Sporthoj.com "i blåsväder" på zatzy ;) *länk*

Status
Ej öppen för fler svar.

IronMike

Guest
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227277

Slängde upp en tråd där för att få höra lite kul "så hääär stor fisk jag fånga".. Dvs, kul historier som folk hittar på, "spöat R1 med 740" tex.

En och annan rövare i den tråden...

Dtm, nu är du kändis på ett bilforum också :rolleyes: ;) behövde ett exempel, och ditt exempel är ju exemplarisk undervisning om inte annat.

Peace
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Klart som fasen man kör ifrån dom flesta sporthojar med en bil som har twinturbo och 500hk+ om det svänger.
men det utesluter inte att alla som måste har 4 hjul för att hålla sig på vägen är lite sådär lagom värdelösa :rolleyes:


:fyllisar
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
10-11 sek bilar på strippen tar nog oftast hojar..
dom som ligger över de :tummenner
har blitt frånåkt..dock i fart..
senast min bror krämma sin gammla gixxer fult på motorvägen dök plötsligt en corvette c5 upp o vinka innan han drog därifrån :)
den eviga frågan är besvarad redan..ibland händer det o ibland inte :tummenupp

jag själv blir aldrig förnedrad då jag tycker det e kul om en bil tar sig förbi mig..oftast stannar man o snackar eller så får dom en :tummenupp senare när man kommer upp.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Egentligen så orkar jag inte tjata emot dig, men det är en jävla skillnad att våga köra snabbt med sin hoj på bana eller allmän väg. Det gör ganska mycket för psyket att se avbärarräcken och träd/skyltar/bilar istället för stora avåkningszoner och lekagropar.

No1 skrev:
Zatzy.com's GUD, Qvarnis, som vet och kan allt skriver följande på Zatzy:

"Har du en seriöst snabb bil åker man i 99% av fallen ifrån en snabb hoj, speciellt om det svänger lite men ändå går att åka stumt. Undantaget upp till 100-150. Vem som helst kan åka fort i en bil om man bara vågar, kanske 10% av hojåkarna kan nyttja sin hoj fullt ut. Dessutom kroknar hojåkaren ganska så omgående pga hur jobbigt det är. Jag har aldrig fått pisk av någon hoj från motorvägsfart när jag kört ITSFUN1/2"...

Fred00 skriver följande vilket är en av väldigt få inlägg som har en seriös klang med riktig fakta något som Qvarnis ofta lämnar utanför i sisna diskustioner eller som när han blir överbevisad helt enkelt raderar för att inte tappa sitt "ansikte":

"Här kommer tider från Silverstone från ett test som jag tror var mycket seriöst, med riktiga tävlingsförare som körde fordonen.

Crescent Suzuki GSX-R 1000 : 1 min 5,4 s
Radical SR3 Tracksport : 1 min 5,6 s
Orginal Suzuki GSX-R 1000 : 1 min 9,0 s
Porsche GT3 : 1 min 10,9 s
Lamborghini Murcielago : 1 min 11,5 s
BMW M3 CSL : 1 min 12,0 s

Hyfsat resultat för en original GSX-R 1000, eller? Notera att Crescent GSX-R 1000 till och med är snabbare än Radical SR3. Ganska imponerande med tanke på att folk hävdar att i princip vilken skitbil som helst är snabbare än en R1:a runt en bana"...

Om bara herr Qvarnis lyckas hålla i hop sin Porsche i mer än två kvarter så kanske han kan komma ner till Nürburg ring och bevisa detta genom att utmana mig på ett varv runt Nürburg ring, han har ju till trotts kört 8.07 :rolleyes: runt denna bana eller nått och jag på mc har kört vad... :rofl

Patrik,
SWT Racing...
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
de hela e ju bara en fråga om pengar sätt dom pengararna i en mc så blir resultat rätt så intressant
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag säger som jag har sagt tidigare.
Rada upp några snabba hojar och några snabba bilar och mät upp vem som är snabbast i följande intervaller.

0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. Konbana eller en bana typ den som SM-folket brukade köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Wiseguy skrev:
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)

Helt orginal så toppar min bil 305 km/h så där har vi en given vinnare mot min R1 -04 då den toppar 285 km/h enligt regbeviset :tummenupp
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Själv så är allt ovanför 200 km/h jobbigt då fightern är rejält nedrevad.

