar jag kommer hem till moder swe blir det annan hoj och en ytterligare rolig hojsommar i swearike.
Dock vill jag inte hanga pa era f'a'gkorningar da jag inte litar pa varken den som ligger bakom eller framfor, inget illa menat till just dig eller d1ce.

Inget javla f'a'gragg pa mig heller, da pyser jag dacken pa din skrammelsak och valter ut ditt kaffe!:tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja det måste vara ett helvete att vara så eftertraktad som du :hihi

Det är lungt, I'll go easy on you! ;)

Okej, inget fel med det, de flesta vill at min kropp, borjar bli van, folk fattar inte att jag oxa har kanslor och ar inget man bara kan utnyttja i 4 sec:(
Imorrn lyfter jag for att kora gixxer ett par manader, i var nar jag kommer hem till moder swe blir det annan hoj och en ytterligare rolig hojsommar i swearike.
Dock vill jag inte hanga pa era f'a'gkorningar da jag inte litar pa varken den som ligger bakom eller framfor, inget illa menat till just dig eller d1ce.

Inget javla f'a'gragg pa mig heller, da pyser jag dacken pa din skrammelsak och valter ut ditt kaffe!:tungan

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jo man måste hänga och bryta lite. Inte minst pga den sämre markfrigången.
Men med rätt spårval så blir det enklare. Det är bara om man måst förändra kurvradien det blir brytigt. Så det vill man inte.

Nej, jag låg långt fram i Doktorns mellangrupp. Men jag tycket det var samma tempo där som när jag låg i snabba gruppen en annan körning. Dr bIke hade rätt bra fart på mellangruppen igår. Jag brukar ligga i mellangruppen om det finns tre grupper.

okej.
Jag pratade med en kollega på jobbet som tidigare åkt hd (eller om det var triumph?) med långgaffel.
Han sa att styrgeometrin och försprånget gjorde att det var som att köra ett lok på räls.
Han handväxlade med en dödskalleknopp vid ena skinkan och hade fotkoppling eller hur det nu var.

Jag tror inte han skulle haka på ens i lugna gruppen på krokvägarna med den?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
okej.
Jag pratade med en kollega på jobbet som tidigare åkt hd med långgaffel.
Han sa att styrgeometrin och försprånget gjorde att det var som att köra ett lok på räls.
Han handväxlade med en dödskalleknopp vid ena skinkan och hade fotkoppling eller hur det nu var.

Jag tror inte han skulle haka på ens i lugna gruppen på krokvägarna med den?

Nog för att jag har betydligt flackare gaffelvinkel än en sporthoj, samt även mycket större försprång, men det är ändå ljusår från en långgaffel. Min hoj har väl chassieprestanda som en nippon från tidigt 70- tal, skulle jag tro. Som en cb750 Four eller Kawa trepip ungefär. Jag har bara haft gammelhojar så jag vet inte hur jävligt jag har det i kurvorna brukar jag säga :hihi

En sak som ofta glöms bort är om man kan vägen, jag kan inte vägarna riktigt bra vi åkte igår. Men om det kommer en kille på en långgaffel som han haft länge och behärskar, och som kan vägen utan och innan. Det är vid såna tillfällen det där otroliga historierna vi alla hört uppstår. Berättelser om "killen på sporthoj som vart omkörd av en långgaffel på bogan" och liknande historier.

Det är en sån otrolig fördel ha kunna vägen och sin hoj riktigt bra.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati