Zatzy.com's GUD, Qvarnis, som vet och kan allt skriver följande på Zatzy:
"Har du en seriöst snabb bil åker man i 99% av fallen ifrån en snabb hoj, speciellt om det svänger lite men ändå går att åka stumt. Undantaget upp till 100-150. Vem som helst kan åka fort i en bil om man bara vågar, kanske 10% av hojåkarna kan nyttja sin hoj fullt ut. Dessutom kroknar hojåkaren ganska så omgående pga hur jobbigt det är. Jag har aldrig fått pisk av någon hoj från motorvägsfart när jag kört ITSFUN1/2"...
Fred00 skriver följande vilket är en av väldigt få inlägg som har en seriös klang med riktig fakta något som Qvarnis ofta lämnar utanför i sisna diskustioner eller som när han blir överbevisad helt enkelt raderar för att inte tappa sitt "ansikte":
"Här kommer tider från Silverstone från ett test som jag tror var mycket seriöst, med riktiga tävlingsförare som körde fordonen.
Crescent Suzuki GSX-R 1000 : 1 min 5,4 s
Radical SR3 Tracksport : 1 min 5,6 s
Orginal Suzuki GSX-R 1000 : 1 min 9,0 s
Porsche GT3 : 1 min 10,9 s
Lamborghini Murcielago : 1 min 11,5 s
BMW M3 CSL : 1 min 12,0 s
Hyfsat resultat för en original GSX-R 1000, eller? Notera att Crescent GSX-R 1000 till och med är snabbare än Radical SR3. Ganska imponerande med tanke på att folk hävdar att i princip vilken skitbil som helst är snabbare än en R1:a runt en bana"...
Om bara herr Qvarnis lyckas hålla i hop sin Porsche i mer än två kvarter så kanske han kan komma ner till Nürburg ring och bevisa detta genom att utmana mig på ett varv runt Nürburg ring, han har ju till trotts kört 8.07
runt denna bana eller nått och jag på mc har kört vad...
Patrik,
SWT Racing...