Önskar man hade råd att hyra tex. Lunda för en dag och köra lite tester med ordentlig mätutrustning.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
IronMike skrev:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227277

Slängde upp en tråd där för att få höra lite kul "så hääär stor fisk jag fånga".. Dvs, kul historier som folk hittar på, "spöat R1 med 740" tex.

En och annan rövare i den tråden...

Dtm, nu är du kändis på ett bilforum också :rolleyes: ;) behövde ett exempel, och ditt exempel är ju exemplarisk undervisning om inte annat.

Peace
Du var ju med i tråden....bölandes i vägkanten :tummenupp
 

Qvarnis

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
HD
Som vanligt är det bara gnäll från dig och osakligheter.

Jag kan inte banna någon från Zatzy, du har själv klarat av den delen genom att använda flera nick samtidigt, bakskriva dig själv, hota folk, moderatorer etc etc etc etc. Den där biten borde väl vara avklarad nu annars får du ta upp det med de som driver Zatzy, jag har inget med den sidan att göra förutom att jag skriver och annonserar på den.

Vad avser att jag anser snabb bil kör ifrån en snabb hoj när det går riktigt fort står jag för den biten. Har aldrig blivit ifrånåkt av någon motorcykel på landsväg när det är rakt och det gått över 300 km/h. Det kan säkert hända men nu har det inte hänt mig. Problem med det?

Vad gäller Nurburgring har du utmanat mig ett gäng med gånger där vi skulle åka samma bil men du backade ur på det. Då får du väl stå ditt kast? Jag ska försöka åka ner och bättra min BTG tid på 7.47 ca 8.07 fullt varv under turistkörning nästa år. Fö har jag kört ca 7.48 på race med Tema Schewedenkreuz M3 förra hösten, det var med slicks.

Varför har du alltid attitydproblem så fort någon gör elr skriver något som inte passar dig? Försök att leva i symbios med omvärlden, det underlättar.

MVH/ Qvarnis aka "Guden på Zatzy"..;)

No1 skrev:
Zatzy.com's GUD, Qvarnis, som vet och kan allt skriver följande på Zatzy:

"Har du en seriöst snabb bil åker man i 99% av fallen ifrån en snabb hoj, speciellt om det svänger lite men ändå går att åka stumt. Undantaget upp till 100-150. Vem som helst kan åka fort i en bil om man bara vågar, kanske 10% av hojåkarna kan nyttja sin hoj fullt ut. Dessutom kroknar hojåkaren ganska så omgående pga hur jobbigt det är. Jag har aldrig fått pisk av någon hoj från motorvägsfart när jag kört ITSFUN1/2"...

Fred00 på Zatzy skriver följande vilket är en av väldigt få inlägg som har en seriös klang med riktiga fakta något som Qvarnis ofta lämnar utanför i sina diskustioner eller som när han blir överbevisad helt enkelt raderar dem och ser till att spärra personen i fråga från Zatzy.com för att inte tappa sitt "ansikte" :hihi :

"Här kommer tider från Silverstone från ett test som jag tror var mycket seriöst, med riktiga tävlingsförare som körde fordonen.

Crescent Suzuki GSX-R 1000 : 1 min 5,4 s
Radical SR3 Tracksport : 1 min 5,6 s
Orginal Suzuki GSX-R 1000 : 1 min 9,0 s
Porsche GT3 : 1 min 10,9 s
Lamborghini Murcielago : 1 min 11,5 s
BMW M3 CSL : 1 min 12,0 s

Hyfsat resultat för en original GSX-R 1000, eller? Notera att Crescent GSX-R 1000 till och med är snabbare än Radical SR3. Ganska imponerande med tanke på att folk hävdar att i princip vilken skitbil som helst är snabbare än en R1:a runt en bana"...


Ytterliggare ett fakta inlägg av Fred00 i samma tråd på Zatzy:
"Ursprungligen postat av Lundin
Men det som är lite roligt är ju att dom skryter om att dom kör ifrån det mesta med en R1 eller liknande som jag har förstått är Top-of-the-line bland serieproducerade motorcyklar. Är bilarna dom kört ifrån ens i närheten av top-of-the-line. Hur står sig en R1 mot en Enzo, en Zonda eller än Koenigsegg CCR. Skulle ju vara intressantare att se det isf. För när man börjar komma neråt på skalan lite och befinner sig i 600cc området är dom inte så kaxiga längre. Då räckte t.ex., som nån berättade, med "bara" en M3 för att åka ifrån. Och då är M3 ganska långt ifrån top-of-the-line även om det är en jävligt ball bil!

Annars tycker jag nämligen det är lite som att skryta med att man körde ifrån en 240 GL i sin Prosche Carrera GT.


Jadu, här kommer lite siffror tagna från www.einszweidrei.de:

Yamaha R1 2004: 100-200km/h 4.4sek
Ferrari Enzo: 100-200km/h 6.7sek
Porsche Carrera GT: 100-200km/h 7.1sek

Som du ser är Enzon mer än 50% långsammare mellan 100-200km/h. Carrera GT är ännu långsammare...

Angående BMW M3 mot 600cc:

Yamaha R6 2004: 100-200km/h 6.9sek
BMW M3 E46: 100-200km/h 12.8sek (snitt av fyra olika tester eftersom diffen var ganska stor).

Som du ser så är inte 600:eek:rna så hjälplösa som du tror. Efter 200km/h är det mer jämnt, men vem bryr sig egentligen om det? Innan 200km/h är det ju ren slakt så jag förstår inte hur en M3:a skulle kunna räcka för att köra ifrån en 600cc. Bara så att du inte går runt och tror att en 600cc är lika långsam som en M3:a"


Om bara herr Qvarnis lyckas hålla i hop sin Porsche i mer än två kvarter så kanske han kan komma ner till Nürburg ring och bevisa detta genom att utmana mig på mc under ett varv runt Nürburg ring, han har ju till trotts kört 8.07 :rolleyes: runt denna bana vilket framstod som enormt snabbt i allas ögon på Zatzy.com då han själv i en tråd på Zatzy skrev att våran 8.27 tid runt Nürburg ring med en Subaru Impreza STI minsann var omöjlig pga att som Qvarnis skrev- Hans Joacim Stuck + Porsche GT3 kört ringen ca 15 sekunder långsammare än oss, ett inlägg som snabbt raderades då han överbevisades i samma tråd då Stuck minsann kört 7.43 med GT3'an runt ringen... :rofl

Qvarnis- 8.07 runt ringen...
No1- klart under 8 minuter på ringen...

Vågar Zatzy.com's gud anta denna utmaning eller blir det ursäkternas VM ännu en gång... :rolleyes:

Patrik,
SWT Racing...
 

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
linköping
Hoj
TZR125 -89
FUBAR skrev:
Egentligen så orkar jag inte tjata emot dig, men det är en jävla skillnad att våga köra snabbt med sin hoj på bana eller allmän väg. Det gör ganska mycket för psyket att se avbärarräcken och träd/skyltar/bilar istället för stora avåkningszoner och lekagropar.
Jo, för nürburgring är ju en erkänt säker bana.


...eller?
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Det kommer alltid att tvistas huruvida mc/bil är värst osv. Men jag har den största respekt för bilar som man kan anta är rätt potenta. Tyvärr så går ju inte en hoj så vidare fort egentligen, finns skapligt många bilar som med rätta grejer gör 300+.

Läste lite inlägg på Zatzy om "kriget mc/bil".

Qvarnis hade visst inte blivit frånåkt än i högre hastigheter :tummenupp Undra hur han hade stått sig jämfört mot en duktigt uppskruvad turbobusa med rätt drevning...

Qvarnis vs No1 ;)
 

sandstream

Guest
Tycker det känns helt ointressant hurvida en bil kör ifrån en hoj eller tvärtom.
Jag har inte kommit på något billigare än min hoj som förflyttar mig från 0-300 snabbare.

För att vara värst i bil-Sverige krävs en stor plånbok och de med lite insyn bland pojkarna som visar sina fina nya bilar i Bilsport vet att det finns många som inte har rent mjöl i påsen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top